به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۹۲۸۸۳

تیم‌های اروپا حریفان خود را شناختند!

تیم‌های اروپا حریفان خود را شناختند!
گروه ورزشی:در کمتر از چند ساعت دیگر با انجام قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، هیجان در فوتبال اروپا به اوج خود خواهد رسید. در این مرحله از رقابت‌ها، تیم‌های رئال مادرید، منچسترسیتی، ناپولی، آث میلان، اینتر میلان، چلسی، بنفیکا و بایرن مونیخ حاضر هستند.در این مرحله هیچ گونه محدودیتی در تقابل تیم‌ها با یکدیگر وجود نخواهد داشت و تیم‌هایی که از یک کشور هستند و یا در مرحله گروهی رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفته‌اند، امکان رویارویی دارند. همچنین در قرعه‌کشی این مرحله، مسیر تیم‌ها تا فینال رقابت‌ها که در استانبول برگزار می‌شود مشخص خواهد شد.

این قرعه‌کشی امروز 26 اسفند از ساعت 14:30 به وقت تهران در خانه فوتبال اروپا در شهر نیون سوئیس برگزار می‌شود که محل اکثر قرعه‌کشی‌های مربوط به تورنمنت‌های مهم اروپاست.در ادامه این مقاله به بررسی وضعیت تک تک تیم‌های حاضر در این مرحله می‌پردازیم و در نهایت نتایج قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی که در ورزش سه انجام شده است را می‌بینیم:

بنفیکا (پرتغال)
بنفیکا اولین تیم بود که توانست به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند، آن‎‌ها توانستند در مرحله یک هشتم نهایی کلوب بروژ بلژیک را در مجموع با نتیجه 7 بر 1 درهم بکوبند که این نتیجه پایانی بود بر دوران کوتاه مربیگری اسکات پارکر.

چلسی (انگلیس)
بلافاصله بعد از بنفیکا، این چلسی بود که صعود خود را به دور بعدی مسجل کرد. آبی‌های لندن که توانسته بودند در فینال لیگ اروپا 2013 بنفیکا را از پیش روی بردارند و به مقام قهرمانی آن رقابت‌ها برسند، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف زنبورها رفتند. شاگردان پاتر در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر مغلوب دورتموند شدند، اما توانستند با نتیجه 2 بر صفر در استمفوردبریج این نتیجه را جبران کنند و در مجموع با نتیجه 2 بر یک راهی دور بعد رقابت‌ها شوند.

بایرن مونیخ (آلمان)
باواریایی‎‌ها سومین تیم حاضر در مرحله یک چهارم هستند، آن‌ها موفق شدند پاری سن ژرمن را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست دهند تا پاریسی‌ها با تحمل شکست در مجموع 3 بر صفر، برای پنجمین بار در 7 دوره گذشته در مرحله یک هشتم از گردونه رقابت‌ها حذف شوند.


آث میلان (ایتالیا)
بعد از پی‌اس‌جی، این بار نوبت به شاگردان کونته رسید که نتوانستند در مجموع دو بازی رفت و برگشت حتی یک گل به ثمر برسانند و آن‌ها نیز با گل دقیقه 7ای که ابراهیم دیاز در بازی رفت در ورزشگاه سن سیرو به ثمر رساند از میلان شکست خوردند و در نتیجه از راه یابی به مرحله بعد باز ماندند.

منچسترسیتی (انگلیس)
بعد از تساوی ناامید کننده برابر لایپزیش، پپ گواردیولا و هالند با نتیجه فوق‌العاده 7 بر صفر برای تمامی رقبای خود در لیگ قهرمانان خط و نشان کشیدند. در این بازی هالند فوق‌العاده عمل کرد و توانست گلات کند. نکته جالب اینجاست که هالند این 5 گل را تنها در 63 دقیقه به ثمر رساند و این بازیکن در دقیقه 63 با تصمیم عجیب پپ تعویض شد تا پپ مانع از دابل هتریک این بازیکن شود.

اینتر میلان (ایتالیا)
نراتزوی موفق شد برتری یک بر صفری را که در بازی رفت مقابل یاران مهدی طارمی بدست آورده بود، در بازی برگشت حفظ کند و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد. البته این را هم باید اضافه کنیم که آن‌ها در بازی برگشت بسیار خوش شانس بودند که گلی را از پورتو دریافت نکردند. اینتری‌ها در حالی پا به مرحله یک چهارم می‌گذارند که همشهری آن‌ها آث میلان هم در این مرحله حضور دارد، آن‌ها آخرین بار 17 سال پیش (فصل 2006-2005) بود که با هم در این مرحله حضور داشتند.

رئال مادرید (اسپانیا)
برای سومین بار متوالی این رئال (پرافتخارترین تیم رقابت‌ها) بود که به کابوس لیورپولی‌ها تبدیل شد و موفق شد با نتیجه 6 بر 2 در مجموع از سد شاگردان یورگن کلوپ گذر کند و به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی همچنان در این رقابت‌ها باقی بماند.

ناپولی (ایتالیا)
ناپولی در مقابل حریف نه چندان مطرح خود توانست در دو بازی رفت و برگشت پیروز شود و برای اولین بار در تاریخ به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد. ناپولی درحالی به پا به این مرحله می‌گذارد که به زعم بسیاری از کارشناسان چنانچه قرعه مناسبی به این تیم بخورد می‌تواند بخت اصلی قهرمانی این رقابت‌ها لقب گیرد.
ناپولی در بازی رفت توانست با نتیجه 2 بر صفر و در بازی برگشت با نتیجه 3 بر صفر از سد آینتراخت فرانکفورت بگذرد.در سیمولیشنی که ما در ورزش سه برای قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی انجام دادیم، قرعه‌های جالبی درآمد که به شرح زیر هستند.

رئال مادرید-منچستر سیتی
در جذاب‌ترین رقابت ممکن در این مرحله، فینال زودرس رقابت‌ها برگزار می‌شود، بازی‌ای که خیلی از ماها دوست داریم به جای این که در 22 یا 23 فروردین ماه سال 1402 رقم بخورد، در تاریخ 20 خرداد ماه در استانبول شاهد آن باشیم. این دوتیم تا به حال در لیگ قهرمانان اروپا 8 بار به مصاف همدیگر رفتند که حاصل آن سه پیروزی برای رئال و سه برد برای سیتی و دو تساوی می‌باشد. آخرین بار این دو تیم در نیمه نهایی فصل قبل به مصاف هم رفتند که شاگردان آنجلوتی توانستند با درخشش رودریگو شکست 4 بر 3 بازی رفت را با نتیجه 3 بر 1 جبران نمایند و به فینال رقابت‌ها و درنهایت قهرمانی برسند.درمجموع کفه ترازو در تاریخ رقابت‌های این دو تیم به سمت رئال سنگینی می‌کند، اما از آن طرف، شاگردان پپ، بدشان نمی‌آید انتقام شکست تلخشان در نیمه نهایی دوره قبل را از رئال بگیرند.

ناپولی-آث میلان
ناپولی میلان تقابلی است که حداقل تضمین کننده این است که یک تیم از ایتالیا در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها حضور می‌یابد. ناپولی و میلان در رقابت‌های سری آ این فصل در بازی رفت در تاریخ 27 شهریور به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر 1 به سود شاگردان اسپالتی به اتمام رسید. گل‌های ناپولی را در این بازی متئو پولیتانو و سیونه وردی و تک گل میلان را الیور ژیرو به ثمر رساندند. نکته جالب اینجاست که این دو تیم بازی برگشت خود در سری آ را در تاریخ 13 فروردین برگزار خواهند کرد و اگر در قرعه‌کشی امروز به هم برخورد کنند در فاصله 10 روز بایستی مجدد در لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر بروند. به قول پپ گواردیولا، ناپولی این روزها سرحال‌ترین تیم اروپا می‌باشد و شاید برای آن‌ها بد نباشد که در این مرحله به مصافی حریفی مثل میلان بروند که برایشان شناخته شده‌تر است.

چلسی-اینتر میلان
چلسی در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف همشهری اینتری‌ها، یعنی آث میلان رفت که هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت توانست بدون اینکه گلی را دریافت کند از سد میلانی‌ها عبور کند. چلسی تا به حال دو مرتبه در مقابل اینتر در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده که هر دو بازی را هم به این تیم واگذار کرده است. این دو تقابل دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی فصل 2010-2009 بود که یاران خوزه مورینیو با نتیجه 1 بر صفر در بازی رفت و با نتیجه 3 بر 1 در بازی برگشت از سد این تیم گذشتند و به مرحله بعدی و نهایتا قهرمانی رقابت‌ها رسیدند. حال باید دید که در تقابل احتمالی اینتر و چلسی آیا نراتزوری قادر به تکرار خاطرات خوش گذشته خواهد بود یا خیر.

بایرن مونیخ-بنفیکا
اگر فقط نتایج فصل قبل را بخواهیم در نظر بگیریم بدون شک بایستی گفت بهترین قرعه نصیب بایرن شده است، چون آن‌ها در مرحله گروهی فصل قبل توانستند با نتایج 4 بر صفر در بازی رفت و 5 بر 2 در بازی برگشت بنفیکا را درهم بکوبند، اما بنفیکا امسال تیم آماده‌ای نشان داده و در مرحله گروهی رقابت‌های امسال نیز توانست با تکیه بر نفراتی ژائو ماریو، رافا سیلوا و الکس گریمالدو بالاتر از پاری سن ژرمن با تمام فوق ستاره‌هایش بایستد و در حال حاضر با 8 امتیاز اختلاف بالاتر از پورتو در صدر جدول لیگ برتر پرتغال قرار دارد. بنفیکا و بایرن تا به حال در لیگ قهرمانان 10 تقابل داشته‌اند که در هیچ کدام از آن‌ها بنفیکا موفق به پیروزی نشده و در 7 بازی شکست خورده و در سه مسابقه هم به تساوی رسیده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید که قهرمان 6 دوره یو سی ال (بایرن) در مرحله یک چهارم با قهرمان 2 دوره یو سی ال (بنفیکا) روبه‌رو خواهد شد یا خیر.در هرصورت این قرعه‌کشی تنها جنبه سرگرمی دارد و بایستی منتظر ماند تا ببینیم تا کمتر از چند ساعت دیگر کدام تیم‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها