به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۹۲۹۸۱

با خشکی پوست دست‌ بعد از خانه‌تکانی چه‌ کنیم؟

با خشکی پوست دست‌ بعد از خانه‌تکانی چه‌ کنیم؟
گروه سلامت: معمولاً در فصل زمستان پوست دست و صورت به دلیل سرمای هوا دچار خشکی زیاد می‌شود. خشکی در ماه‌های آخر سال با توجه به حجم کارهای خانه‌تکانی بیشتر می‌شود چرا که شست‌وشوی بیش از حد دست‌ها و در تماس بودن با مواد شوینده قوی شیمیایی و اسیدی باعث از بین بردن چربی طبیعی پوست دست می‌شود و آسیب‌های جدی به پوست دست می‌زند؛ اما چه‌کار کنیم که بعد از اتمام کارهای خانه‌تکانی، به قول قدیمی‌ها برای شروع به حساب‌های شب عید، پوست دست‌مان نرم و لطیف باشد.
 
به گزارش فرارو، برای اینکه پوست دست و صورت‌تان نرم و لطیف باشد کافی است به صدای پوست‌تان توجه کنید و هر لحظه از شبانه‌روز که احساس خشکی و جمع‌شدگی در پوست خود داشتید سریع از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کرم می‌تواند یک کرم مرطوب‌کننده معمولی باشد که رطوبت از بین رفته پوست شما را به پوست‌تان بازمی‌گرداند. اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر به پوست‌تان رسیدگی کنید، می‌توانید از کرم‌های مخصوص روز استفاده کنید که در آنها مقداری ضدآفتاب هم به‌طور طبیعی وجود دارد. معمولاً این کرم‌ها دارای ویتامین‌های ‌F ،A ، E و آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که باعث شادابی پوست شما می‌شوند.

فقط کافی است صبح که از خواب بیدار می‌شوید بعد از شستن دست و صورت‌تان این کرم را به پوست دست و صورت خود بزنید و شب پیش از خواب یک لایه ضخیم از آن را روی دست و صورت خود بمالید، به طوری که تمام منافذ پوست را بپوشاند. وقتی در خواب هستید پوست شما مواد مغذی کرم را به خود جذب و خشکی و آسیب‌دیدگی را برطرف می‌کند.

اگر آسیب‌دیدگی و خشکی پوست شما به قدری زیاد است که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان نرم و لطیف نمی‌شود، باید کرم‌هایی استفاده کنید که درصد چربی‌شان بیشتر است چون پوست شما چربی طبیعی خود را از دست داده و به دلیل آسیبی که دیده است قادر به تولید چربی در قسمت‌های خشک‌شده نیست، بنابراین باید به پوست‌تان کمک کنید و این چربی را منتقل کنید تا بافت‌های مرده پاک و سلول‌های جدید تشکیل شود. استفاده از کرم‌های بدون اسانس و چرب‌کننده می‌تواند مشکل خشکی پوست شما را برطرف کند.

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از کرم‌های دست‌ساز استفاده کنید، می‌توانید به راحتی با مواد اولیه که دسترسی به آنها راحت است برای خود کرم‌های نرم‌کننده تهیه کنید؛ یکی از موادی که می‌توانید با تهیه آن از عطاری‌ها به بازگرداندن شادابی پوست‌تان کمک کنید گلیسیرین است. کافی است یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با چند قطره گلاب ترکیب کنید و آن را روی پوست دست و صورت بمالید و اجازه دهید این ترکیب کاملاً روی پوست شما جذب شود.

علاوه بر این می‌توانید گلیسیرین را با چند قطره آبلیمو طبیعی ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید. روغن بادام نیز یکی دیگر از روغن‌های طبیعی است که برای نرم کردن پوست آسیب‌دیده مفید و بی‌ضرر است. اگر پوست صورت و دست‌تان بیش از حد خشک شده است چند قطره روغن بادام را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید روغن در پوست جذب شود، این کار را چند روز متوالی انجام دهید و اجازه دهید پوست‌تان دوباره خود را بازسازی کند.

روغن زیتون نیز برای نرم کردن پوست بسیار مفید است اما از آنجا که معمولاً روغن زیتون‌ها بوی زیادی دارند اغلب افراد دوست ندارند این روغن روی پوست‌شان بماند بنابراین می‌توانید بعد از استفاده از روغن زیتون پوست خود را با آب ولرم مایل به سرد بشویید تا چربی از روی پوست نرود اما بوی روغن روی پوست شما را پاک کند.
برچسب ها: خشکی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها