به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۳۹۳۶۹۷

افزایش 71 درصدی قیمت زولبیا و بامیه

افزایش 71 درصدی قیمت زولبیا و بامیه
گروه اقتصادی: با فرارسیدن ماه رمضان تقاضا برای خرید شیرینی سنتی و پرطرفدار یعنی «زولبیا و بامیه» افزایش خواهد یافت. قیمت زولبیا و بامیه نسبت به ماه رمضان سال قبل چقدر افزایش یافت؟به گزارش تجارت نیوز،
هرچند به دلیل افزایش نرخ تورم و در نتیجه فاصله عمیقی که بین درآمد و هزینه اقشار کم‌درآمد ایجاد شده، بازارها راکد و بدون مشتری مانده‌اند. در واقع مردم ترجیح می‌دهند بیشتر کالاهای ضروری خود را خریداری و مابقی را از سبد خرید خود حذف کنند. در آستانه ماه مبارک رمضان هم شاهد کاهش تقاضا در بازارها هستیم اما با اینحال هستند کسانی که برای خرید خوراکی‌های پرطرفدار این ماه به مغازه‌ها مراجعه کرده و البته اقلام مورد نظر خود را به میزانی کمتر و شاید با کیفیتی پایین‌تر خریداری می‌کنند.

اتحادیه قنادان تهران قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد، این در حالی است که قیمت این شیرینی در ماه رمضان سال 1401کیلویی 70 هزار تومان بود. به عبارتی قیمت زولبیا و بامیه طی یک‌سال با افزایش 71 درصدی همراه شد.تولیدکنندگان افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه از جمله روغن، شکر، تخم‌مرغ، آرد و … را عامل این افزایش قیمت عنوان می‌کنند.بنا به گفته علی‌بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان، قیمت درجه دو زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کیلویی 100 هزار تومان خواهد بود.بررسی بیشتر نشان می‌دهد تعدادی از فروشگاه‌های فروش آنلاین شیرینی، قیمت زولبیا و بامیه را بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

فروش خرما بالاتر از نرخ مصوب
قیمت خرما نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اقلام سفره افطار ماه رمضان نیز در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تعیین شد. بر این اساس،‌ قیمت هر کیلوگرم خرمای کبکاب 32 هزار تومان و هر کیلوگرم خرمای مضافتی 71 هزار و 400 تومان مصوب شد.در حالی قیمت یک کیلو خرمای مضافتی در ماه رمضان کیلویی 71 هزار تومان تعیین شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهند قیمت خرماهای مضافتی 600 گرمی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها بالای 70 هزار تومان در حال فروش است.
برچسب ها: زولبیا و بامیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها