به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۹۳۰۷۶

اولویت‌های‌تحویل خودروهای‌وارداتی مشخص شد

اولویت‌های‌تحویل خودروهای‌وارداتی مشخص شد
گروه اقتصادی: مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از پالایش‌های انجام شده از ۱۲۰ هزار نفر بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی و اولویت‌های تحویل خودرو مشخص شد.مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری افزود: پس از اتمام ثبت نام واردات خودرو، پالایش انجام شد و تعداد زیادی از افراد یا به دلیل اشتباه بانک‌ها یا اشتباه خودشان نتوانستند حسابشان را وکالتی کنند و تعدادی هم پول واریز کردند، اما در سامانه ثبت نام نکردند. ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم نیز شماره حساب اشتباه اعلام کردند.
 
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از پالایش‌های انجام شده از ۱۲۰ هزار نفر بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی و اولویت‌های تحویل خودرو مشخص شد.او بیان کرد: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و یا به صورت مکتوب تحویل دبیرخانه وزارت صمت یا سازمان حمایت دهند.  بانک‌ها حساب افرادی که انصراف دادند را رفع مسدودی کرده‌اند و تعدادی از بانک‌ها باقی مانده‌اند که هنوز رفع انسداد نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه خودرو در حال ورود به کشور است، اضافه کرد: هزار و ۱۰۸ خودرو از برند چانگان تیپ ۲ و ۳ عرضه می‌شود که این خودروها یا بارگیری شده و یا در حال بارگیری هستند و تمام تلاشمان این است که امشب مجوز عرضه گرفته شود. ۳۰۰ مجوز هم برای خودروی النترا اخذ شده است که عرضه آن به بعد از ۵ فروردین موکول شد.

ضیغمی با بیان اینکه به جزء خودروهای آمریکایی و فرانسوی خودروهای سایر برندها امکان ورود به ایران دارند، افزود: خودروهایی از برندهای چینی، دانگ فنگ، چانگان، میتسوپیشی، اپل، داچیا، کیا، هیوندا، سانگ‌یانگ، نیسان، تویوتا، جتا، سئات، فیات یا ثبت سفارش شده‌اند و یا در مرحله ثبت سفارش هستند. بخشی از خودروها خریداری شده و بخشی هم در حال مذاکره برای تأمین ارز هستند. تعدادی از خودروهای برندهای کیا، هیوندایی، میتسوپیشی، چانگان، زوتی و فیات هم اکنون در کشور موجود است. پس از اتمام دوره ثبت نام واردات خودرو، با پالایش‌های انجام شده نهایتاً بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها