به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۳۹۳۳۷۰

دست‌های خالی استقلال در پایان ۱۴۰۱

دست‌های خالی استقلال در پایان ۱۴۰۱
گروه ورزشی: سال ۱۴۰۱ به آخرین روز رسید اما باشگاه استقلال تاکنون موفق به تامین منابع مالی برای فراهم کردن بدهی استراماچونی نشده است.
در حالیکه طی هفته‌های اخیر مدیران باشگاه استقلال تلاش کردند تا از طرق مختلف مانند کمکِ دولتی بخشی یا تمام بدهی استراماچونی که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو شده را فراهم کنند. در این بین صحبت‌های محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که اعلام کرد باید به باشگاه‌های دولتی کمک شود، این امیدواری را به وجود آورد که حداقل تهیه بدهی سنگین به استراماچونی در سال جاری به سرانجام برسد.
اما حالا و با توجه به اینکه ساعات زیادی به پایان سال ۱۴۰۱ باقی نمانده، دست‌های استقلال همچنان خالیست و بر اساس آخرین پیگیری‌ها خبری از واریز پول به حساب این باشگاه نیست.
این درحالیست که مدیران استقلال امیدوار بودند پس از همکاری معاون اول رئیس جمهور و پیدا شدن اسپناسر جدید، بتوانند تمام یا بخشی از بدهی سنگین مربی ایتالیایی را پیش از فرا رسیدن سال نو تامین کنند و در کنار این با عملی شدن وعده مهدی تاج و آزاد شدن درآمدهای استقلال و پرسپولیس در AFC، گره کور استراماچونی را باز کنند. در این صورت مدیریت باشگاه نیز می‌توانست با تمرکز بهتری بدهی پادوانی را تامین کند و تا تاریخ دهم فروردین ۱۴۰۲، اقدامات لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای را انجام بدهد.
در این شرایط و با توجه به تعطیلات نوروزی، طبق وعده جدیدی که اسپانسر به باشگاه استقلال داده قرار است پولی در روز پنجم یا ششم فروردین به حساب این باشگاه واریز شود اما در این تاریخ هم ممکن است مشکلات تحریمی کار پرداخت را برای استقلال دچار تاخیر کند. به هرحال مدیران استقلال علاوه بر اینکه هنوز به ساعات باقی مانده پایان سال جاری نیم نگاهی دارند، امیدوارند در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ منابع مالی جهت پرداخت بدهی استراماچونی و حتی ادوانی فراهم شود.
در همین راستا با توجه به شرایط تحریمی، هماهنگی‌های لازم برای انتقال سریع پول انجام شده و باشگاه استقلال تنها در انتظار واریز این پول است. حتی گفته می‌شود هماهنگی‌هایی نیز با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قطر صورت گرفته تا استقلال بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن پول را به حساب استراماچونی واریز کند. به این ترتیب باید دید که آیا استقلال در آخرین ساعات سال جاری موفق به دریافت پول از اسپانسر یا حتی تامین آن از طرق دیگر می‌شود یا اینکه این پرونده با شروع سال جدید همچنان دغدغه آبی‌ها خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها