کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چراغانی مرکز لندن به مناسبت ماه رمضان

3 فروردين 1402 ساعت 11:47


گروه بین الملل: مرکز لندن برای اولین بار به مناسبت ماه رمضان با ۳۰ هزار چراغ نورافشانی شده و این ماه به مسلمانان تبریک گفته شد.
صادق خان، شهردار لندن که خود او هم یکی از مسلمانان ساکن پایتخت بریتانیا است، این چراغ‌ها را که با نماد مسلمانان تزیین شده، روشن کرد.
این نمایش توسط «عایشه دزایی» سازماندهی شده که آن را از چراغانی ایام کریسمس در لندن الهام گرفته است.
او گفته: «هدف بزرگ من این بود که یک چراغانی مانند کریسمس انجام دهم.«به یاد می‌آورم که زمانی که داشتم بزرگ می‌شدم با خواهرم برای دیدن چراغانی کریسمس می‌رفتیم. من فرصت این را داشتم که در خاورمیانه زندگی کنم و می‌خواستم شادی و سحر(جادو) آن را به لندن، جایی که در آن زندگی می‌کنم، بیاورم.»
رمضان امسال در اغلب کشورها از امروز(پنجشنبه) شروع می‌شود.خانم دزایی این پروژه را سه سال پیش آغاز کرد؛ او می‌گوید: «خارق‌العاده است؛ واکنش به این اقدام بی‌نظیر بود.»
حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسلمان در لندن زندگی می‌کنند که ماه رمضان برای آنها مهم است.
دزایی می‌گوید: «می‌خواستم توجه‌ها را به رمضان جلب کنم تا همسایه‌هایمان بدانند این ماه برای ما مهم است؛ این محبوبترین ماه من در سال است و قدردانم که امروز اینجا هستیم.»
در طول ماه رمضان برنامه‌های مختلفی در لندن در همین ارتباط تدارک دیده شده است.در موزه ویکتوریا و آلبرت در محله کنزینگتون لندن مراسم افطاری برقرار خواهد بود.
باشگاه فوتبال چلسی هم در استادیوم خود در محله فولام لندن در کنار زمین مسابقه مراسم افطاری برگزار خواهد کرد که در نوع خود تازگی دارد.
استادیوم ویمبلی هم اواخر ماه دست به اقدام مشابهی خواهد زد.


کد مطلب: 393744

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393744/چراغانی-مرکز-لندن-مناسبت-ماه-رمضان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir