به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۹۳۷۴۰

عربستان گازوئیل روسیه را می‌فروشد

عربستان گازوئیل روسیه را می‌فروشد
گروه اقتصادی: عربستان سعودی بزرگترین تامین‌کننده نفت جهان است، اما اخیرا میلیون‌ها بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده و احتمالاً بخشی از آن را به اروپا فروخته است. ترکیه نیز گازوئیل روسیه را خریده و به اروپا فروخته است.
عربستان سعودی میلیون‌ها بشکه گازوئیل از روسیه خریداری کرده است. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مرکز داده‌های آماری "کپلر" می‌نویسد که ریاض در ۱۰ روز اول ماه مارس نزدیک به ۲،۵میلیون بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده که بسیار بیشتر از هر زمان دیگری در شش سال گذشته بوده است.
عربستان سعودی با کنسرن دولتی "آرامکو" بزرگترین صادرکننده نفت خام و فروشنده عمده فرآورده‌های نفتی در جهان است.
همزمان حجم زیادی از سوخت از عربستان سعودی به اروپا سرازیر می‌شود، به گونه‌ای که تحریم‌ها علیه روسیه را دور می‌زند. با انجام این کار، تاجران می‌توانند با فروش مواد سوختی روسیه به اروپا با قیمت بالاتر، کسب سود کنند.بلومبرگ به نقل از اوژن لیندل، رئیس محصولات پالایشی در شرکت مشاوره "فکتس گلوبال انرجی"، می‌نویسد: «این یک تجارت سودآور است. این برای روسیه نیز خوب است، زیرا مجبور نخواهد شد سطح تولید پالایشگاه‌ها را کاهش دهد.»
اتحادیه اروپا در فوریه سال جاری واردات گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا را ممنوع کرد. از آن زمان، روسیه مجبور شد برای سوخت خود مشتریان جدیدی پیدا کند.
صادرات گازوئیل روسیه به برزیل، مراکش، ترکیه و تونس نیز در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. به ویژه واردات ترکیه در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیر ناگهانی را نشان می‌دهد. ترکیه نیز حجم زیادی سوخت به اتحادیه اروپا صادر می‌کند.
شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان اعلام کرده که برای تامین تقاضای داخلی فرآورده‌های نفتی پالایش شده را از منابع متعدد وارد می‌کند. آرامکو می‌گوید به تلاش برای رفع نیاز داخلی همچنان ادامه خواهد داد و این کار را پیش از درگیری روسیه و اوکراین نیز انجام می‌داده است.
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها