کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با مجری خبری رباتیک چینی آشنا شوید

26 اسفند 1401 ساعت 13:05


گروه علمی: جدیدترین روزنامه‌نگاری که توسط روزنامه‌ی دولتی چین استخدام شده و توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، ادعا می‌کند که مهارت‌های هزاران مجری دیگر را فراگرفته است.به گزارش ایسنا، گفته می‌شود که این زن جوان مجازی که رن شیائورونگ(Ren Xiaorong) نام دارد، می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و اخبار را ۲۴ ساعت شبانه روز، ۳۶۵ روز سال ارائه دهد. اما یک نکته وجود دارد. آواتار آن تنها قادر به پاسخگویی به سوالات از پیش تعیین شده است.رن توسط رسانه رسمی حزب کمونیست چین توسعه داده شده و می‌گوید که مهارت‌های «هزاران مجری خبر» را دارد.

از این مجری در فیلمی که در شبکه‌ی اجتماعی ویبو(Weibo) چین منتشر شد، رونمایی شد که یک کت مشکی بر تن داشت و در مقابل تصویری از شهر ایستاده بود.مجری اخبار دیجیتال گفت: سلام، نام من رن شیائورونگ است. من یک مجری دیجیتال هوش مصنوعی هستم که به تازگی به «پیپلز دیلی»(People's Daily) پیوسته‌ام. هزاران مجری جدید مهارت‌های حرفه‌ای خود را به من منتقل کرده‌اند. به مدت ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز، من اخبار را بدون استراحت گزارش خواهم کرد. چه در سایت‌های خبری و چه در استودیو، همیشه من را خواهید دید. هر مکالمه‌ای با من انجام دهید یا هر بازخوردی که ارائه دهید، من را باهوش‌تر می‌کند.

به رغم این ادعاها، وقتی اپلیکیشن را برای تعامل با رن باز می‌کنید، تنها می‌توانید از او بخواهید درباره‌ی ‌موضوعات از پیش تعیین‌شده‌ای که مربوط به اجلاس دو نشست (Two Sessions) صحبت کند.نظرات در مورد او در ویبو تا حد زیادی مثبت بوده است.رن اولین گوینده خبر تولید شده توسط هوش مصنوعی در چین نیست بلکه مجری‌های مجازی از سال ۲۰۱۸ به صورت آنلاین و در تلویزیون ظاهر شده‌اند.

سه مجری مجازی اول با مدل‌سازی از سه خبرنگار واقعی که دو مرد و یک زن بودند برای خبرگزاری شینهوا ساخته شدند.بعد از آن رباتی به نام جیانگ لیلای(Jiang Lailai) وارد این عرصه شد و یک برنامه‌ی سرگرم‌گننده در مورد فناوری‌های جدید ارائه کرد.

طولی نکشید که مجری دیجیتالی دیگری به نام شین شیائومنگ(Xin Xiaomeng) که از یک روزنامه‌نگار دیگر الگوبرداری شده بود معرفی شد که اخبار مربوط به اجلاس دو نشست را در سال ۲۰۲۰ گزارش کرد.با این وجود، تمامی این موارد در حال حاضر کمی قدیمی به نظر می‌رسند، به خصوص در مقایسه با قابلیت‌های روز افزون  هوش مصنوعی پر قدرت چت جی‌پی‌تی.اما این بدان معنا نیست که چین از رقابت در عرصه‌ی چت‌بات‌های هوش‌مصنوعی خارج شده است. بلکه این کشور به تازگی از هوش مصنوعی Ernie خود که توسط شرکت فناوری بایدو ساخته شده، رونمایی کرده است که می‌تواند رقیبی برای چت‌ جی‌پی‌تی باشد.


کد مطلب: 392876

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392876/مجری-خبری-رباتیک-چینی-آشنا-شوید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir