کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لوگوی آژانس فضایی کانادا تغییر کرد

26 اسفند 1401 ساعت 17:53


گروه علمی: هنگامی که اولین فضانورد کانادایی طی ماموریت آرتمیس ناسا به سمت ماه پرواز کند، نشان جدیدی از تلاش‌های کانادا در فضا را بر تن خواهد داشت.به گزارش ایسنا،  آژانس فضایی کانادا(CSA) در روز پنجشنبه(۱۶ مارس) نشان جدید خود را معرفی کرد که نمایانگر نقش رو به رشد برنامه‌ی فضایی این کشور است.
 

در بیانیه‌ای از این آژانس فضایی آمده است که عصر هیجان‌انگیز اکتشافات فضایی در برابر ما آغاز می‌شود و آژانس فضایی کانادا به دنبال ورود به این فصل جدید با یک نشان مدرن است. آژانس فضایی کانادا در حال مدرن‌سازی هویت بصری خود با یک لوگوی ساده شده‌ی جدید است.

این نشان جدید دارای دو عنصر اصلی است.در بالای آن، برگ درخت افرا به عنوان نماد ملی کانادا قرار دارد. به گفته آژانس فضایی کانادا، این برگ علاوه بر ارتباط داشتن با کشور کانادا احساس غرور و تعلق ایجاد می‌کند.
برگ افرا همچنین احساس پرواز را القا می‌کند.در توضیحات آژانس فضایی کانادا آمده است: این نماد ابتکار جسورانه و چشم‌اندازهای ما به آینده است. برای عبور از مرزهای نبوغ و نوآوری آماده‌ایم.

زیر برگ افرا سه ستاره دیده می‌شود که در ساده‌ترین حالت می‌توان گفت نمایانگر فضا هستند. این ستارگان همچنین برای نمایش درخشش، هوش و تخصص و همچنین قدرت جامعه‌ی فضایی کانادا که شامل تمام کسانی می‌شود که در برنامه‌ی فضایی کانادا دخیل هستند، از جمله صنعت، دانشمندان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضی(STEM) روی این لوگو تعبیه شده‌اند.
 
 
 
در یک نسخه‌ی دایره‌ای از لوگو نیز نام کامل این آژانس فضایی قرار دارد که در بالا به زبان انگلیسی و در پایین به زبان فرانسوی است.
در سال ۲۰۱۹، آژانس فضایی کانادا برای کمک به توسعه ایستگاه فضایی دروازه ماه، قرارداد جدیدی امضا کرد. این آژانس و شرکای صنعتی آن به نوبه خود در حال توسعه‌ی یک سیستم رباتیک جدید هستند که به تعمیر و نگهداری اولین ایستگاه فضایی کوچک در مدار ماه کمک می‌کند.
این بازوی رباتیک جدید کانادارم ۳(Canadarm۳) نامیده می‌شود از نوادگان بازوی رباتیک کانادارم اصلی در شاتل فضایی و کانادارم ۲ در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.
آژانس فضایی کانادا در حال توسعه‌ی اولین ماه‌نورد رباتیک این کشور نیز هست که با همکاری ناسا به جستجوی بین‌المللی برای یخ در خاک ماه کمک خواهد کرد.
در ازای این کمک‌ها، ناسا در اولین ماموریت سرنشین‌دار خود به دور ماه، یک صندلی برای فضانورد کانادا رزرو کرده است. هویت اعضای ماموریت آرتمیس ۲ در روز سوم آوریل اعلام خواهد شد.
نشان جدید آژانس فضایی کانادا جایگزین طرح قبلی می‌شود که برای اولین بار در روز چهارم نوامبر سال ۱۹۹۶ معرفی شده بود.
لوگوی آژانس فضایی کانادا تغییر کرد
نشانی که اکنون از رده خارج شده است نیز دارای یک برگ افرا بود و روی آن به جای نام کامل، مخفف‌های انگلیسی و فرانسوی آژانس فضایی کانادا به صورت مورب در زیر آن قرار داشتند.


کد مطلب: 392945

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392945/لوگوی-آژانس-فضایی-کانادا-تغییر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir