به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۹۳۲۵۱

بادارو های گیاهی برای درمان کبدچرب آشنا شوید

بادارو های گیاهی برای درمان کبدچرب آشنا شوید
گروه سلامت: یکی از بهترین راه‌ها برای درمان کبدچرب، مصرف عرقیات است که به کاهش وزن بدن هم کمک می‌کندبه گزارش بهداشت نیوز قبل از هر مطلبی باید به این نکته توجه داشت که اگر چه با کمک گیاهان دارویی می‌توانید کبدچرب را درمان کنید، اما فراموش نکنید که در کنار آن باید رژیم غذایی مناسب و ورزش هم داشته باشید. داروی گیاهی باید بعد از این دو مرحله انجام شود. درست است که طب سنتی خطرات و عوارض کمتری برای بدن به همراه دارد. اما فراموش نکنید که مصرف خودسرانه و یا زیاده‌روی در مصرف گیاهان دارویی نیز می‌تواند به سلامت بدن آسیب وارد کنید.
 
برای درمان کبدچرب باید از مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات، غذاهای چرب و پرکالری و نوشابه‌های گازدار خودداری کنید. در کنار این مورد، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. کاهش وزن به اندازه‌ی ۳ – ۵ درصد می‌تواند تا حد زیادی به درمان این عارضه کمک کند. پس فراموش نکنید ابتدا الگوی غذایی خود تغییر و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. سپس برای مصرف گیاهان دارویی برای کبد چرب اقدام کنید.

عرقیات گیاهی مؤثر برای کبد چرب
یکی از بهترین راه‌ها برای درمان کبدچرب، مصرف عرقیات است که به کاهش وزن بدن هم کمک می‌کند. از جمله‌ی این عرقیجات می‌توان به دم‌کرده‌ی گل مریم، سکنجبین عنصلی (پیاز دشتی) و عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق خارشتر اشاره کرد. این عرقیات همگی در کنترل این عارضه مؤثر هستند و باعث کاهش کلسترول خون می‌شوند. از سوی دیگر سموم و مواد زائد در کبد را نیز پاکسازی می‌کنند.

چای سبز 
چای سبز از آن دست گیاهانی محسوب می‌شود که اغلب برای کاهش وزن کاربرد دارد. دم‌کرده‌ی این گیاه تاثیر زیادی در کاهش چربی‌های کبد و کلسترول خون دارد. همچنین به دلیل وجود تعداد زیادی آنتی‌اکسیدان در این گیاه، تمامی باکتری‌های مضر در کبد را از بین می‌برد. از سوی دیگر مقاومت کبد را در برابر عوامل بیماری‌زا افزایش می‌دهد. مصرف دمکرده‌ی چای سبز به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.

زالزالک کوهی بخوری
یکی دیگر از گیاهان دارویی برای کبد چرب زالزالک است که در طب سنتی چین کاربرد دارد. این گیاه دارویی دارای تعداد زیادی آنتی اکسیدان مفید است که به کاهش چربی‌های اضافه در کبد کمک می‌کند. از سوی دیگر مصرف آن در ترمیم و بازسازی کبد مؤثر است. حتماً می‌دانید که کبد تنها عضوی است که می‌تواند بعد از مدتی خود را ترمیم کند. حتی اگر تنها ۱۰ درصد از کبد سالم مانده باشد، با رژیم‌غذایی درست بعد از مدتی به ۱۰۰ کامل می‌رسد.

 زردچوبه 
زردچوبه یک دارو گیاهی برای کبد چرب محسوب می‌شود که از سوی متخصصین طب سنتی بر روی آن تاکید زیادی شده است. این ادویه در آشپزی ایرانی به وفور استفاده می‌شود که تاثیر زیادی بر روی سلامتی کبد دارد. این پودر زردرنگ و دوست داشتنی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان (کورمین) است. این ماده‌ی مغذی تاثیر زیادی در سلامت کبد دارد. اگر چوب زردچوبه را دم کرده و سپس میل کنید، تاثیر بیشتری برای درمان کبد دارد. چوب‌های این گیاه را از عطاری تهیه کنید.

دارچین 
یکی دیگر از گیاهان دارویی برای کبد چرب دارچین است. این ادویه‌ی خوش عطر که برای انواع غذا و دسر کاربرد دارد، به بهبود وضعیت کبد بیمار کمک می‌کند. دارچین یک داروی گیاهی قوی برای کبد چرب است. چوب‌های دارچین را با مقداری آب جوش در قوری بریزید و اجازه دهید روی حرارت سماور یا کتری دم بکشد. بعد از ۱۰ دقیقه، دمکرده‌ی آن را مصرف کنید. با این روش دارچین تاثیر بیشتری برای درمان کبد چرب خواهد داشت.
برچسب ها: کبد چرب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها