کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارنامه قیمتی خودرو در سال 1401

1 فروردين 1402 ساعت 11:34


گروه اقتصادی:روند رشد قیمت خودروهای منتخب در سال 1401 چگونه بوده است؟ در این سال بازار خودرو چه شکل و شمایلی داشته است؟ در یکسال گذشته آیا شاهد رشد قیمت خودروهای داخلی بودیم یا بازار توانست ثبات خود را حفظ کند؟ ارزیابی‌ها نشان می دهد در مدت زمان مورد بررسی روند قیمتی بازار به طور کلی صعودی بوده است.

به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار نشان می دهد که از نیمه فروردین سال جاری تا نیمه اسفند ماه قیمت خودرو در بازار شکل جهشی داشته است. بطوریکه در مدت زمان مورد بررسی بازار خودرو رشد 186 تا 895 میلیون تومانی را تجربه کرد.

براساس داده ها در مدت زمان مورد بررسی شاهد حذف خودروهای با رنج قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان در بازار خودرو بودیم و با این شرایط قیمت خودروهای اقتصادی یا خودروهایی که در گروه میان رده‌ها قرار داشتند از مرز 300 میلیون عبور کرد. از سوی دیگر در قیمت خودروهایی که اولین ماه سال جاری با رنج قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می شدند در آخرین ماه سال از مرز 600 میلیون تومان فراتر رفت و دسترسی به آنها برای خریداران مشکل شد.

علاوه بر موارد مذکور در این مدت شاهد رسیدن قیمت برخی خودروهای داخلی به مرز 2 میلیارد تومان نیز بودیم. روند رو به رشد نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو جهش قیمت از ابتدای سال را به آن نسبت می دهند. در یکسال گذشته دلار روند قیمتی، افزایشی عجیب به خود گرفت که امر موجب شد تا خودرو هم از این فرمول استفاده کند و با این شرایط در بازار با رشد قیمت خودرو روبرو بودیم.   


کد مطلب: 393498

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393498/کارنامه-قیمتی-خودرو-سال-1401

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir