به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۹۳۳۵۶

رازگشایی از گنج ارزشمند پهپاد سرنگون شده

رازگشایی از گنج ارزشمند پهپاد سرنگون شده
گروه بین الملل: آیا پهپاد سرنگون شده ایالات متحده دارای فناوری پیشرفته‌ای است که روسیه به دنبال یافتن آن است؟
به گزارش خبرآنلاین، یک پهپاد MQ-۹ Reaper در اعماق دریای سیاه غرق شده است. آیا آمریکا یا روسیه قادر به بازیابی آن هستند؟
روز سه شنبه، دو جت جنگنده روسی یک پهپاد MQ-۹ Reaper متعلق به نیروی هوایی آمریکا را که در حال پرواز بر فراز دریای سیاه بود، رهگیری کردند. جت‌های روسی این پهپاد را در آب‌های بین‌المللی سرنگون کردند، و این سرآغاز نبردی بین واشنگتن دی سی و مسکو برای بازیابی پهپاد شده است. نبردی که می‌تواند به طور بالقوه تا اعماق دریای سیاه ادامه یابد.
MQ-۹ که یک پهپاد چند منظوره متعلق به ارتش ایالات متحده است، احتمالاً در حال گزارش فعالیت‌های دریایی روسیه، در رابطه با جنگ اوکراین بوده که با جت‌های دو موتوره سوخو روسی مواجه می‌شود. جیمزبی. هکر، ژنرال نیروی هوایی در بیانیه‌ای گفت که هواپیما‌های روسی مانور‌های "ناامن و غیرحرفه‌ای"، از جمله ریختن سوخت روی هواپیمای ۱۲ میلیون دلاری بدون خدمه و پرواز در مقابل آن با فاصله بسیار کم، انجام داده‌اند.
زمانی که روسیه روایت ایالات متحده از وقایع اتفاق افتاده برای این پهپاد را مورد مناقشه قرار داد، دولت ایالات متحده، بلافاصله ویدئویی ضبط شده توسط ریپر را از حالت طبقه‌بندی خارج کرد. در این ویدیو نشان داده شده که یکی از جت‌ها در حال پاشیدن سوخت به سمت این هواپیمای بدون سرنشین است. به گفته پنتاگون، نهایتا یکی از هواپیما‌های روسی با ملخ چهار پره‌ای که در پشت پهپاد قرار داشت و آن را به حرکت در می‌آورد، برخورد کرد و این کار باعث شکستن یکی از تیغه‌های ملخ پهپاد و نهایتا سقوط MQ-۹ در آب شد.
روز بعد، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، اعلام کرد که مسکو توانایی بازیابی بقایای MQ-۹ را دارد. اما ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه اعلام کرد که روس‌ها علاقه چندانی برای یافتن آن ندارند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها