کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازیکنان آینده‌دار قاره سبز را بشناسید

27 اسفند 1401 ساعت 14:49


گروه ورزشی: پس از درخشش ارلینگ هالند در لیگ قهرمانان اروپا، به بازیکنان آینده‌داری که در لیگ‌های معتبر اروپایی هستند، نگاهی انداختیم.
ارلینگ هالند این غول نروژی و ماشین تمام‌عیار گل‌زنی با ثبت گلات در مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان و آمار بی‌نظیر و خارق‌العاده‌اش با مجموع ۳۸ گل، گام به گام در مسیر شکستن رکوردها حرکت می‌کند. اگرچه انتقاداتی بر او بابت عدم شرکت در ساختار سیستمی تیم وارد شده که روزه مربی لایپزیش هم در مصاحبه قبل بازی اشاره کرده بود ولی او با ثبت این تعداد گل جواب قاطعی به انتقادات داده است. نکته جالب توجه این است که هالند تنها ۲۲ سال دارد. قبل از او هم کیلیان امباپه مهاجم ۲۴ساله فرانسوی با درخشش در جام جهانی و کسب آقای گلی نگاه‌ها را به سمت خودش جذب کرده بود. او در فینال جام جهانی هت‌تریک کرد و بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. شاید پس از پایان دوران مسی و رونالدو، همه فوتبال‌دوستان انتظار شکل‌گیری یک دوقطبی دیگری با محوریت هالند- امباپه را دارند. به همین مناسبت و با درخشش این دو بازیکن سعی کردیم نگاهی جامع به بازیکنان آینده‌دار فوتبال که در لیگ‌های معتبر اروپایی شاغل هستند، بیندازیم.
پریمیر لیگ
در لیگ انگلیس که به زعم هزینه‌های کلان سرمایه‌گذاران خارجی در سرتاسر دنیا، فاصله معناداری با سایر لیگ‌های دنیا گرفته است، پتانسیل بسیار زیادی در کشف استعدادها و جذب آنها وجود دارد. بازیکنان در لیگ جزیره در یک چالش و رقابت واقعی قرار می‌گیرند و حتی کمی فاصله‌گرفتن از فرم خوب کافی است که یک بازیکن مطرح به یک نیمکت‌نشین تبدیل شود. اتفاقی که برای رونالدوی پرتغالی افتاد. در این لیگ علاوه بر ارلینگ هالند که متفاوت عمل کرده و 28 گل در لیگ جزیره و  10 گل در لیگ قهرمانان زده، بازیکنان خوب و باکیفیت دیگری مثل هری کین با 20 گل زده و کوین دی بروینه هافبک طراح و بازی‌ساز سیتی که متخصص ارسال پاس گل است و 12 پاس گل در لیگ و چهار پاس گل در لیگ قهرمانان ثبت کرده وجود دارند. ولی او با سنی بالای ۳۰ سال تقریبا در اواخر دوران فوتبال خود به سر می‌برد. مارکوس رشفورد 26ساله هم که بعد از جام جهانی شکوفا شده و 14 گل به ثمر رسانده و در روند تیم یونایتد بسیار تأثیرگذار بوده نیز یکی دیگر از ستارگان این لیگ است. آمار ایوان تونی مهاجم 27ساله انگلیسی تیم برنتفورد با 15 گل هم تا حدی خوب بوده است. علاوه بر اینها از ستاره‌های آینده‌دار این روزهای لیگ جزیره می‌توان به بوکایو ساکا 22ساله مهاجم مؤثر آرسنال که با به ثمر رساندن 10گل و 9 پاس گل آمار فوق‌العاده‌ای دارد، اشاره کرد. همچنین مارتین اودگارد 25ساله هافبک طراح آرسنال که با 10 گل و هفت پاس گل یکی دیگر از ستارگان آینده‌دار لیگ جزیره است، در مسیر کوین دی بروینه حرکت می‌کند اما ورژن گل‌زن‌تر. از دیگر ستاره‌های این روزهای لیگ جزیره می‌توان به گابریل مارتینلی 22ساله اشاره کرد که در آرسنال با زدن 12 گل نقش مهمی در فاز هجومی این تیم دارد. نمی‌توان از فیل فودن 23ساله که تا اینجای فصل علی‌رغم فرصت بازی کمتر 9 گل به ثمر رسانده هم غافل شد. به احتمال زیاد در آینده اخبار بیشتری از این بازیکنان خواهید شنید.
سری آ
لیگ ایتالیا که در سالیان دور لیگی جذاب بوده و بازیکنان مستعد بسیار زیادی از رونالدینیو و کاکا و شفچنکو و آدریانو گرفته تا زلاتان را در لیگ خود می‌دید. این روزها ناپولی توانسته اختلاف معناداری از نظر امتیاز و کیفیت را با سایر رقبا ارائه دهد. بازیکنان آینده‌دار زیادی در این لیگ وجود دارند. پائولو دیبالا 30ساله آرژانتینی مهاجم آاس رم علی‌رغم مصدومیت 9 گل به ثمر رسانده و شش پاس گل داده که آمار خوبی است. منتها او هم به نوعی در اواخر دوران فوتبال خود به سر می‌برد. اما الماسی که در سری آ مشغول بازی است کسی نیست جز خویچا کواراتسخلیا هافبک استثنائی گرج‌تبار تیم ناپولی که علاوه بر مهارت در پاس گل، گل‌زن خوبی هم هست. او در همه بازی‌های این فصل نمره متریکا بالای هشت کسب کرده و با به ثمر رساندن 
11 گل و 9 پاس گل آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است. در نظر داشته باشید که این هافبک گرجستانی فقط 22 سال دارد. دیگر ستاره این روزهای لیگ ایتالیا ویکتور اوسیمن مهاجم نیجریه‌ای ناپولی است که با 24 سال سن تا اینجای فصل موفق به زدن 19 گل شده است. او و کواراتسخلیا زوج بسیار خوبی را در ناپولی تشکیل داده‌اند که در موفقیت این تیم بی‌اثر نبوده است. همچنین می‌توان به رافائل لیائو 24ساله پرتغالی مهاجم آث‌میلان اشاره کرد که او هم با زدن هشت گل و شش پاس گل آمار نسبتا خوبی را به جا گذاشته است. احتمال دارد که او به زودی به لیگ جزیره منتقل شود.
دیگر ستاره‌ای که پتانسیل بالایی دارد دوشان ولاهوویچ مهاجم صربستانی یوونتوس است که با 22 سال سن تا اینجای فصل هشت گل به ثمر رسانده است. او شاید با کمی تقویت اعتمادبه‌نفس، آمار بهتری بتواند ارائه دهد.
بوندس لیگا
قهرمانی‌های متوالی بایرن‌مونیخ و تعقیب این تیم توسط دورتموند به داستان تکراری بوندس‌لیگا تبدیل شده است. در این لیگ با مشخصه بارز فوتبال سیستمی و ماشینی بازیکنان مستعد زیادی وجود دارند. جوناس هافمن بازیکن مونشن‌گلادباخ با به ثمر رساندن هشت گل و هفت پاس گل یکی از بازیکنان تأثیرگذار بوده است. ولی او هم‌اکنون 31 سال دارد و احتمالا در اواخر دوران بازی خود قرار دارد. ولی ستاره‌های فوق‌العاده‌ای که احتمالا در آینده نزدیک همه نگاه‌ها را به سمت خودشان خواهند کشید کولو مو آنی و جمال موسیالا هستند. جمال موسیالا بازیکن 21ساله بایرن‌مونیخ با 11 گل و 8 پاس گل آمار خوبی دارد. از او به عنوان مسی آینده نام می‌برند. همچنین رندال کولو موآنی بازیکن 24ساله فرانسوی تیم آینتراخت فرانکفورت با به ثمر رساندن 11 گل و 10 پاس گل آماری فوق‌العاده دارد. او در فینال جام جهانی پس از ورودش به زمین روند تیم فرانسه را به کلی تغییر داد. به احتمال زیاد در آینده نزدیک بیشتر از آنها خواهیم شنید.
لیگ پرتغال
لیگ پرتغال هم در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. تیم بنفیکا هم اخیرا موفق شد به هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند که کار بزرگی محسوب می‌شود. در این لیگ بازیکنی مانند ژوآئو ماریو هافبک باتجربه بنفیکا با زدن 15 گل و شش پاس گل و همچنین شش گل در لیگ قهرمان آمار خوبی دارد ولی او 30ساله است. همچنین مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو که با 13 گل و شش پاس گل و همچنین پنج گل اروپایی سال خوبی را پشت سر گذاشته است ولی او هم دهه سوم زندگی خود را می‌گذراند و احتمالا اواخر فوتبالش باشد. از دیگر بازیکنان مؤثر این لیگ ریکاردو هورتا بازیکن براگا که 29 سال دارد و 9 گل و شش پاس گل به ثمر رسانده است. ولی دو بازیکنی که امید زیادی به درخشش در آینده را دارند پدرو گونسالوس و گونسالو راموس هستند. پدرو گونسالوس بازیکن مؤثر تیم اسپورتینگ با 12 گل و شش پاس گل به‌تازگی 25ساله شده است و آینده‌ای روشن دارد. از منچستریونایتد به عنوان تیمی که علاقه‌مند است او را جذب کند نام برده می‌شود. گونسالو راموس مهاجم زهردار بنفیکا با زدن 15 گل آمار خوبی دارد. او در جام جهانی هم موفق به زدن گل شده بود. او هم‌اکنون 22ساله است و گزینه احتمالی رئال و یونایتد برای بازار نقل و انتقالاتی آینده خواهد بود.
لیگ فرانسه
لیگ فرانسه در سال‌های اخیر تحت تأثیر هزینه‌های گزاف پاریس و جذب بازیکنان مطرح و نامی بوده است. اگرچه به‌جز فرانسه، دستاورد خاصی نداشته‌اند. یکی از فوق‌ستاره‌های آینده فوتبال یعنی کیلیان امباپه 24ساله که از موناکو به پاری‌سن‌ژرمن منتقل شد و با 19 گل در لیگ فرانسه و هفت گل در لیگ قهرمانان آمار فوق‌العاده‌ای دارد، اخیرا جام جهانی خوبی را سپری کرد اگرچه منجر به قهرمانی آنها نشد ولی خودش آقای گل مسابقات شد. در این لیگ بازیکنان مطرحی مثل مسی و نیمار هم هستند. مسی در اواخر دوران طلایی خود به سر می‌برد و تمام موفقیت‌های ممکن در فوتبال را به دست آورده است. او در این فصل 13 گل و 13 پاس گل داده است و موفق شد جام جهانی را هم تصاحب کند. نیمار همیشه مصدوم هم آمار قابل توجهی دارد و 13 گل و 11 پاس گل داده است. در سال اخیر زوج مسی و امباپه بسیار موفق بوده‌اند. بازیکنی دیگر با آماری فوق‌العاده و شبیه به امباپه، جاناتان دیوید با ۱۹ گل و چهار پاس گل است که در تیم لیل عضویت دارد. اما بازیکنی که در این فصل بسیار خوب عمل کرده، فلورین بالوگان بازیکن آمریکایی رنس با 22 سال سن است. او احتمالا در آینده موفقیت‌های زیادتری را کسب خواهد کرد. او بازیکن برنتفورد است و به صورت قرضی در رنس بازی می‌کند. با بازگشت به لیگ جزیره که احتمالا به‌زودی رخ دهد، از او بیشتر خواهیم شنید. او تاکنون موفق شده 16 گل به ثمر برساند.
لالیگا
لیگ پرطرفدار اسپانیا که در سال‌های اخیر رقابت محبوبیت و جذابیت را به لیگ جزیره باخته است، افت محسوس را در این لیگ در سال‌های جاری با کوچ بازیکنانی مثل رونالدو و مسی به وضوح شاهد بوده‌ایم. در این لیگ رابرت لواندوفسکی لهستانی مهاجم بارسلونا همچنان فرم خوب خودش را حفظ کرده است. او هم‌اکنون 35ساله است و احتمالا سال‌های آخر فوتبالش باشد. آمار گل‌زنی او مثل سال‌های گذشته بی‌نظیر است. 15 گل و پنج پاس گل و پنج گل در لیگ قهرمانان. اگرچه مصدومیت و محرومیت باعث شده که او نتواند آمار خود را ارتقا دهد ولی بازیکنی شایسته احترام است.
همچنین آنتوان گریزمان هافبک مهاجم فرانسوی تیم اتلتیکومادرید هم این فصل را به خوبی سپری کرده است. از وقتی که آن بند عجیب قرارداد با بارسا برداشته شده و بیشتر بازی می‌کند توانسته هفت گل و هفت پاس گل بزند. او اکنون ۳۲ سال سن دارد و احتمالا او نیز در اواخر دوران فوتبال خود باشد. در لالیگا تمام تمرکزات بر روی بارسا و رئال است و بازیکنان آینده‌دار معمولا جذب این دو تیم می‌شوند. زوج 
گاوی- پدری نمونه بسیار خوبی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال جهان هستند. فراموش نکنید که گاوی ۱۹ساله و پدری ۲۱ساله است. علاوه بر آنها عثمان دمبله بازیکنی که اگر تفکرات حرفه‌ای‌تری داشت موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کرد با ۲۶ سال سن جزء آینده‌داران فوتبال جهان است. از دیگر بازیکنان مستعد و آینده‌دار به رودریگو برزیلی با ۲۲ سال سن و وینیسیوس جونیور هم با ۲۳ سال سن می‌توان اشاره کرد.


کد مطلب: 393096

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393096/بازیکنان-آینده-دار-قاره-سبز-بشناسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir