به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۳۹۲۸۳۲
سال اول، سال تعامل با دولت بود

استیضاح‌ وزرای‌صمت، ارتباطات، جهاد‌کشاورزی، بهداشت و اقتصاد در دستور کار نمایندگان‌ مجلس

استیضاح‌ وزرای‌صمت، ارتباطات، جهاد‌کشاورزی، بهداشت و اقتصاد در دستور کار نمایندگان‌ مجلس
گروه اقتصادی: در حالی یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد که برخی وزرا و وزارتخانه‌های دولت، کارآیی و عملکرد صحیح و مناسبی در راستای تحقق وعده‌های این دولت نداشته‌اند.به گزارش اقتصاد24 ،مجلس یازدهم قبل از روی کارآمدن دولت فعلی، بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از همسو نبودن مجلس و دولت می‌دانست، اما حال که بیش از یک سال از همسویی و هم مسیری دولت و مجلس می‌گذرد، شاهد ناکارآمدی‌های برخی وزرا هستیم، ولی با همه این تفاسیر، جز یک مورد استیضاح (وزیر صمت) که آن هم نتیجه‌ای نداشت، شاهد استیضاح دیگری نبودیم.

جلال رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت در این خصوص  گفت: شاید دلیلی که باعث شد مجلس در داستان استیضاح وزرا جز استیضاح وزیر صمت، ورود پیدا نکند، نگاهی است که بر کلیت مجلس مبنی بر تعامل با دولت در سال اول شروع به کار دولت، حاکم بود.وی افزود: برآیند بنده این است که در سال آخر مجلس که مصادف با اتمام سال دوم روی کارآمدن دولت می‌شود، حتماً روی بعضی از وزرا، حساسیت خاصی وجود خواهد داشت و احتمالاً شاهد چند استیضاح باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با اشاره به وزرایی که احتمالاً مورد استیضاح قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: بنده که در حال پیگیری طرح استیضاح وزرای صمت و ارتباطات هستم، اما فکر می‌کنم احتمالاً وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت و حتی اقتصاد هم در لیست استیضاح نماینده‌ها باشند.

رشیدی‌کوچی در پاسخ به سوال اقتصاد۲۴ مبنی بر اینکه با توجه به ناکارآمدی و اذعان قریب به اتفاق نماینده‌ها بر ضعف تیم اقتصادی دولت، چرا استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار قرار ندارد؟ گفت: باید دید حیطه کاری وزارت اقتصاد و وزیر این مجموعه، چقدر است. باید ببینیم وزیر اقتصاد در تیم اقتصادی دولت تا چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار و پررنگ باشد. نگاه بنده این است که در تیم اقتصادی دولت، آقای خاندوزی واقعاً یک سر و گردن از سایرین که در تیم اقتصادی هستند، بلندتر است و بیشتر اقتصاد می‌داند.

۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۳
اجازه گرفتن ؟ غلط زیادی بکنند . این افراد نه نماینده مردم هستند نه اختیار دارند . (423973)
جمشید
Romania
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۳:۱۰
اگرحمایت مجلس انقلابی ازدولتیان بی تجربه نبود اوضاع خیلی بهتربودامیدوارم مجلس بعدی بانمایندگان واقعی مردم تشکیل شده وبانظارت کامل بدون هیچ پشتیبانی بادولتیان ناتوان اوضاع مملکت راازاین اشفتگی اقتصادی نجات دهند (426304)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها