به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۹۳۲۲۰

چگونه قطعات یدکی با کیفیت برای خودرویمان بخریم؟

گروه کسب و کار: از آنجایی که بسیاری از خودروهای خارجی در ایران نمایندگی ندارند، صاحبان خودروها همواره برای پیدا کردن لوازم یدکی خودروی خود با چالش هایی روبرو هستند.
به خصوص در زمینه اینکه قطعاتی که می خرند اصل هست و یا اصل نیست و با چه کیفیتی تولید شده است.
این امر در زمینه خودروهایی مانند تویوتا و هیوندایی و بنز و خودروهای اروپایی و ژاپنی بیشتر به چشم می آید . چون هم قطعات اصلی خیلی سخت می تواند به ایران بیاید و هم اینکه کیفیت قطعات اصل و عیر اصل بسیار متفاوت است.
در مورد خودروهای  چینی با توجه به اینکه بیشترشان نمایندگی دارند هم این موضوع وجود دارد. چون گاهی اختلاف قیمت زیادی بین لوازم شرکتی خودروهایی مانند برلیانس ،  ام وی ام ، جک ، لیفان ، چانگان و ... و لوازم یدکی متفرقه ای که در بازار وجود دارد دیده می شود.
ما در این مقاله قصد داریم در مورد خودروهای وارداتی چینی برلیانس و هم چنین نحوه خریدن لوازم یدکی آن توضیحاتی بدهیم تا صاحبان این خودروها با چشمی باز و آگاهی مناسب بتوانند خرید کنند.

شاید متوجه شده باشید که خودروهای برلیانس شبیه خودروهای بی ام دبیو هستند. دلیل آن این است که این خودروساز چینی در واقع با شرکت BMW  همکاری دارد و از طرفی نماینده فروش این شرکت در چین است.
انواع خودروهای برلیانس h220 , h230 ,h320,h330   در ایران موجود است.این خودروها در پارس خودرو مونتاژ می شوند. و به صورت دنده معمولی و اتوماتیک ارائه می شود.
به صورت کلی لوازم یدکی و قطعات برلیانس در ایران را می توان در چراغ برق و خیابان ملت به راحتی خریداری کرد. حتی اگر در تهران نیستید می توانید به صورت آنلاین و یا تلفنی از راسته مغازه های خیابان امیر کبیر در بازار سفارش ثبت کنید و آن را در شهر خود تحویل بگیرید. البته روال گار به این صورت است که باید هزینه قطعه را پرداخت کنید و پس از آن مغازه دار با پیک تیپاکس و یا پست و یا توسط اتوبوس هاش شهری جنس را به شما تحویل می دهد.

البته خیلی از صاحبان خودروها به مکانیکی های برلیانس  مورد اعتماد خود مراجعه می کنند و آنها با تجربه و شناختی که دارند قطعات را سفارش می دهند تا بتوانند کیفیت جنس را نیز تایید کنند.
هر چند خودروهای چینی  در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته اند اما همچنان در ماشینهایی مانند برلیانس می توان دید که همانند جک و لیفان  و سایر رقبایش در برخی امکانات و قطعات کیفیت پایینی دارند.
به ویژه در مدل گیربکس اتوماتیک که در صورتی خرابی آن هزینه بساری بر دوش مصرف کننده می گذارد . به صورت کلی در خودروهای اتوماتیک باید دقت کنید که روغن گیربکس را سر موقع تعویض کنید.
از ایرادات دیگری که به این ماشینها وارد است کیفیت پایین پلاستیک استفاده شده در اتاق این خودروها است.
موضوعی که خیلی از خریداران ماشین جینی را اذست می کند پیدا کردن لوازم یدکی و قطعات بدنه و چراغ و ... است.
برای مثال اگر خودروی شما تصادف کند و نیاز به گلگیر و چراغ و یا کاپوت برلیانس داشته باشید به سختی می توانید با قیمت منطقی آن را پیدا کنید.
البته تشابه موتوری انواع برلیانس باعث می شود موارد مصرفی و قطعات موتوری آن که راحت تر از لوازم بدنه پیدا شود.

اگر می خواهید لوازم برلیانس با قیمت مناسب را خریداری کنید ، باید کمی حوصله به خرج بدهید و در سایتهایی که لوازم خودرو می فروشند بگردید و قیمتها را با هم مقایسه کنید. هر جند در ایرن سایت مانند https://torob.com/   و https://emalls.ir/ قیمت فطعات محصولات مختلفی مانند قطغات یدکی را با هم مقایسه می کنند و در آنها به عنوان مرجع می توانید نرخها را دنبال کنید.
اما بسیاری از فروشنده های قطعات یدکی در بازار هم هستند که امروزه به صورت حرفه ای از طریق سایتهای خود به توزیع محصولات خود می پردازند.
در لوازم چینی می تواندی سایتهایی مانند https://digicarshop.com/     و https://three-s.ir/     حتی https://www.digikala.com    را ملاک انتخاب خود قراردهید و با زنگ زدن به آنها نیز از کیفیت قطعات سوال بپرسید و مقایسه کنید و خرید خود رو انجام دهید.
حتی تلفن بسیاری از مغازه هایی که سایت ندارند در سایت کتاب اول وجود دارد و برای شما این امکان هست که فقط از روی تلفن با آنها تماس بگیرید و در مورد قیمت لوازم یدکی برلیانس با آنها مشورت و نهایتا با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها