به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۹۳۶۴۸

قاسم‌پور: بایدبا قلعه‌نویی هم قرارداد ۴ساله ببندند

قاسم‌پور: بایدبا قلعه‌نویی هم قرارداد ۴ساله ببندند
گروه ورزشی: ابراهیم قاسم‌پور درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، اظهار کرد: قبل از انتخاب آقای قلعه‌نویی فدراسیون با استفاده از افکار عمومی در واقع دست به نظرسنجی زده بود و لیستی برای انتخاب سرمربی تیم ملی عنوان شده بود که به زعم خیلی‌ها لیست بدی بود و من هم همین نظر را دارم.
 
 
در شرایط فعلی مربی ایرانی بهتر است
وی ادامه داد: معتقد بودم در شرایط فعلی استفاده از مربی ایرانی بهتر است و دلایل خاص خود را داشتم و دارم؛ اولاً اینکه ما فدراسیون ورشکسته‌ای داریم و برای جابجایی پول با مشکل مواجه‌ایم. در واقع فدراسیون بدهکاری داریم که مسبب اصلی آن هم خود مسئولانش هستند. دوم اینکه هزینه‌هایی هم به فوتبال ما تحمیل شده است و این مشکل دیگری بود. اگر می‌خواستیم مربیان خارجی درجه یک و با کارنامه قوی را استخدام کنیم، از این کار عاجز بودیم و هستیم زیرا در چند سال گذشته نشان داده‌اند که تفکر خوبی برای انتخاب سرمربی خارجی وجود ندارد و از طرفی قدرت تصمیم‌گیری و پول نداشته‌اند. این یک واقعیت است.
 
زیرساخت استخدام مربی خارجی وجود ندارد
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید خاطرنشان کرد: از همه مهمتر در ایران زیرساخت لازم برای آوردن یک مربی خارجی نداریم زیرا یک مربی خارجی خوب، امکانات خوب را هم می‌خواهد و ما مثل قطر، عربستان یا کره و ژاپن نیستیم که از شرایط لازم برخوردار باشیم.
 
اگر مربی خارجی می‌آوریم، باید درجه یک باشد
این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: من مخالف مربی خارجی نیستم اما می‌گویم اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم باید درجه یک باشد نه دو یا سه. به همین دلیل می‌گفتم بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی، مربی ایرانی است و در نهایت هم آقای قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد اما باز هم می‌گویم پیش از آن با افکار عمومی بازی شد. متأسفانه مسئولان ورزشی ما هیچ اعتقادی به مربی ایرانی ندارند و به آن‌ها اعتماد نمی‌کنند. در هر صورت باید یک مربی ایرانی را انتخاب می‌کردند و باتوجه به این که قلعه‌نویی تجربه بیشتری نسبت به اولین حضور خود در تیم ملی پیدا کرده است و شناخت خوبی از نفرات موجود در فوتبال ایران دارد، انتخاب شد. البته چهار، پنج نفر دیگر هم شایسته کمک به تیم ملی بودند.

الان زمان مخالفت یا موافقت با قلعه‌نویی نیست
وی تاکید کرد: اکنون زمان اینکه مخالفت یا موافقت با انتخاب سرمربی تیم ملی نیست و مهم این است که همه به تیم ملی و قلعه‌نویی کمک کنیم تا تیم ملی بعد از سالیان سال نتایج خوبی را به دست بیاورد. البته امیدوارم فدراسیون فوتبال همان امکانات و زمانی که به مربی خارجی می‌داد را به مربی ایرانی هم بدهد.

باید قلعه‌نویی قرارداد چهار ساله ببندند
قاسم‌پور درباره برخی اظهارنظرها که گفته می‌شود برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال با امیر قلعه‌نویی بلندمدت نیست و بیشترین هدف کسب نتیجه در جام ملت‌های آسیا است؟ گفت: قبلاً هم گفتم همین الان باید تکلیف خودشان و تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کنند و باید حداقل با وی قرارداد چهار ساله ببندند تا بتواند برای آینده برنامه‌ریزی کند زیرا با قراردادهای کوتاه مدت سرمربی نمی‌تواند خیلی به فکر آینده باشد و تنها به فکر شرایط حال حاضر است. این در حالی است که نیازمند این هستیم که نسل جدید و جوانی وارد تیم ملی شود. پس اگر مسئولان فدراسیون به مربی ایرانی اعتقاد دارند باید در طولانی مدت به او زمان بدهند تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: هر چند نظر من این است که آنها مربی ایرانی را آوردند که اگر نتیجه گرفت بگویند به مربی ایرانی اعتماد کردیم و نتیجه حاصل شد و اگر هم نتیجه نگرفت بگویند این هم مربی که مردم درخواست آن را داشتند. در حالی که عقیده من این است که چه آقای قلعه‌نویی و چه مربی دیگری سرمربی تیم ملی باشد باید به او اعتماد به نفس بدهیم و تشویقش کنیم تا بتواند تصمیم‌های درست بگیرد اما با این قرارداد کوتاه مدت مطمئناً قلعه‌نویی به دنبال این است فقط در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرد و به این فکر نیست که بتواند نسل جدیدی را وارد تیم ملی کند و به فکر جایگزین بازیکن‌های پا به سن گذاشته در تیم ملی باشد.

این پیشکسوت در ادامه در خصوص لیست تیم ملی نیز گفت: شاهد چند تغییر هستیم اما به نظرم این لیست نسبت به گذشته خیلی دستخوش تغییرات نشده است. البته هر مربی برای انتخاب‌های خود یک ملاک دارد و بر اساس همان ملاک و تفکر دست به انتخاب بازیکنان مدنظر می‌زند و این حق طبیعی هر مربی است. ممکن است من یا دیگری بگوید در این لیست می‌توانست چند بازیکن دیگر جای بگیرند یا چند بازیکن نباید در این لیست باشند، اما همان‌طور که گفتم انتخاب بازیکنان سلیقه‌ای و بر اساس ملاک سرمربی است و نمی‌توان به آن ایرادی گرفت. در هر صورت هر مربی که دست به انتخاب بزند با انتقادهایی مواجه می‌شود که همین انتقادات را زمان کی‌روش و اسکوچیچ نیز شاهد بودیم اما امیدوارم انتقادات تخریبی نباشد و سازنده باشد تا در نهایت به تیم ملی و سرمربی تیم ملی برای کسب نتایج خوب کمک کند.
برچسب ها: امیر قلعه‌نویی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها