به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۳۹۳۶۴۵

فیلم زندگی عکاس معروف ترک ساخته می‌شود

فیلم زندگی عکاس معروف ترک ساخته می‌شود
گروه فرهنگی:زندگی معروفترین عکاس ترکیه آرا گولر تبدیل به یک درام سینمایی زندگی نامه‌ای تاریخی پرسروصدا به نام «گولر» می‌شود.به گزارش صبا،  منتقدان هنری از گولر به عنوان یکی از چهره‌های درخشان هنری جهانی قرن بیستم اسم می‌برند. از جمله کار‌های پرسروصدای گولر مجموعه پرتره‌هایی است که از چهره‌های نامدار بین المللی گرفته است. در بین این افراد نام و چهره کسانی، چون پابلو پیکاسو و وینستون چرچیل هم دیده می‌شود.
تیم دو نفره آرن پردسی و ایلا آلمایاناک وظیفه کارگردانی این درام پرتنش زندگی نامه‌ای را به عهده دارند. فیلم براساس فیلمنامه‌ای از خود آن‌ها وارد مرحله تولید می‌شود.

به گفته منتقدان هنری، گولر در کنار چهره نگاری شخصیت‌های سرشناس و بانفوذ جهانی، به دلیل عکس هایش از شهر استانبول شهرت فراوانی دارد. این عکس‌ها نما‌هایی تازه و بدیع از این شهر قدیمی را در معرض دید علاقمندان قرار داد و باعث شد تا عکاس لقب «چشم استانبول» را بگیرد.گولر در دوران فعالیت هنری خود همکاری بسیار نزدیکی با اورهان پاموک نویسنده مولف ترک و برنده جایزه ادبی نوبل داشت و عکسهایش در چند کتاب این نویسنده مورد استفاده قرار گرفت. این در حالی است که گولر دستی هم در فیلمسازی داشت و مستند «پایان قهرمان» او در سال ۱۹۷۵ با تحسین منتقدان سینمایی روبرو شد.

سازندگان فیلم هم اکنون در حال انتخاب بازیگری برای ایفای نقش شخصیت محوری داستانشان هستند و کلید فیلمبرداری آن را تا قبل از پائیز سال آینده می‌زنند.پردسی و آلمایاناک که اصلیتی ارمنی دارند، با درام پرتنش «پرنده‌های گمشده» در سال ۲۰۱۶ اولین ساخته بلند سینمایی شان را ارائه کردند. این فیلم که با استقبال تماشاگران و منتقدان همراه بود، داستانی در ارتباط با نسل کشی ارامنه در سال ۲۰۱۵ توسط دولت عثمانی را به تصویر می‌کشد. نکته مهم در رابطه با «پرنده‌های گمشده» این است که لقب اولین محصول سینمایی در ارتباط با این موضوع حساس تاریخی را گرفت که در خاک ترکیه تهیه و تولید شده است.

رسانه‌های ترکیه به این موضوع جالب اشاره می‌کنند که سازندگان گولر مدت‌ها قبل از مرگ این عکاس در سال ۲۰۱۸، با او در رفت و آمد بوده و گولر موافقتش برای ساخت فیلمی زندگی نامه‌ای درباره خودش را اعلام کرده بود. از قرار معلوم، فیلمنامه فیلم هم با همکاری و نظارت خود او نوشته شده است.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها