به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۹۳۰۴۸

دستمزد به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش یابد

دستمزد به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش یابد
گروه اقتصادی: فعالان کارگری به رویکرد دولت در جلسات مزدی انتقاد کردند.به گزارش ایلنا، بیست و ششم اسفند، نشست پانزده ساعته‌ی شورایعالی کار بدون حصول نتیجه خاتمه یافت؛ ظاهراً نمایندگان دولت اعداد بسیار پایینی در محدوده‌ی افزایش حقوق کارمندان در بودجه را پیشنهاد داده و بر آن پافشاری کرده‌اند.

احسان سهرابی (فعال کارگری) در ارتباط با این جلسه و اظهارات پیشین وزیر کار که گفته بود عدالت به این معناست که حقوق کارگران را به اندازه‌ی کارمندان افزایش دهیم؛ گفت: دولتمردان در بودجه ضریبی را برای افزایش حقوق اختصاص می‌دهند و توقع دارند مشمولین قانون کار نیز از آن تبعیت کنند.

به گفته وی، قیاس کارگران و کارمندان اساساً قیاسی صحیح نیست؛ هر سال یک مقدار ناچیز به حقوق کارمندان اضافه می‌کنند و سپس همین مبلغ را مبنای چانه‌زنی مزدی کارگران قرار می‌دهند. درحالیکه در میانه‌‌ی سال حقوق کارمندان به انحای مختلف افزایش می‌یابد.سهرابی اضافه می‌کند: دولت باید اجازه بدهد دستمزد کارگران به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش یابد.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی) نیز در رابطه با نشست روز گذشته می‌گوید: نحوه برخورد دولت با مساله دستمزد کارگران واقعاً ناراحت‌‌کننده است. دولت به هیچ‌وجه حاضر به پذیرش قانون نشده است حتی بند یک ماده چهل و یک قانون کار را ظاهراً به رسمیت نمی‌شناسد.او اضافه می‌کند: ما فکر می‌کردیم دولت فقط با طرح ساماندهی مخالف است حالا متوجه شدیم با دستمزد و بهبود معیشت کارگران نیز مخالفت دارد؛ امسال به جای همراهی بیشتر، شاهد مخالفت بیشتر از ناحیه‌ی نمایندگان دولت هستیم.
برچسب ها: حقوق و دستمزد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها