به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۹۳۳۶۴

راهنمای خرید تشک طبی

گروه کسب و کار: داشتن یک خواب کافی و راحت در شب هنگام تا چه اندازه می‌تواند در سلامت بدن نقش داشته باشد. در حال حاضر با وجود انواع تشک طبی امکان داشتن چنین خوابی فراهم شده و در این شرایط به برطرف شدن استرس‌های روزانه کمک می‌کند. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، قصد داریم ضمن بررسی فواید خواب آسوده به شما کمک کنیم در انتخاب تشک خوشخواب مناسب و با کیفیت به شما کمک کنیم تا بتوانید بخشی از شرایط یک خواب راحت را برای خود فراهم نمایید.
راهنمای خرید تشک طبی
تشک طبی چیست؟
تشک طبی به تشک‌هایی گفته می‌شود که فنر، انواع فوم و پارچه‌هایی که به عنوان روکش برای آن در نظر گرفته شده دارای استانداردهای مشخصی باشد. یعنی اینکه ضمن مراقبت از کمر و سایر مفاصل، حالت ضد تعریق و ضد میکروب و .. نیز داشته باشد. تشک و سایر وسایلی که برای خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد اعم از پتو، بالش و … می‌تواند در بهتر شدن کیفیت خواب شما نقش داشته باشد. در حال حاضر شرکت‌ها و برندهای مختلف تولیدکننده کالای خواب مانند دانلب اقدام به تولید انواع تشک طبی اعم از تشک خوشخواب یک نفره و دو نفره و .. کرده‌اند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد و نیازهای افراد را به خوبی برطرف می‌کند. پارچه اصلی که بر روی انواع تشک طبی کشیده می‌شود از نوع ژاکارد نقش برجسته است و کمک می‌کند تا تشک طبی علاوه بر خاصیت تنفس سلولی، ضد تعریق و ضد آلرژی باشد. حتی در برخی از انواع تشک‌های خوشخواب از الیاف ضد حریق استفاده شده است. در ساخت برخی تشک‌های طبی فنر به کار رفته است، اما این فنرها دارای آلیاژهایی با عیار مشخص هستند که با ساختار خاصی تولید شده و قادرند وزن‌های بالا را نیز تحمل کرده و مقاومت و استحکام زیادی داشته باشند. در خصوص ابعاد تشک خوشخواب نمی‌توان قانون و قائده خاصی را ذکر کرد و گفت که در تمام دنیا همین قانون وجود دارد. بلکه تخت به هر ابعادی که ساخته شود، تولیدکنندگان تشک نیز می‌توانند تشک مخصوص و متناسب با آن را تولید نمایند.
 
انواع تشک طبی
ما در این قسمت هر یک از انواع تشک تختخواب را با ذکر مزایا و معایبی که دارند مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید بهترین تشک را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.
 
تشک فنری منفصل:
در ساخت این نوع تشک از فنرهای منفصل استفاده شده است. این نوع تشک‌ها ثابت بوده و حرکت ندارند و تکان خوردن یک فرد روی تشک خوشخواب دو نفره باعث بیدار شدن دیگری نمی‌شود.
 
تشک مموری فوم:
این نوع تشک طبی از فوم پلی یورتان که ویسکو الاستیک نیز نامیده می‌شود، تولید شده است  و از انعطاف‌پذیری بالایی بهره‌مند می‌باشند. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربر خواب راحت و آرامی داشته باشد.
 
تشک لتکس:
این مواد که از صمغ درخت کائوچو تولید شده به هنگام بازیافت نیز به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. تشک‌هایی که از جنس لاتکس تهیه شده‌اند به خوبی شکل بدن را به خود گرفته و سریع نیز به حالت خود باز می‌گردد. همین ویژگی سبب شده تا از ستون فقرات و شانه‌ها محافظت شده و فشار کمی به آن‌ها وارد گردد.
 
تشک هیبریدی:
در ساختار این محصول فوم و فنر با هم ترکیب می‌شوند و دارای ارتفاع ۳۰ سانتی متری می‌باشند و با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند می‌توانند خواب راحت و با کیفیتی را برای کاربر فراهم نمایند.
 
تشک طبی فوم:
لازم است بدانید که فوم‌ها انواع گوناگونی دارند که هر یک از ضخامت و وزن متفاوتی برخوردار است. فوم ژل، فوم لتکس، فوم پلی یورتان و فوم جامد نمونه‌های مختلفی از فوم به شمار می‌آیند. این نوع از تشک طبی از نظر لرزش و تکان در هنگام جا به جایی عملکرد بسیار خوبی داشته و چنانچه شما دچار مشکلات آرتروزی و یا کمر درد باشید می‌تواند به بهبود دردتان کمک نماید.
 
با کلیک بر روی لینک زیر وارد فروشگاه محصولات تشک طبی فنری خواهید شد
 
خرید تشک طبی

مزایای استفاده از تشک طبی
تشک‌های طبی مزایای بسیاری دارند که در این قسمت به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
 
برقراری تناسب با بدن فرد و انعطاف پذیری بالا منطبق با انحنای بدن
برخورداری از حالت کشسانی متعادل

تهیه شده از پارچه مناسب به طوری که از خواص ضد تعریق، ضد میکروب و همچنین ضد آلرژی و حریق بهره‌مند می‌باشد.
استفاده از پارچه‌های مخصوصی که کمک می‌کند تشک از خواص اکسیژن رسانی بهره ‌مند باشد و به خوبی بتواند اکسیژن را از خود عبور دهد.
برخورداری از عایق حرارتی برای حفظ دمای مناسب بدن که البته در ساخت برخی از انواع تشک طبی المنت‌های حرارتی برای گرم نگهداشتن بدن به کار رفته است.
قابلیت ماساژ درمانی و تسهیل گردش خون
 
تشخیص تشک طبی اصل از تقلبی
تشک‌های تقلبی بسیار سبک و از جهت قیمت ارزان تر از تشک‌های موجود در بازار هستند. فوم و اسفنج به کار رفته در تشک طبی از جنس نامرغوب می‌باشد و طول عمر بسیار کمی دارند. اصولا این تشک‌ها در کارگاه‌های غیر استاندارد با مواد اولیه بی کیفیت ساخته می‌شود. باید قبل از خرید تشک برد‌های معروف در بازار را شناسایی کنید و اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های تشک استاندارد داشته باشید. خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌تواند این اطمینان خاطر را برای شما ایجاد کند که جنسی که خریداری میکنید کیفیت مناسب را دارد. یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه دانلپ است که شما به راحتی می‌توانید خرید اینترنتی خود را انجام دهید و از کیفیت و استاندارد محصول خریداری شده مطمئن باشید. داشتن بارکد و هولوگرام و گارانتی محصول یکی دیگر از راه‌های تشخیص تشک طبی اصل از تقلبی است.
 
 جمع بندی
خرید یک تشک طبی استاندارد می‌تواند خواب کافی را برای شما فراهم کندو اگر دچار کمردرد و سایر دردهای آرتروزی هستید، خرید تشک طبی خوب از یک برند معروف می‌تواند خواسته و نیاز شما را برآورده کند و در درمان درد مفاصل و کمردرد شما موثر باشد. توجه به متریال استفاده شده در تشک‌ها و فروشگاه‌های معتبر می‌تواند خریدی مطمئن را برای شما رقم بزند. نکته مهم در خصوص کیفیت تشک‌های برند در ایران این است که از گواهینامه‌های استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد بین المللی اروپا  CE بهره‌مند باشد.
 بنابراین، قبل از خرید تشک مناسب باید تمامی ویژگی‌های تشک و اصالت برند و کیفیت آن را در نظر گرفته و بر اساس نیاز خود، تشک مناسب را از تولید کنندگان معتبر مانند گروه دنلپ در اندازه دلخواه سفارش داده و خریداری کنید.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها