کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت گچ برگ بالا رفت؟

27 اسفند 1401 ساعت 13:32

گروه کسب و کار:


قیمت گچ برگ به چند عامل مهم ببستگی دارد که یکی از این عوامل مهم و تاثیر گذار نوسانات نرخ ارز میباشد. نرخ ارز به شدت برروی قیمت مواد اولیه تاثیر داشته با بالا رفتن مواد اولیه به دنبال آن قیمت گچ برگ نیز افزایش می یابد.

در حال حاضر قیمت گچ برگ با توجه به نوع و برند آن :
•    پانل گچی ساده ضخامت 9/5 برند کی پلاس متر مربع 76.000 تومان
•    پانل گچی ساده ضخامت 12/5 برند کی پلاس متر مربع 86.000 تومان
•    پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت برند کی پلاس متر مربع 93.000 تومان
•    پانل گچی مقاوم در برابر حریق برند کی پلاس متر مربع 110.000 تومان
•    پانل گچی ساده ضخامت 12/5 درجه یک متفرقه متر مربع 75.000 تومان
•    پانل گچی ساده درجه دو متفرقه متر مربع 71.000 تومان
با توجه به این روند پیش بینی میشود همچنان قیمت گچ برگ در ایران افزایش قیمت داشته باشد البته قطعیت ندارد فقط پیش بینی می شود. این روزا علاوه بر پیدا کردن مصالح مرغوب و باکیفیت در بازار پیش بینی قیمت آن نیز مهم است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید به معرفی این مصالح روش تولید و ویژگی های آن می پردازیم؛

گچ برگ چیست؟
گچ برگ یکی از بروزترین مصالح ساختمانی جز دسته محصولات پانلی میباشد، در ایران به صورت عامیانه به اسم پانل گچی، تخته گچی، صفحات روکش دار گچی و کناف شناخته می شود.به کابردن این محصولات در ساخت ساز، دکوراسیون داخلی ساختمان و سازمان ها علاوه بر تسریع روند اجرا، به کارگیری نیروی متخصص کمتر، ظاهری زیبا، ایمن ساختمان نیز تضمین میکند.
ویژگی بینظیر این دسته از محصولات مورد توجه طراحان ومعماران داخلی قرار گرفته و جایگزین مناسبی بجای محصولات سنتی میباشد.
با استفاده از پانل گچی می توان طرح های بسیار شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی سقف کاذب و دیوارهای جداکنند و پوششی ایجاد نمود.
کناف همراه با سازه های گالوانیزه، پیچ و میخ و چاشنی سایر ملزومات در ابعاد 120 در 2/40 با ضخامتهای 9/5 میلیمتر و 12/5 میلیمتر با هدف کاربری مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

انواع گچ برگ
گچ برگ با هدف کاربری مختلف جهت اجرای سقف و دیوار کاذب به چند دسته تقسیم میشود به اختصار موارد زیر در بر میگیرد:
1.    پانل گچی ساده با نام اختصاری RG
2.    پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت با نام اختصاری MR
3.    پانل گچی مقاوم در برابر حریق با نام اختصاری FR
4.    پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق با نام اختصاری FM
پانل گچی ساده RG: صفحات گچی روکش دار که سطح و لبه های طولی آن با کاغذ گرافت کرم رنگ محکم شده است موارد استفاده از این نوع کناف ساده؛ دکوراسیون داخلی دیوار های پوششی، دیوار های جداکننده، سقف کاذب کناف جایگزین گچ و مصالح سنتی برای ایجاد طرح های زیبا از این تخته های گچی بهره می برند.
پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت MR: به صفحات روکش دار گچی گفته میشود که مواد تشکیل دهنده آن گچ همراه با مواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب شده همینطور کاغذ گرافت آن نیز در برابر رطوبت مقاوم است، از گچ برگ مقاوم در برابر رطوبت در قسمت هایی دارای رطوبت ساختمان نظیر اماکن عمومی و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

پانل گچی مقاوم در برابر حریق FR: صفحات روکش دار مقاوم در برابر حریق از ترکیب گچ و فایبر گلاس تشکیل شده و کاغذ گرافت آن به رنگ صورتی در برابر آتش مقاوم است استفاده شده؛ موارد استفاده از پانل گچی مقاوم در برابر حریق مکان هایی که در معرض آتش سوزی قرار دارد نظیر پوشش ستونها و تیرهای فلزی قسمت تاسیسات ساختمان ها بکار می رود.
پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق FM: صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق از گچ حاوی فایبر گلاس، مواد مقاوم در برابر رطوبت تشکیل شده که هر دو ویژگی ضد رطوبت و آتش سوزی باهم داراست. کاغذ گرافت آن به رنگ سبز میباشد که خاصیت ضد رطوبت داشته موارد استفاده از این نوع پانل، مکان های دارای رطوبت و درمجاورت آتش سوزی قرار دارند بکار می رود نظیر آشپزخانه، بیمارستان ها و سایر اماکن عمومی.

تولید گچ برگ

تولید گچ برگ
روش تولید گچ برگ به این صورت است که ابتدا گچ صاف و سبک شده با مواد مختلف مقاوم در برابر رطوبت و فایبر گلاس بین دو لایه کاغذ گرافت شده قرار میگیرد، زیر آن پرس سایز شده ضخامت و عرض آن تنظیم میشود در طی مسیر طول پانل ها برش خورده در نهایت داخل خشک کن قرار می گیرد تا رطوبت اضافی آن خشک شود و طول اضافه آن به صورت صاف برش میخورد.
دستگاهها و سایر مواد تشکیل دهنده پانل گچی از لحاظ کیفیت و کمیت مورد تایید بوده و هر کارخانه تولید این نوع محصولات با توجه به استاندارد های جهانی اقدام به تولید این محصولات با بالاترین کیفیت می نمایند.

موارد استفاده از گچ برگ
گچ برگ به عنوان یکی از مرغوبترین و بروز ترین مصالح ساختمانی روز برای اجرای دکوراسیون داخلی منازل مسکونی، سازمان ها، مراکز تجاری، اماکن عمومی نظیر دندان پزشکی، مهد کودک ها و سایر امکان عمومی جهت اجرای سقف کاذب، پارتیشن بندی، دیوارهای پوششی همینطور جهت ایجاد باکس های نورپردازی زیبا و شیک از گچ برگ استفاده می نمایند.

ویژگی گچ برگ

مزایای استفاده از گچ برگ
یکی از مزایای مم گچ برگ نسبت به سایر مصالح پانلی نظیر تخته های چوبی، تخته های فیبری، ام دی اف مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آتش سوزی میباشد. از مهم ترین ویژگی های استفاده از گچ برگ عبارتند از:
•    مقاوم نمودن محیط در برابر رطوبت
•    مقاوم نمودن محیط در برابر حریق
•    مقاوم نمودن مکان در برابر زلزله
•    سرعت اجرای بالا جابجایی راحت و آسان
•    صرفه اقتصادی
•    عایق نمودن محیط در برابر صوت
•    قابلیت فرم پذیری بسیار بالا جهت خلق طرح های گوناگون
•    قابلیت تغییر فضای قدیمی و بی روح تبدیل آن به فضای زیبا و دلپذیر
•    قابلیت بازیافت نخاله های بجا مانده و کاهش نخاله های ساختمانی
•    به کار گیری نیروی اجرایی کمتر


کد مطلب: 393059

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393059/قیمت-گچ-برگ-بالا-رفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir