کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک پیش‌بینی جالب درباره قیمت مسکن

خبرآنلاین , 26 اسفند 1401 ساعت 9:43


گروه اقتصادی: میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۵۵ میلیون تومان رسیده‌است؛ به این معنا که یک کارگر با حداقل حقوق، برای خرید یک واحد ۷۵ متری در پایتخت، در صورتی که تمام حقوق خود را به خرید مسکن اختصاص دهد باید بیش از ۶۲ سال صبر کند!

 
طبق صحبت‌های اخیر عضو کانون انبوه سازان قیمت مصالح ساختمانی با توجه به وضعیت اقتصاد کلان کشور و نوسانات روزانه دلار افزایش پیدا کرده‌است و مردم باید آماده افزایش قیمت در بازار مسکن باشند چرا که مسکن یک کالای سرمایه‌ای و عمری است.
 
جهش قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی به گونه‌ای است که «سیمان» به عنوان اصلی‌ترین بخش ساخت و ساز، با گرم شدن هوا و جهش تقاضا برای آن فزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده‌است؛ به گفته حمید فرمانی، رئیس هیات مدیره انجمن سیمان، تولید شماری از کارخانه‌های سیمانی در طول ۵۰ روز از روزهای سرد سال به دلیل محدودیت شدیدی که این کارخانه‌ها در مصرف گاز متحمل شدند، کاهش شدید داشت. این اتفاق امروز و در نیمه دوم اسفند به برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا منجر و باعث افزایش قیمت سیمان شده است.

جدای از نوسانات صعودی قیمتی در بازار سیمان، به گفته فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، قیمت مصالح ساختمانی امسال صد در صد افزیش پیدا کرده‌است؛ به گفته وی در ابتدای امسال تا حدی افزایش قیمت ناشی از افزایش دستمزد و حقوق بود و پس از این افزایش قیمت، نرخ‌ها تا مهرماه ثابت بودند. اما با آغاز افزایش قیمت دلار از آذر ماه دوباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی رخ داد که اوج آن هم در بهمن ماه و هفته اول اسفند بود.


کد مطلب: 392816

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392816/یک-پیش-بینی-جالب-درباره-قیمت-مسکن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir