به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۹۳۳۶۰

شبیه سازی ضد حمله هسته‌ای در کره شمالی 

شبیه سازی ضد حمله هسته‌ای در کره شمالی 
گروه بین الملل: خبرگزاری دولتی کره شمالی  گزارش کرد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور در اقدامی به عنوان هشدار به آمریکا و کره جنوبی، بر روند اجرای یک رزمایش با شبیه سازی یک ضدحمله هسته‌ای علیه این دو کشور متحد، نظارت کرده است.
 این رزمایش کره شمالی شامل پرتاب یک موشک کوتاه برد بود که در اتفاقی نا معمول از محل یک سیلوی موشکی مدفون در زمین پرتاب شد. به گفته تحلیلگران این تاکتیک به افزایش سرعت و ثبات موشک‌ها در آزمایشهای موشک‌های بالستیک در آینده کمک خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی.سی.ان.ای) نوشت، هدف از این رزمایش که در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد، تقویت "بازدارندگی جنگی و قابلیت ضدحمله هسته‌ای" این کشور بود و این رسانه در ادامه واشنگتن و سئول را به دست زدن به "تلاشی آشکار به منظور به راه انداختن جنگ" علیه کره شمالی متهم کرد.در مطلب خبرگزاری "کی.سی.ان.ای" آمده است: "این مانور همچنین هدفش به نمایش گذاشتن اراده سر سخت‌تر کشورمان در دست زدن به یک پاسخ جنگی عملی و فرستادن یک هشدار شدیدتر به دشمنی است که مشغول گسترش دادن رزمایش‌های جنگی خود برای دست زدن به تجاوزگری بوده است."در این مطلب آمده است: "در این رزمایش یک موشک بالستیک مجهز به یک کلاهک هسته‌ای شبیه سازی شده در سناریوی حمله هسته‌ای تاکتیکی، مسافت ۸۰۰ کیلومتر را قبل از اصابت به هدفش طی کرد."
بر اساس تصاویری که خبرگزاری دولتی کره شمالی منتشر کرد، کیم جونگ اون مجدداً همراه با دختر کوچکش در این آزمایش موشکی همچنان که شعله‌های آتش از موشک در حال اوج گیری تا قبل از اصابت به هدفش خارج می‌شد، حضور پیدا کرد.بر اساس ارزیابی تحلیلگران این عکس‌ها حاکی از آن هستند که یک موشک بالستیک کوتاه‌برد از مدل کی‌ان-۲۳ در این رزمایش پرتاب شده اما خروجی اگزوز موتور این موشک در زمان صعود حاکی از این است که برای پرتاب آن از یک سیلو استفاده شده است.
یانگ اوک، یک تحلیلگر انستیتوی مطالعات سیاسی "آسان" در شهر سئول گفت: "تاکنون کره شمالی از پرتابگرهای متحرک برای پرتاب هر موشکی اعم از موشک بالستیک کوتاه برد تا موشکهای بالستیک قاره‌پیمای بزرگتر استفاده کرده است، اما در این روش با توجه به شرایط نامناسب جاده‌ای و سیستمهای آن، تضمین ثبات موشک در طول عملیات واقعی دشوار بود. جدیدترین پرتاب موشکی کره شمالی می‌تواند به عنوان یک آزمایش برای آنکه در آینده از موشک‌های بزرگتری همچون موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ در سیلوها استفاده شود، مطرح باشد."
سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت، کره شمالی در حال دستیابی به پیشرفت‌های فن آوری قابل توجهی در برنامه هسته‌ای خود است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون گفت، این رزمایش توانایی جنگی ارتش کشورش را بهبود می‌بخشد. او از ارتش کشورش خواست برای دست زدن به هر گونه "ضدحمله هسته‌ای فوری و قاطع در هر زمان" آماده باشد.رهبر کره شمالی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی در حالی که دشمنان در تحرکات خود برای تجاوز به کره شمالی جسورتر می‌شوند، به شدت  می‌طلبد که کره شمالی بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود را به صورت تصاعدی تقویت کند.وی افزود: "نیروی اتمی کره شمالی با آمادگی بالای رزمی خود، تحریکها و تحرکات بی پروای دشمن را به شدت جلوگیری، کنترل و مدیریت خواهد کرد و در صورت بروز هر گونه وضعیت ناخواسته، بدون هیچ تردیدی ماموریت مهم خود را انجام خواهد داد."کره جنوبی و ژاپن روز یکشنبه از پرتاب یک موشک بالستیک کوتاه برد از سوی کره شمالی در محل سواحل شرقی این کشور خبر دادند.کره شمالی به شدت به برنامه رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا واکنش نشان داده و آن را تمرینی برای حمله به خودش خواند.
بر اساس گزارش‌ها، سئول و واشنگتن در ماه جاری میلادی مانورهای مشترکی را به اجرا در آورده‌اند و در این راستا روز یکشنبه مانورهای هوایی و دریایی از جمله با شرکت بمب‌افکن‌های B-۱B آمریکا اجرا کردند.نظامیان نیروی دریایی و یگان تفنگداران دریایی در ارتشهای آمریکا و کره جنوبی قرار است امروز دوشنبه بعد از پنج سال مجددا اجرای مانورهای فرود آبی خاکی در رزمایش بزرگ "سانگ یانگ" را که دو هفته تا تاریخ سوم آوریل به طول می‌انجامد اجرا کنند.
خبرگزاری دولتی کره شمالی همچنین نوشت، بیش از ۱.۴ میلیون نفر از شهروندان کره شمالی داوطلب شده اند تا با پیوستن به ارتش این کشور علیه سئول و واشنگتن بجنگند. یک روزنامه دولتی کره شمالی با این وجود تنها دو روز قبل از انتشار گزارش این خبرگزاری، این رقم را حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر گزارش کرده بود.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها