به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۹۳۱۳۰

تاثیر تب خفیف در بهبودی عفونت‌ها

تاثیر تب خفیف در بهبودی عفونت‌ها
گروه علمی: محققان دانشگاه آلبرتا به تازگی اعلام کردند تب خفیف به از بین رفتن سریع‌تر عفونت‌ها کمک می‌کند.
به گزارش ایسنا، شواهد متعددی به اهمیت تب متوسط برای زندگی میزبان اشاره دارد، اما فرآیندهای زمینه‌ای هنوز ناشناخته هستند. با در نظر گرفتن برنامه‌هایی که دمای مرکزی بدن را تنظیم می‌کند و استرس فیزیولوژیکی ناشی از اختلال آن‌ها، اثبات این موضوع در مدل‌های حیوانات خونگرم چالش برانگیز است.

یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه آلبرتا انجام شده، نشان داده تب خفیف به پاک کردن سریع‌تر عفونت‌ها کمک می‌کند. محققان در این مطالعه سینتیک طبیعی را برای القا و تنظیم تب و طیف وسیعی از دماهای قابل تحمل بررسی کردند. نتایج حاکی از آن است که شاید بهتر باشد به جای اینکه به طور خودکار به سراغ دارو برویم، به تب خفیف اجازه دهیم که مسیر خود را طی کند.

برای این مطالعه، دانشمندان از یک مدل ماهی پیوسته‌استخوانان اوریترمیک که کنترل دقیق مکانیسم‌های تب را از طریق تنظیم حرارت دینامیکی مبتنی بر میزبان ارائه می‌کرد و شرایط طبیعی را برای گرمایش و سرمایش بیشتر تقلید می‌کرد، استفاده کردند. یک محفظه سفارشی حیوانات، پایداری گرادیان حرارتی چند روزه را بدون استفاده از موانع فیزیکی که بر رفتار تأثیر می‌گذارند، ارائه می‌دهد.

محققان دریافتند که تب در حدود هفت روز به پاکسازی ماهی از عفونت کمک کرد. همچنین به از بین بردن التهاب و ترمیم بافت‌هایی که آسیب دیده بودند، کمک کرد. تب متوسط خود به خود برطرف می‌شود، به این معنی که بدن می‌تواند آن را القا کند و به طور طبیعی بدون دارو آن را خاموش کند.

مزایای سلامتی تب طبیعی برای انسان باید از طریق تحقیقات تأیید شود، اما از آنجایی که مکانیسم‌های ایجاد و تداوم تب در بین حیوانات مشترک است، منطقی است که انتظار داشته باشیم مزایای مشابهی در انسان‌ها اتفاق بیفتد. این نشان می‌دهد که در اولین نشانه‌های تب خفیف باید در برابر خرید داروهای تب بدون نسخه که به عنوان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا به اختصار NSAID شناخته می‌شوند، مقاومت کنیم. NSAIDs ناراحتی ناشی از تب را از بین می‌برند، اما احتمالاً برخی از مزایای این پاسخ طبیعی را نیز از بین می‌برند.
برچسب ها: عفوت تب خفیف
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها