به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۳۹۳۶۶۹

آیا برای پروسه مهاجرت به وکیل مهاجرتی نیاز است؟

گروه گردشگری: کسانی که رؤیای مهاجرت را در سر دارند؛ باید بدانند که انجام این کار یک پروسه زمان‌بر و طولانی است. از طرفی دیگر، افزایش تقاضا برای مهاجرت باعث شده که گرفتن ویزای کشور موردنظر روزبه‌روز سخت‌تر شود. به همین دلیل افراد برای داشتن مهاجرتی بهتر و راحت‌تر، باید بهترین استراتژی ممکن را اتخاذ کنند.
آیا برای پروسه مهاجرت به وکیل مهاجرتی نیاز است؟
در حال حاضر استخدام وکیل مهاجرتی بهترین استراتژی ممکن است تا به کمک دانش و تجربه آن، در کمترین زمان ممکن فرایند مهاجرت را طی کنید. البته بسیاری از افراد برای استخدام وکیل دچار شک و تردید شده و با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا برای پروسه مهاجرت به وکیل مهاجرتی نیاز است؟
در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا باید برای پروسه مهاجرت، بهترین وکیل را استخدام کنید و در هنگام انجام این کار چه سؤالاتی را با ایشان مطرح کنید.

آیا بدون وکیل می‌توان پروسه مهاجرت را تکمیل کرد؟
افرادی که هنوز درباره پروسه مهاجرت اطلاعات کاملی ندارند؛ معمولاً قصد استخدام وکیل را نداشته و می‌خواهند به‌تنهایی کارهای اخذ ویزا و مهاجرت را انجام دهند. اما سؤال اینجاست که آیا این افراد می‌توانند به‌راحتی این کار را انجام دهند؟ قطعاً خیر، پروسه مهاجرت به کشورهای خارجی نیاز به دانش و آگاهی بالایی در این زمینه دارد.
در هنگام طی‌کردن مراحل مهاجرت اصلاً نباید هیچ‌گونه اشتباه یا ریسک کوچکی انجام شود. انجام هرگونه اشتباهی باعث ریجکت‌شدن ویزا شده و در تلاش بعدی برای مهاجرت تأثیر منفی خواهد گذاشت. پس برای اینکه در امر مهاجرت و اخذ ویزای کشور موردنظر با مشکل مواجه نشوید و راحت‌تر پروسه مهاجرت را کامل کنید؛ حتماً به وکیل مهاجرتی و دانش آن در این زمینه نیاز خواهید داشت.

چرا در امر مهاجرت به وکیل نیاز داریم؟
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده استخدام وکیل مهاجرتی تا این حد مهم و ضروری باشد؛ تجربه و دانش آن در طی‌کردن پروسه مهاجرت است. این دسته از افراد به دلیل تجربه بالا و مواجهه شدن با انواع پرونده‌های مهاجرتی، راه و روش مهاجرت و انجام تمام مراحل آن را به‌خوبی می‌دانند.
بهتر است بدانید که تجربه بالا و دانش کافی در زمینه مهاجرت تنها یکی از دلایل انتخاب وکیل مهاجرتی است. یکی دیگر از دلایل استخدام وکیل مهاجرتی، ارائه خدمات بسیار عالی است. وکلای مهاجرتی، از زمان مراجعه متقاضیان به مؤسسه تا زمان رسیدن به کشور مقصد، به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌کنند. از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین خدمات آنها، می‌توان موارد زیر را نام برد.
•    انتخاب مناسب‌ترین کشور و بهترین روش مهاجرتی بر اساس شرایط متقاضی
•    بررسی پرونده و رفع نواقص آن
•    ارسال پرونده به اداره مهاجرت با کمترین ریسک
•    بالابردن شانس قبولی در مصاحبه با آفیسر و سفارت
•    کمک به متقاضی برای تقویت رزومه، گرفتن مدرک زبان، معادل‌سازی و ترجمه مدارک
•    کمک به متقاضیان برای گرفتن اقامت دائم و شهروندی کشور مقصد
•    کمک به متقاضیان مهاجرت برای پیداکردن کار و ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و مدارس کشور مقصد

مهم‌ترین سؤالاتی که باید با وکیل مهاجرتی مطرح شود
برای انجام پروسه مهاجرت در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسر خاصی، قطعاً به وکیل مهاجرتی نیاز خواهید داشت. اما در هنگام استخدام وکیل موردنظر خود، باید سؤالات بسیار مهمی را از ایشان بپرسید تا مسیر انجام کار برایتان روشن‌تر شود. سؤالاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم؛ حتماً باید در جلسه با وکیل مهاجرتی مطرح شوند:
•    بهترین روش مهاجرت کدام است؟
•    آیا می‌توانم همسر و فرزندان خود را هم به کشور مقصد ببرم؟
•    هزینه‌های وکالت و مهاجرت به کشور موردنظر چقدر است؟
•    چقدر ‌زمان می‌برد تا پروسه مهاجرت کامل شود؟
•    چه تعداد پرونده موفق در زمینه مهاجرت داشته‌اید؟
•    در چه زمینه‌هایی می‌توانید به من کمک کنید؟
•    بعد از بستن قرارداد چگونه و در کجا باید با شما در ارتباط باشیم؟



چطور بهترین وکیل مهاجرت را پیدا کنیم؟
این روزها اعتمادکردن سخت است، آن هم در بحثی مانند مهاجرت! قرار است سرمایه، وقت و اعتماد خودتان را به وکیل بسپارید، طبیعی است که بخواهید حرفه‌ای، معتمد و کاربلد باشد. در انتخاب بهترین وکیل برای مهاجرت یا در مراجعه حضوری به وکلا یا مؤسسات این موارد را حتماً چک کنید:
•    داشتن دفترِ وکالت با آدرس و شماره‌تلفن مشخص و معتبر
•    داشتن پروانه مؤسسه حقوقی
•    داشتن مجوزهای کاریابی خارجی و اعزام دانشجو به خارج
•    داشتن وکلای رسمی و حرفه‌ای مهاجرت (برای مؤسسات)
•    داشتن پرونده‌های موفق مهاجرتی
•    تسلط بر قوانین و شرایط مهاجرت
بعضی کشورها مانند کانادا و استرالیا، یک مجوز مخصوص برای وکلای مهاجرتی صادر می‌کنند که داشتن آن به معنی رسمیت آن وکیل برای انجام امور مهاجرتیِ آن کشور است. مانند سازمان ICCRC برای کانادا یا سازمان MARA برای استرالیا.

استخدام وکیل در ایران یا کشور مقصد
هنگامی که متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی به‌ضرورت استخدام وکیل برای طی‌کردن پروسه مهاجرت پی می‌برند؛ با این سؤال مواجه می‌شوند که استخدام وکیل را در ایران یا در کشور مقصد انجام دهیم؟
این دسته از افراد باید بدانند که استخدام وکیل در هر دو کشور امکان‌پذیر است؛ اما در صورت بروز مشکل در پرونده یا حتی سلب اطمینان، پیگیری مسائل برای خارج از کشور سخت‌تر است. پس برای ارتباط بهتر با وکیل و پیگیری سریع‌تر، بهتر است که وکیل مهاجرتی در ایران استخدام شود.

بهترین وکیل را از کدام مؤسسه مهاجرتی استخدام کنیم؟
موسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین موسسه‌های مهاجرتی است که افراد را در امر مهاجرت به کشورهای پیشرفته خارجی از جمله کانادا، استرالیا، آلمان و... یاری می‌کند. این مؤسسه بهترین و باتجربه‌ترین وکلا را در اختیار این افراد قرار می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن ویزای آنها را اخذ کرده و بدون هیچ دردسری به کشور موردنظر خود مهاجرت کنند.
پس اگر قصد استخدام بهترین وکیل مهاجرتی را دارید تا با ارائه انواع خدمات مختلف به شما در امر مهاجرت کمک کند؛ به موسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.
بیشتر افرادی که قصد مهاجرت دارند؛ معمولاً با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا برای پروسه مهاجرت به وکیل مهاجرتی نیاز است؟ در این مطلب به طور کامل این سؤال را پاسخ دادیم و به شما گفتیم که بهترین وکیل مهاجرتی را چگونه پیدا کنید و چه سؤالاتی را در هنگام ملاقات با ایشان مطرح کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها