به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۳۹۳۵۵۱

از اتراق در اطراف رودخانه‌ها بپرهیزید

از اتراق در اطراف رودخانه‌ها بپرهیزید
گروه جامعه:روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان طی روز‌های پیش رو هشدار داد و اعلام کرد که تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه‌ها ممنوع و شهروندان باید مراقب باشند.

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه (۲۹ اسفند ماه) لغایت سه شنبه و چهارشنبه (یکم و دوم فروردین ماه ۱۴۰۲) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی گردیده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است، با توجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان تهران دور از ذهن نیست، به همین منظور گردشگران که در این روز‌ها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدار‌هایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند. توقف و نصب نکردن چادر‌های مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدار‌های مسئولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار بگیرد.

بنا بر این گزارش شرکت آب منطقه‌ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه‌های استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امور‌های منابع آب تابعه و اطلاع رسانی‌های مکرر این شرکت به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

هشدار احتمال وقوع سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است. در ضمن بنر‌های هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری نیز توسط این شرکت نصب شده است که شهروندان باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها