به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۹۲۹۸۹

درخواست سوئیسی‌ها برای نزدیکی به ناتو 

درخواست سوئیسی‌ها برای نزدیکی به ناتو 
گروه بین الملل: سوئیسی‌ها به بی‌طرفی در درگیری‌های جهانی شهرت دارند؛ اما در سایه تهاجم روسیه به اوکراین، فضای سوئیس نیز تغییر کرده است. نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد برای اولین بار بخش بزرگی از سوئیسی‌ها طرفدار نزدیکی به ناتو هستند.
وزارت دفاع سوئیس  نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرد که به درخواست این وزاتخانه انجام شده و نشان می‌دهد برای اولین بار بیش از نیمی از جمعیت سوئیس از نزدیک شدن کشور خود به ناتو حمایت می‌کنند.بر اساس این نظرسنجی که در ژانویه امسال صورت گرفته، ۵۵ درصد با استراتژی نزدیک شدن کشور خود به ناتو موافق هستند که این رقم، ۱۰ درصد بیشتر از یک سال قبل است. ۵۳ درصد نیز بر این عقیده‌اند که بی‌طرفی این امکان را می‌دهد که دفاع نظامی سوئیس همراه با ناتو برنامه‌ریزی شود.
با این حال دو سوم از افرادی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، همچنان با پیوستن به ناتو مخالف‌اند. به گفته مدیر این مطالعه، "عضویت در یک اتحاد دفاعی اروپایی" در حال حاضر "به طور قابل توجهی بیشتر مورد پذیرش است".
دیدگاه بخشی از جامعه سوئیس نسبت به اتحادیه اروپا نیز اندکی تغییر کرده است. حدود ۸۳ درصد از پرسش‌شوندگان هنوز مخالف عضویت در اتحادیه اروپا هستند. با این حال، نسبت کسانی که بدون پیشداوری نسبت به اتحادیه اروپا موافق پیوستن به آن هستند، طی دو سال گذشته از ۱۳ به ۱۸ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این نظرسنجی، میزان بی‌طرفی سوئیسی‌ها همچنان بسیار بالاست (۹۱ درصد)، اما این وضع، به خصوص در ارتباط با جنگ اوکراین در حال تغییر است و نسبت کسانی که معتقدند بی‌طرفی سوپاپ اطمینانی برای عدم لغزش سوئیس در بحران‌های بین‌المللی است، کاهش یافته است؛ به‌طوری که در سال ۲۰۲۱ این رقم ۷۱ درصد بود و حالا تنها ۵۵ درصد.
 هم‌چنین شمار کسانی که بر این باورند که روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با سایر کشورها بی‌طرفی را "غیر ممکن" می‌کند افزایش یافته است.


 
برچسب ها: سوئیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها