کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید

28 اسفند 1401 ساعت 1:12


گوناگون: جکی چان بازیگر و رزمی کار شناخته شده ای است که نامش در خارج از چین و هنگ کنگ با فرانچایزهای هالیوودی شناخته شده ای مانند Rush Hour و Kung Fu Panda و همچنین فیلم های Shanghai Noon و Knights مترادف است. اگر چه برخی از این فیلم ها بسیار بامزه و آبکی بوده و مخاطبان خود را با حرکات رزمی و بدلکاری های خطرناک و پر از انرژی جکی چان حیرت زده کرده اند، تنها نوک یخ استعدادهای عمیق این بازیگر هستند. پیش از موفقیت در هالیوود، جکی چان در برخی از جذاب ترین فیلم ها بازی کرده بود که پیش از ورود او به سرزمین فرصت ها ساخته شده بودند.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
این ها فیلم هایی هستند که در آن ها جکی چان و همکاران بدلکارش، بدنشان را به تمامی در خدمت دنیای سرگرمی قرار می دهند. آن ها بدلکاری هایی مرگبار انجام می دهند و سکانس های مبارزه شان بسیار هیجان انگیز و الهام بخش است، بدون استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری که الهام بخش نسل های زیادی از بدلکاران و کارگردانان بوده اند. بدون این فیلم ها و جکی چان، بدون شک خبری از فیلم های جان ویک نبود. بدین بهانه، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با با ۱۰ مورد از اکشن ترین فیلم های جکی چان آشنا کنیم که ممکن است ندیده باشید.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۱۰- Drunken Master
برای یک طرفدار معمولی، شاید نادیده گرفتن فیلمی که قدیمی به نظر می رسد بسیار ساده باشد، فیلمی که در دوران بسیار دور روایت می شود و فیلمی که زبان کاملاً متفاوتی دارد. اما چنین بی توجهی باعث می شود که جذابیت بصری فیلم هال کلاسیک واقعی را از دست بدهید. با داشتن این موضوع در ذهن، یکی از اصلی ترین و محبوب ترین فیلم هایی دوران حرفه ای متنوع جکی چان که هر کسی باید ببیند، فیلم تحسین شده و شاهکار Drunken Master در سال ۱۹۷۸ است. در این فیلم، چان نقش وونگ فی هونگ را بازی می کند، یک پسرک گستاخ که دائماً خود را به دردسر می اندازد. یک لحظه او در حال مبارزه با استادش است و دقیقه ای دیگر از همه جا بی خبر با عموزاده اش که به دیدارش آمده برخورد می کند. خسته از بازی ها و رفتارهای کودکانه اش، پدر وونگ او را برای آموزش نزد یک استاد مشهور به نام گدا و می فرستد.
علیرغم تلاش هایش برای فرار از تمرینات دشوار، شخصیت اصلی داستان چاره ای جز یادگیری سبک مبارزه مستی را ندارد تا بتواند پدرش را از دست یک قاتل اجیر شده نجات دهد. فیلم Drunken Master چنان خوب و محبوب بود که تقلیدهای بسیاری از آن در سینما صورت گرفت و فیلم هایی با عناوین مشابه از روی آن ساخت شد. همچنین این فیلم در فرهنگ عامه جایگاه خاصی بدست آورد، با شخصیت هایی در بازی های ویدیویی که از روی این شخصیت ها الهام گرفته شده اند و سبک مبارزه آن ها را تقلید می کنند. همچنین Drunken Master یکی از اولین فیلم های ژانر فرعی کمدی کونگ فویی است که الهام بخش فیلم های بسیار دیگری شد.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۹- The Armour Of God
The Armour Of God یک فیلم اکشن کمدی بسیار سرگرم کننده ساخته شده در سال ۱۹۸۶ است که داستان شخصیت عقاب آسیایی با بازی جکی چان را روایت می کند، خواننده سابقی که اکنون به یک سارق گنج تبدیل شده است. بعد از به سرقت بردن یک شمشیر از قبیله ای بومی برای منافغ مالی، عقاب آسیایی وارد عملیات نجات نامزد دوستش از دست یک فرقه شیطانی می شود. این فرقه اما نقشه هایی برای استفاده از عقاب آسیایی و توانایی هایش در سرقت گنج دارد تا قسمت های باقیمانده زره افسانه ای که با نام زره خداوند شناخته می شود را برایشان بیاورد و بدین ترتیب است که یک ماجراجویی مملو از نبرد تن به تن، فرارهای شجاعانه و بدلکاری های بسیاری خطرناک در ادامه داستان رخ می دهد.
می توان The Armour of God را پاسخ هنگ کنگ به فیلم های ایندیانا جونز دانست اما قهرمان ما در اینجا آواز نیز می خواند. این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمای هنگ کنگ در دوران انتشار بود و در کشورهای همسایه آسیایی نیز بسیار موفق بود. حتی امتیاز این فیلم در حال حاضر در راتن تومیتوز نیز ۷۱ درصد است که امتیاز بالایی است. همچنین بازی در این فیلم نزدیک بود به مرگ جکی چان منجر شود، جایی که یک سقوط مرگبار منجر به شکستن جمجمه اش شد ، در حالی که کارگردانی فیلم را نیز خودش انجام داد.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۸- Wheels On Meals
بهتر است عنوان فیلم را نادیده بگیرید. فیلم Wheels On Meals یک کمدی اکشن بسیار خاص در سینماست. این فیلم که در دوران اوج همکاری جکی چان با دیگر همکارانش در عرصه کمدی اکشن یعنی سامو هونگ بیائو ین در دهه ۱۹۸۰ ساخته شده، مخاطبان را با فیلمی هیجان انگیز با حضور ستاره های طراز اول سینمای هنگ کنگ حیرت زده می کند. داستان فیلم در بارسلونا روایت می شود، جایی که دو پسرعمو که صاحب یک غذاخوری سیار در یک ون هستند، تصمیم می گیرند به یک کارآگاه خصوصی دست و پاچلفتی کمک کنند تا یک جیب بر دردسرساز را پیدا کرده و او را از دست یک مرد شرور نجات دهند.
تماشای حرکات رزمی و پر از اکشن ستارگان هنگ کنگ در خیابان های بارسلون بسیار هیجان انگیز است، شخصیت هایی که با مبارزه تن به تن، راهشان را در میان قصرهایی که توسط دارودسته ای شرور کنترل می شوند باز می کنند. این فیلم همچنین حاوی یکی از بهترین و جذاب ترین سکانس های مبارزه در تاریخ سینماست، جایی که چان با یک قهرمان واقعی جهان در رشته کیک بوکسینگ، به نام بنی اورکویدز، روبرو می شود که بسیار جذاب است.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۷- Snake In The Eagles Shadow
به راحتی می توان اشتباه کرد و بعد از تماشای تریلر و تصاویری از فیلم Snake In The Eagles Shadow حس کرد که در حال تماشای فیلم Drunken Master هستید. هر دو فیلم عمدتاً با بازیگران یکسانی ساخته شده است و هر دو توسط وو پینگ یئون کارگردانی شده و هر دو نیز در یک سال منتشر شده اند. اما این دو فیلم هایی کاملاً متفاوت هستند که شباهت های بامزه ای با هم دارند. اگر چه این فیلم نیز همزمان با Drunken Master منتشر شده اما هرگز به موفقیت فیلم اول نزدیک نشد و نتوانست جایگاهی مشابه در فرهنگ عامه داشته باشد. به همین خاطر فیلم ۷- Snake In The Eagles Shadow خیلی زود فراموش شد و یکی از کمتر دیده شده ترین شاهکارهای جکی چان است.
این فیلم داستان چین فو را روایت می کند، پسر یتیمی که توسط یک مدرسه کونگ فو پذیرفته شده اما دائماً از او سخت کار کشیده شده و توسط معلمان و شاگردان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. چین در نهایت به یک گدا (همان بازیگر نقش استاد مست در فیلم قبلی) کمک می کند، گدایی که در واقع استاد بزرگ سبک کونگ فوی مار است و یکی از آخرین کسانی که می تواند با گروه رقیب مبارزه کند. این دو در جریان تمرینات و مبارزه هایشان به هم کمک کرده و باعث خلق فیلمی می شوند که تماشای آن در کنار Drunken Master بسیار سرگرم کننده خواهد بود.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۶- Rob-B-Hood
بامزه و اکشن معمولاً دو واژه ای نیستند که بتوان آن ها را در یک جمله به کار برد اما در اینجا می خواهیم در مورد فیلم Rob-B-Hood ساخته سال ۲۰۰۶ صحبت کنیم که مملو از اکشن و یک کودک بسیار بامزه است. در این فیلم برای اولین بار شاهد فیلمی از جکی چان هستیم که وقی نقش قهرمان داستان را بازی نمی کند. این فیلم در مورد دو خلافکار با بازی جکی چان و لویی کو است که سارقانی معمولی نیستند. شغل آن ها این است که از بیمارستان ها پول و داروهای سرطان به سرقت می برند. رییس آن ها با یک ماموریت سری به سراغشان می آید و از آن ها می خواهد که وارد خانه یک خانواده ثروتمند شوند اما واقعیت درخواست او این است که از آن ها می خواهد کودک این خانواده را بربایند.
بدین ترتیب بین خود این جانیان درگیری رخ می دهد و مجبور می شوند از این نوزاد در مقابل رییشان محافظت کنند. اما اگر داستان این سه مرد و یک کودک درسی به ما بیاموزد، این است که مراقبت مردان مجرد از یک کودک همیشه بامزه و کمیک است. علیرغم داستانی که ظاهر آن بسیار جدی است، هنوز هم کمدی های اکشن بامزه و لذت بخشی در کل فیلم وجود دارد، به ویژه زمانی که کودک فکر می کند جکی چان مادر اوست.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۵- Project A
وقتی هنرهای رزمی را وارد فیلمی در مورد دزدان دریایی کنید، نتیجه همیشه جادویی بوده و هر کسی که نظری غیر از این داشته باشد چیزی از سینما نمی داند. در این مورد از فیلم Project A ساخته سال ۱۹۸۳ صحبت می کنیم که روزگاری شاهد حضور سه چهره افسانه ای سینمای هنگ کنگ یعنی جکی چان، سامو هیونگ و یئون بیائو بود. این فیلم در آستانه قرن بیستم میلادی روایت شده و در مورد گروهی از نیروهای فراری از قانونِ پلیس دریایی است که چان رهبری آن ها را بر عهده دارد و تلاش دارند از حمله دزدان دریایی به کشتی های تجاری جلوگیری کنند.
در پس زمینه دشمنی با پلیس محلی، چان و مردانش از هیچ تلاشی برای متوقف کردن و دستگیری دزدان دریایی و گنگسترهای فروگذار نمی کنند. پیچ و تاب های داستانی بسیاری وجود دارد که چان و پلیس را در تمام طول داستان در حال دردسرسازی و درگیری نشان می دهد و فیلم با سکانسی بامزه در قلمرو مخفی دزدان دریایی به پایان می رسد. فیلم Project A بسیار بامزه است که تماشای آن برای دزدان دریایی، درگیری های تن به تن و بدلکاری های خیره کننده اش لذت بخش است، به ویژه جایی که قهرمان داستان از ارتفاع ۱۸ متری یک برج ساعتی بدون اینکه به کابلی وصل باشد، به پایین سقوط می کند. بعد از این که تماشای این فیلم تمام شد به سراغ دنباله اش بروید.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۴- Armour Of God II: Operation Condor
پنج سال بعد از انتشار فیلم اول، هنگ کنگ دنباله ای دیگر در پاسخ به ایندیانا جونز ساخت که Armour Of God II: Operation Condor نام داشت و اگر فکر می کنید فیلم اول بامزه و هیجان انگیز بود، با تماشای این دنباله نظرتان عوض خواهد شد. در این فیلم، عقاب آسیایی در جستجوی گنجِ ما مامور می شود تا به دنبال گنجینه طلایی برود که گروهی از نیروهای نازی در بیابان های صحرای آفریقا دفن کرده اند. با این امید که بخشی از این طلاها به او می رسد، عقاب آسیایی سوار به هواپیما خود را به بیابان های آفریقا می رساند. اما عقاب آسیایی تنها کسی نیست که می خواهد با دست یافتن به این گنجینه طلا ثروتمند شود و باید از قدرت های آکروباتیکش استفاده کند، در شرایطی که با شکارچیان گنج عرب، مردان خشمگین قبیله و مامورهایی اجیر شده و بیرحم مبارزه کند.
فیلم Operation Condor یکی از آن فیلم های اکشنی است که به ندرت فرصتی برای نفس کشیدن به شما می دهد و اصلاً نمی داند که کاهش هیجان و تنش داستان چه معنایی دارد. در شرایطی که عقاب آسیایی در حال مبارزه با شکارچیان طلای عرب در دل بیابان نیست، پس در حال مبارزه با گروهی مزدور در پناهگاه نازی ها است که توسط آدولفِ ویلچرنشین هدایت می شوند. این فیلم نوعی از جادوی سینمایی است که تنها سینمای هنگ کنگ می تواند بسازد.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۳- Police Story
این احتمال وجود دارد که از قبل فیلم First Strike با بازی جکی چان را دیده باشید، یک فیلم عمدتاً انگلیسی زبان که در آن چان برای سازمان سیا کار می کند و تلاش دارد در مورد قاچاق سلاح های هسته ای در سراسر جهان تحقیق نماید. کمتر کسی می داند که این فیلم در واقع چهارم فیلم در فرانچایز Police Story است که با فیلم تحسین برانگیز و پرهیجان Police Story در سال ۱۹۸۵ شروع شد. فیمل Police Story از آن دسته فیلم های اکشنی است که هر کسی باید ببیند، نه تنها برای طرفداران فیلم های جکی چان، نه تنها برای طرفداران ژانر اکشن بلکه برای هر کسی که طرفدار سینماست.
این فیلم باعث خلق فرانچایزی شد که ۵ دنباله دارد و اکثر آن ها بسیار بامزه و هیجان انگیز هستند اما همگی در پس زمینه داستان افسر پلیسی روایت می شوند که به ناحق به یک قتل متهم شده و او اکنون تلاش دارد از اعتبار خود دفاع کند. از همان ابتدا، وقتی چان و دیگر افسران پلیس همکارش دست به کار شده و تیراندازی شروع می شود، فیلم تا اوج داستان خود در یک فروشگاه بزرگ پر از اکشن و تنش است و در داخل این فروشگاه بزرگ است که یکی از بهترین و ماندگارترین بدلکاری های فیلم های جکی چان و تاریخ سینمای اکشن با استفاده از ارتفاع و چراغ ها شکل می گیرد.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۲- Shinjuku Incident
کمتر فیلمی با حضور جکی چان ساخته شده که دارای درجه خشونت بالایی باشد اما کنار فیلم Shinjuku Inciden دستکم در برخی کشورها علامت مثبت ۱۸ را خواهید دید. این درام جنایی، جکی چان را در نقش یک مهاجر چینی دارد که به صورت غیرقانونی به سواحل ژاپن وارد می شود، به امید اینکه عشق قدیمی اش که سال ها پیش ترکش کرده را پیدا کند. در این سفر ماجراجویانه، چان با بی میلی وارد یک دشمنی محلی بین نیروهای یاکوزا در تلاش برای بدست آوردن دل شریک زندگی سابقش می شود و اطمینان از اینکه جامعه مهاجران چینی اطرافش محافظت شده و نیازهایشان تامین شود.
اما با افزایش قدرت و اعتبار او، وی برای خود یک دار و دسته بزرگ تشکیل داده و بین او و دیگر گروه ها اصطکاک پیش می آید، جایی که گنگسترهای رقیب در هر گوشه ای با هم درگیر می شوند. فیلم Shinjuku Incident یک فیلم اکشن پرزرق و برق معمولی با صحنه های شاد کننده و کمدی نیست که در دیگر فیلم های جکی چان دیده ایم. اکشن این فیلم بسیار بیشتر و خشن تر است و درام داستان نیز تنش را افزایش داده و وقتی درگیری های تن به تن آغاز شود، عواقب خشونت بار و خونینی در پی دارد.
۱۰ فیلم پر از اکشن جکی چان که احتمالاً ندیده‌اید
۱- Crime Story
فیلم Crime Story را نباید باید با داستان پلیس (Police Story) اشتباه گرفت، فیلمی که پسرعموی تاریک تر و خشن تر فیلم قبلی است با سکانس هایی بسیار هیجان انگیز. اگر فیلم های Armour of God پاسخ سینمای هنگ کنگ به ایندیانا جونز هستند، پس Crime Story نیز معادل هنگ کنگی فیلم های Dirty Harry است. در این فیلم، جکی چان نقش ادی چان را بازی می کند، یک افسر پلیس که مامور رسیدگی به پرونده ربودن یک تاجر ثروتمند می شود. علیرغم رنج بردن از اختلال فشار روانی پس آسیبی مرتبط با یک حادثه خاص که در آن در دفاع از خود چند نفر را کشته است، چان این پرونده را می پذیرد.
در تحقیقات پرونده، هر چه پیش می رود، اوضاع پیچیده تر می شود زیرا بدون اطلاع چان، همکارش در این ربایش نقش داشته و برای دشوارتر کردن تحقیقات، کمکی به او نمی کند. از این رو در شرایطی که چان با دیوهای درونش درگیر است، باید با جانیان و همکاران فاسد خود نیز مبارزه کند. در کل، در مقایسه با دیگر فیلم های جکی چان، در فیلم Crime Story شاهد درگیری های تن به تن کمتری هستیم اما سکانس های اکشن متعدد این کمبود را جبران می کنند. اوج داستان نیز که با یک انفجار بزرگ همراه است، یکی از هیجان انگیزترین و بهترین سکانس های فیلم به شمار می آید.


کد مطلب: 393188

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393188/۱۰-فیلم-پر-اکشن-جکی-چان-احتمالا-ندیده-اید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir