کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وسوسه ژاوی: نیمکت‌نشینی لواندوفسکی در ال‌کلاسیکو!

28 اسفند 1401 ساعت 11:12


گروه ورزشی: اگر تاکتیک‌های تهاجمی ژاوی هرناندز را در این فصل با بارسلونا بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این تاکتیک‌ها متنوع هستند و او گاهی به حضور یک مهاجم (رابرت لواندوفسکی) اتکا کرده‌ و گاهی هم به یک مهاجم کاذب متوسل شده است (فران تورس - آنسو فاتی).
استفاده از مهاجم کاذب، یک موضوع برجسته در تاریخ بارسلونا است و نسل طلایی تیم کاتالان تحت هدایت پپ گواردیولا نیز برای مدتی طولانی از این روش استفاده می‌کردند.
به نظر می‌رسد استفاده از مهاجم کاذب یک راز موفقیت برای بارسلونا محسوب می‌شود، چرا که ژاوی در 7 دیدار این فصل در غیاب لواندوفسکی از این روش استفاده کرده و در هر 7 مسابقه، به پیروزی دست یافته است.
اگرچه لوا در این فصل 25 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل داده اما بارسلونا در غیاب این گلزن لهستانی خود، 100 درصد موفق بوده است.
با این شرایط بعید نیست که ژاوی در بخشی از بازی فردا از یک مهاجم کاذب در ترکیب خود استفاده کند، به خصوص که او در بازی رفت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا با همین روش موفق شد خط دفاعی رئال مادرید را به هم بزند.
مهاجم لهستانی رئال مادرید در دو بازی در جام حذفی، 4 بازی در لیگ و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا غایب بوده که این مسابقات به شرح زیر است:
* لالیگا
هفته شانزدهم: اتلتیکو مادرید - بارسلونا (0-1)
هفته هجدهم: بارسلونا - ختافه (1-0)
هفته نوزدهم: خیرونا - بارسلونا (0-1)
هفته بیست و چهارم: بارسلونا - والنسیا (1-0)
* جام حذفی
مرحله سوم: اینتر سیتی - بارسلونا (3-4)
بازی رفت نیمه نهایی: رئال مادرید - بارسلونا (0-1)
* لیگ قهرمانان
هفته ششم: ویکتوریا پلژن - بارسلونا (2-4)


کد مطلب: 393236

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393236/وسوسه-ژاوی-نیمکت-نشینی-لواندوفسکی-ال-کلاسیکو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir