کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییرات غافلگیرکننده ایران نسبت به جام جهانی

فوتبال ۳۶۰ , 27 اسفند 1401 ساعت 9:52


گروه ورزشی:هشت بازیکن ایران در جام جهانی قطر، نتوانسته‌اند به لیست ۳۲ نفره قلعه‌نویی راه پیدا کنند.

 اولین لیست امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی، تفاوت زیادی با تیم ایران در جام جهانی داشت. در آن زمان، از کارلوس کی‌روش انتقاد می‌شد چرا از همه ظرفیت ۲۶ نفره برای جام جهانی استفاده نکرده و بر خلاف او، لیست قلعه‌نویی بسیار زیادتر از عرف تیم‌های ملی است. قلعه‌نویی ۳۶ بازیکن را دعوت کرده که ۴ نفر، بخاطر شرایط جسمانی غایب هستند و ۳۲ نفر، در اردوی ایران شرکت خواهند کرد. ۸ بازیکن تیم ملی در جام جهانی در اردوی بعدی ایران، خانه نشین هستند. بر خلاف انتظار، روزبه چشمی در لیست قلعه‌نویی هم مثل کی‌روش حضور دارد.
 
 
جای خالی کاپیتان
مهمترین غایب لیست تیم ملی، کریم انصاری‌فرد است. یکی از کاپیتان‌های تیم ملی که در سال‌های اخیر، جای ثابتی در اردوهای ایران داشته و جزو بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش هم محسوب می‌شد. انصاری‌فرد این فصل در اومانیا، شرایط خوبی داشته و توانسته 4 گل در لیگ قبرس بزند و 6 گل هم، برای هم‌تیمی‌هایش بسازد. تاثیرگذاری روی 10 گل، باعث شده او به یکی از بازیکنان ثابت اومانیا تبدیل شود. او در جام حذفی هم کارنامه 2 گل در 2 مسابقه را دارد و در لیگ اروپا، تنها گلش را به منچستریونایتد زد. انصاری‌فرد در آخرین بازی اومانیا، زننده یکی از دو گل تیمش بود اما این موضوع هم، باعث نشد قلعه‌نویی او را در لیست طولانی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بگذارد.
 
دور و دورتر
یکی دیگر از غایبین غیر منتظره لیست تیم ملی، امیر عابدزاده است. عابدزاده به مرور از دروازه‌بان سوم ایران، به دروازه‌بان اصلی تیم ملی در اواخر حضور دراگان اسکوچیچ تبدیل شد. گل‌های بدی که او از کره جنوبی و الجزایر خورد، نقش پررنگی در برکناری اسکوچیچ داشتند. عابدزاده پس از بازگشت کارلوس کی‌روش، دوباره نیمکت نشین شد و در جام جهانی، دروازه‌بان سوم ایران پس از علیرضا بیرانوند و حسین حسینی بود. با ورود قلعه‌نویی اوضاع برای او بدتر هم شده و سرمربی جدید ایران حسین پورحمیدی را به او ترجیح داده است.

غایبین اجباری
مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی، زوج خط دفاعی ایران در جام جهانی قطر بودند. مدافعانی که هر دو، بخاطر مصدومیت نمی‌توانستند در لیست قلعه‌نویی قرار بگیرند. علی کریمی هم شرایط مشابهی دارد و برای مشخص شدن علاقه یا عدم علاقه قلعه‌نویی به او، باید منتظر بازگشت از مصدومیت باقی بماند. سامان قدوس، در لیست قلعه‌نویی برای دعوت به تیم ملی قرار گرفت و با این حال، به درخواست خودش قرار شد در این اردو غایب باشد. مجید حسینی هم مثل قدوس، در لیست بازیکنان قلعه‌نویی قرار داشت اما سایر این بازیکنان پس از بازگشت، شرایط نامشخصی برای حضور در تیم ملی دارند.

مصدومیت دردسرساز
غیبت میلاد محمدی هم در لیست تیم ملی، قابل پیش بینی بود. محمدی که پیش از جام جهانی به بازیکن ثابت آ.ا.ک تبدیل شده بود و بیشتر بازی‌های این تیم در ترکیب اصلی حضور داشت، بعد بازگشت از تیم ملی مصدوم شد و 11 بازی تیمش در لیگ یونان را از دست داد. محمدی تازه از مصدومیت برگشته و در بازی‌های اخیر آ.ا.ک هم نیمکت نشین بوده است. قلعه‌نویی فعلا تصمیم گرفته از او برای تیم ملی دعوت نکند.

خاموشی پدیده
پرحاشیه‌ترین انتخاب کی‌روش در جام جهانی، بردن ابوالفضل جلالی به جای امید نورافکن به قطر بود. جلالی دقایقی که مقابل آمریکا فرصت بازی پیدا کرد توانست نمایش خوبی داشته باشد. پس از جام جهانی اما اوضاع برای او خوب جلو نرفت. جلالی ابتدا چند هفته مصدوم شد و سپس، بیشتر بازی‌های تیمش را از روی نیمکت یا سکوها تماشا کرد. او در 12 هفته اخیر، فقط 36 دقیقه برای استقلال به میدان رفته و طبیعی بود که دیگر در لیست ملی‌پوشان هم جایی نداشته باشد.


کد مطلب: 392999

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392999/تغییرات-غافلگیرکننده-ایران-نسبت-جام-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir