به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۹۳۴۱۰

این گیاهان پوست را لطیف و شاداب می‌کنند

این گیاهان پوست را لطیف و شاداب می‌کنند
گروه سلامت: این گیاهان پوستتان را نرم و لطیف می‌کنند. گیاهانی مانند رزماری، بابونه و گل همیشه‌بهار می‌توانند پوست را شاداب کرده و به ترمیم و بازسازی آن کمک کنند. یک متخصص داروسازی سنتی گفت: گیاهانی مانند رزماری، بابونه و گل همیشه‌بهار می‌توانند پوست را شاداب کرده و به ترمیم و بازسازی آن کمک کنند. 
 
 دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه گیاهان دارویی بسیاری در طب سنتی سرزمین‌های مختلف به منظور بهبود عملکرد و تقویت سلول‌های پوست استفاده می‌شوند، اظهار کرد: این گیاهان دارای اثراتی از جمله ضدپیری (anti-aging)، آنتی اکسیدانی، نرم‌کنندگی، محافظت‌کننده در برابر عوامل محیطی، کمک به بازسازی بافت‌های پوست و ترمیم‌کنندگی می‌باشند.
 
وی تصریح کرد: از جمله این گیاهان می‌توان به گلبرگ‌های گل همیشه‌ بهار اشاره کرد که حاوی مقادیر زیادی ترکیبات فلاونوئیدی بوده و باعث ترمیم و بازسازی پوست شده و خواص محافظت‌کننده دارند.فرزایی افزود: گیاه رزماری نیز چنین خواصی داشته و برگ‌های این گیاه دارای ترکیبات مختلفی از جمله روغن‌های فرار بوده که باعث محافظت از پوست شده و به بازسازی پوست کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: گل‌های بابونه نیز دارای ترکیباتی است که در بسیاری از اختلالات و ناراحتی‌های پوستی اثرات درمانی داشته و در بسیاری از کشورهای دنیا فرآورده‌های موضعی مختلفی از این گیاه جهت مشکلات پوستی موجود می‌باشد.

فرزایی در ادامه جو‌دوسر را نیز به عنوان یک داروی طبیعی جهت تقویت و بازسازی پوست و همچنین مرطوب کننده معرفی کرد و افزود: غنچه گل‌سرخ نیز دارای مقادیر زیادی ترکیبات پلی‌فنولی می‌باشد که به شادابی و ترمیم و محافظت از پوست کمک می‌کند.

این متخصص داروسازی سنتی با اشاره به افزایش عارضه خشکی پوست در فصل زمستان، اظهار کرد: این امر به دلیل عدم توانایی پوست در حفظ رطوبت در لایه‌های خارجی خود است.وی تصریح کرد: در همین راستا فرآورده‌هایی که باعث تقویت توانایی پوست در نگهداری رطوبت در لایه‌های خارجی شوند، می‌توانند به بهبود عارضه خشکی پوست در فصل‌های سرد سال کمک کنند.

فرزایی افزود: از جمله این فرآورده‌ها می‌توان به روغن زیتون، ژل آلوئه‌ورا، روغن هسته زردآلو، روغن نارگیل، عصاره برگ‌های سنفیتون، گل و ریشه گیاه ختمی، روغن گل بنفشه، روغن آووکادو و همچنین جو دوسر اشاره کرد. این متخصص داروسازی سنتی در پایان اظهار کرد: در گیاه‌درمانی به منظور ساخت فرآورده موضعی جهت درمان اختلالات و خشکی پوست معمولا این گیاهان را در پایه عسل، شیر یا گلاب مخلوط کرده و آماده می‌کنند.
برچسب ها: سلامتی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها