به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۹۳۲۵۶

شرایط تحصیل در قبرس شمالی را میدانید؟

گروه گردشگری: اخذ پذیرش برای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌مراتب آسان‌تر است. در این کشور شما برای دریافت هرگونه پذیرش دانشگاهی به هیچ مدرک زبانی نیاز نداشته و تنها باید ترجمه مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید.
شرایط تحصیل در قبرس شمالی را میدانید؟
برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی با بهترین امکانات را دارند، اقامت تحصیلی در قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌هاست. این کشور زیبا در یک دهه اخیر به دلیل کیفیت بالای آموزشی، اعطای انواع بورسیه‌های تحصیلی، روند ساده امور اداری برای صدور ویزای تحصیلی، زبان انگلیسی دانشگاه‌ها، حضور اساتید برتر و طرح تعویض دانشجو به محبوبیت بالایی بین دانشجویان بین‌المللی دست پیدا کرده است.
در قبرس شمالی می‌توانید برای هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کرده که البته بیشترین درخواست برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی است و معمولاً بیشترین بورسیه‌های تحصیلی نیز به دانشجویان در همین دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد. شما پس از پذیرفته شدن برای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی می‌توانید با روند ساده اداری به این کشور سفرکرده و پس از فارغ‌التحصیلی نیز برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.
در ادامه مطلب مفصلاً پیرامون ویزای تحصیلی قبرس شمالی و مهاجرت تحصیلی قبرس شمالی صحبت خواهیم کرد. با دریو همراه باشید.

شرایط تحصیلی در قبرس شمالی
اخذ پذیرش برای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌مراتب آسان‌تر است. در این کشور شما برای دریافت هرگونه پذیرش دانشگاهی به هیچ مدرک زبانی نیاز نداشته و تنها باید ترجمه مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید. شهریه دانشگاه‌ها در این کشور نیز متغیر از سالانه 10000 دلار الی 25000 دلار است. همچنین شما می‌توانید در حین تحصیل به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید.
مهم‌ترین مدارکی که بیشتر دانشگاه‌های قبرس شمالی از شما دریافت می‌کنند به شرح زیر است:
•    سوابق تحصیلی از مقطع دیپلم تا آخرین مدرک تحصیلی شما (کارشناسی، کارشناسی ارشد)
•    کپی شناسنامه، کارت ملی و پاسپورتی که حداقل 6 ماه زمان دارد
•    4 الی 6 عدد عکس پرسنلی رسمی
•    توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه به زبان انگلیسی
•    رزومه کاری و تحصیلی، مقالات، انتشارات و ... (صورت وجود)
•    مدرک زبان آیلتس 5.5 و یا تافل IBT513 /63 (درصورتی‌که مدارک را دارید، در غیر این صورت نیازی نیست)
•    مدارک معاینات پزشکی و آزمایش خون
پس از تأیید مدارک شما توسط دانشگاه مدنظر، یک پذیرش‌نامه مشروط که به‌اصطلاح به آن CAL گفته می‌شود را دریافت می‌کنید. پس از پرداخت مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت اولیه پذیرش‌نامه تحصیلی UAL را دریافت کرده که به‌وسیله آن می‌توانید بدون نیاز به ویزا به این جزیره رؤیایی سفر و برای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی اقدام نمایید.

بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی
بیشتر دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان بین‌المللی که واجد شرایط باشند به دو روش بورسیه اعطا می‌کنند: بورسیه کامل، بورسیه جزئی.

1.    بورسیه کامل تحصیلی
در این روش شما به‌عنوان دانشجو از دولت قبرس شمالی شهریه کامل دانشگاه، هزینه خوابگاه و اسکان، کمک‌هزینه دوازده‌ماهه به ارزش 200 دلار بعلاوه کمک‌هزینه ثابتی به ارزش 120 لیر ترکیه برای هر ترم دریافت می‌کنید.

2.    بورسیه تحصیلی جزئی
در این روش شما تنها کمک‌هزینه 200 دلار برای 12 ماه تحصیلی و کمک‌هزینه ثابت 120 لیر ترکیه برای هر ترم را دریافت کرده و پرداخت هزینه اسکان، خوابگاه و شهریه دانشگاه کاملاً به عهده خودتان است.
برای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی به همراه اخذ بورسیه‌های تحصیلی باید در ماه‌های سپتامبر و فوریه اقدام نمایید. در ادامه با مدارک موردنیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی آشنا می‌شویم:
•    ترجمه رونوشت سوابق تحصیلی
•    اصل گواهی دانشجویی (صرفاً برای دانشجویان مقطع کارشناسی)
•    کپی اصل و کپی مدارک ترجمه شده تحصیلی (به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی)
•    کپی گذرنامه‌ها
•    3 قطعه عکس
•    پر و امضا کردن فرم درخواست اخذ بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی

دانشگاه برتر قبرس شمالی
در ادامه به بررسی و معرفی برخی از دانشگاه‌های معروف و معتبر قبرس شمالی که توسط وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه‌ریزی و اعتبارسنجی، وزارت جوانان و ورزش ملی تحت عنوان YODAK (پذیرفته شده توسط کمیته جهانی آموزش عالی) ارائه شده، می‌پردازیم. همان‌طور که قبلاً هم یادآور شدیم، حضور دانشگاه‌های برتر بین‌المللی با رنکینگ‌های جهانی از مهم‌ترین دلایل افزایش درخواست اقامت تحصیلی در قبرس شمالی است. بیشتر دانشگاه‌های قبرس شمالی از جایگاه و اعتبار جهانی برخوردارند و شما پس از 3 الی 4 ترم تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانید برای ادامه تحصیل در طرح "جایگزین و تعویض دانشجو" به دانشگاه‌های انگلستان، نیوزلند و یا ایالات متحده آمریکا اقدام نمایید.
رتبه در قبرس شمالی نام دانشگاه شهر/استان
رتبه 1 دانشگاه خاورمیانه شرقی فاماگوستا
رتبه 2 دانشگاه شرق نزدیک نیکوزیا
رتبه 3 دانشگاه بین‌المللی قبرس نیکوزیا
رتبه 4 دانشگاه آمریکایی گیرنه کایرنیا
رتبه 5 دانشگاه اروپایی لفکه لفکه
رتبه 6 دانشگاه مدیترانه‌ای کارپاسیا نیکوزیا
رتبه 7 دانشگاه علوم و بهداشت قبرس مورفو
رتبه 8 دانشگاه تکنولوژی قبرس نیکوزیا

رشته برتر تحصیلی در قبرس شمالی
برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل در یک دانشگاه علاوه بر پیدا کردن علاقه و هدف خود بایستی از بازار کار آن رشته نیز مطلع شوید. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویانی که برای اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی اقدام می‌کنند، اطلاع از رشته تحصیلی پرطرف‌دار و بازار کار آن‌هاست. در ادامه با تحقیق و بررسی که به عمل‌آورده‌ایم با این رشته‌های تحصیلی پرطرف‌دار آشنا می‌شوید.
1.    رشته‌های تحصیلی پرطرف‌دار در مقطع کارشناسی
حقوق، مارکتینگ، مهندسی کامپیوتر و IT، مدیریت هتلداری، حسابداری و رشته‌های پزشکی
2.    رشته‌های تحصیلی پرطرف‌دار در مقطع کارشناسی ارشد
مدیریت، مهندسی پزشکی، هنر، فناوری اطلاعات و علوم گردشگری

نکته: برای بیشتر دانشجویان ایرانی که قصد اقامت تحصیلی در قبرس شمالی را دارند، رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی جزو محبوب‌ترین انتخاب است.

دریو مجری و مشاور سرمایه‌گذاری و اقامت در قبرس شمالی

دریو مجری و مشاور سرمایه‌گذاری و اقامت در قبرس شمالی
به‌جز ارائه کامل مدارک، برای اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی و دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی شما نیاز به انتخاب مناسب یک دانشگاه، ارائه درست مدارک اعم از توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه، رایزنی صحیح و ترجمه دقیق مدارک هویتی و تحصیلی دارید. در سال‌های اخیر اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا برای دانشجویان ایرانی که قصد اقامت تحصیلی در قبرس شمالی را داشته‌اند، همواره یک چالش بزرگ بوده است.
هلدینگ دریو که از تیمی بزرگ و با دانش کافی در امور مهاجرتی، اقامتی، تحصیلی و سرمایه‌گذاری تشکیل شده در سال‌های اخیر همواره در کنار عزیزانی بوده تا در این مسیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف خودرنگ ببخشند. پس از خواندن این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قبرس شمالی می‌توانید از دیگر بخش‌های سایت دریو بازدید به عمل‌آورید و یا همچنین به‌صورت کاملاً رایگان در شبانه‌روز با مشاوران و کارشناسان دریو در تماس باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها