به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۹۳۴۰۶

ورزش راهی برای بهبود پارکینسون

ورزش راهی برای بهبود پارکینسون
گروه علمی: یافته های جدید محققان بریتانیایی موسسه کاکرین نشان داد:فعالیت بدنی می تواند شدت علائم بیماران مبتلا به پارکینسون را کاهش دهد. این تحقیق، بزرگ ‌ترین و جامع ‌ترین مرور سیستماتیک برای مطالعه تاثیر فعالیت بدنی و ورزش بر افراد مبتلا به بیماری پارکینسون است.به گزارش سیناپرس،  نتایج این مطالعه نشان داد: هر گونه فعالیت بدنی از جمله رقص، ورزش در آب، ورزش های قدرتی و مقاومتی و ورزش های استقامتی، تای چی و یوگا، باعث بهبود علائم حرکتی و کیفیت زندگی بیماران پارکینسون می شوند.
 
پژوهشگران توضیح داده اند:اختلال پارکینسون یک اختلال پیشرونده دستگاه عصبی است که اغلب، افراد بالای ۶۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری پارکینسون، معمولا با نشانه های بسیار خفیف در بدن ظاهر می شود. به همین دلیل معمولا افراد در ابتدای ابتلا به این بیماری توجه چندانی به آن نمی کنند. اما این علائم در مرور زمان تشدید می شوند. از جمله مهم ترین و رایج ترین نشانه های این بیماری می توان به لرزش، ناتوانی در حرکت و عدم حفظ تعادل، اشاره کرد.

محققان همچنین افزودند؛ در حال حاضر درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما می توان علائم را با ورزش و فیزیوتراپی تسکین داد.پس از بررسی ها، دانشمندان مشاهده کردند: ورزش و فعالیت های بدنی مثل رقص، ورزش های آبی، تمرینات قدرتی و استقامتی، همگی تاثیر مثبتی بر بهبود علائم پارکینسون و افزایش کیفیت زندگی بیماران دارند.یافته های تحقیقاتی در مجله Cochrane Database of Systematic Reviews منتشر شده اند.
برچسب ها: پارکینسون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها