به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۹۳۷۴۳

بازدید زلنسکی از خط مقدم جنگ در باخموت 

بازدید زلنسکی از خط مقدم جنگ در باخموت 
گروه بین الملل: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای بازدید از عملیات جنگی به خط مقدم نبرد در شهر باخموت رفت.درگیری بین نیروهای روسی و ارتش اوکراین بر سر این شهر ماه‌ها ادامه داشته و بخش‌های بزرگی از این شهر به ویرانه تبدیل شده است.
هدف نیروهای روسی تصرف این شهر برای تبلیغ به عنوان یک پیروزی نظامی و یافتن امکان از سرگیری عملیات نظامی در شرق اوکراین است.
دیدار او با حملات روسیه به مناطق غیرنظامی شهرهای مختلف اوکراین همزمان بود.
ارتش اوکراین اعلام کرد که ۱۶ پهپاد را که در حملات روسیه به کار گرفته شده بودند سرنگون کرد اما ۵ پهپاد موفق شدند عملیات خود را انجام دهند.
در این حملات، هفت نفر در حمله به خوابگاه‌های دانشجویی در منطقه رژیشیو در نزدیکی پایتخت کشته شدند و اصابت راکت به یک ساختمان مسکونی در شهر زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین هم یک کشته و ۲۵ زخمی بر جای گذاشت. رهبران محلی گفتند که آمار تلفات ممکن است افزایش یابد.
ولودیمیر زلنسکی در این بازدید از خط مقدم جبهه شرق دیدن کرد که در آن، نیروهای اوکراینی بیش از هفت ماه است که نیروهای روسی را زمین‌گیر کرده‌اند.
او در این بازدید حملات روس‌ها به هدف‌های غیرنظامی را اقداماتی «حیوانی» توصیف کرد.فیلم منتشر شده توسط دفتر رییس جمهور او را در یک انبار صنعتی قدیمی و هنگام اعطای مدال شجاعت به سربازان خسته از جنگ نشان می‌دهد.
او خطاب به نیروهای نظامی گفت: «مفتخرم که امروز اینجا هستم، در شرق کشورمان، در دونباس، تا از شما قهرمانانمان قدردانی کنم و برای تشکر از شما، دستتان را بفشارم.»
بولتن اطلاعاتی ارتش بریتانیا هم اعلام کرد که حمله متقابل اوکراین به مناطق غرب باخموت احتمال فشار روسیه بر مسیر اصلی تدارکات به واحدهای درگیر در این شهر را کاهش می‌دهد و ممکن است باعث کاهش «تحرکت محدود» واحدهای روسیه در عملیات برای تصرف این شهر هم بشود.
این ارزیابی می‌افزاید: «نبرد در اطراف مرکز شهر ادامه دارد و خط دفاعی اوکراین همچنان در خطر قرار گرفتن در محاصره از شمال و جنوب قرار دارد.»
پیشتر، مقامات انتصابی روسیه در شبه‌جزیره کریمه گفتند که حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نیروی دریایی روسیه در شهر بندری سواستوپل، چند روز پس از بازدید ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از این شهر دفع شده است.ساکنان شهر وقوع چند انفجار را گزارش کرده‌اند اما فرماندار دست‌نشانده روسیه گفت که سه "شیئ" که ناوگان روسیه در دریای سیاه را هدف قرار داده بودند منهدم شده و به کشتی‌های جنگی روسیه آسیبی نرسیده است.
ارتش اوکراین در این مورد اظهار نظری نکرده اما اوایل این هفته گفت که موشک‌هایی را که برای ارسال به این ناوگان در یک انبار سابق راه‌آهن در شمال کریمه انبار شده بود منهدم کرده است.
حملات روسیه یک روز پس از آن صورت گرفته که شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، سفر دو روزه خود به مسکو را پایان داد و در جریان آن یک طرح صلح ۱۲ ماده‌ای برای صلح در اوکراین ارائه داد.رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد که هر بار که «کسی تلاش می‌کند کلمه صلح در مسکو شنیده شود، دستور جدیدی برای حمله صادر می‌شود.»
ولادیمیر پوتین گفته بود که «هرزمان دولت اوکراین و غرب آماده باشند بسیاری از پیشنهادهای چین می‌تواند مبنایی برای حل و فصل مناقشه در اوکراین فرار گیرد.»
این طرح حاوی هیچ پیشنهاد مشخصی نیست و درخواستی برای خروج نیروهای روسی از اوکراین را هم مطرح نمی‌کند. 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها