به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۹۳۷۴۷

حمله به ایران با غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد 

حمله به ایران با غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد 
گروه بین الملل: وبسایت آکسیوس به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت که این کشور به مقام‌های آمریکا و چند کشور اروپایی اطلاع داده است اگر جمهوری اسلامی غنی‌سازی اورانیوم را به بالای ۶۰ درصد برساند، ایران وارد قلمرو خطرناکی خواهد شد که می‌تواند باعث حمله نظامی اسرائیل شود.
به گفته این مقام، دولت اسرائیل دیگر حاضر نیست مانند سخنرانی ۱۱ سال پیش نتانیاهو در سازمان ملل، «خط قرمز» را غنی‌سازی ۹۰ درصدی تعیین کند.
بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران بیش از ۸۷ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد تولید کرده است.
این مقام اسرائیلی افزوده است: در صورت تعیین چنین خط قرمزی، جمهوری اسلامی احساس خواهد کرد که می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم در سطحی کمتر از درجه تسلیحاتی و انباشت آن را آغاز کند.به گزارش آکسیوس، مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که این کشور به‌طور فزاینده‌ای در مورد پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نگران است.
همچنین به گفته این مقامات، اسرائیل در ماه‌های اخیر تهدیدهای خصوصی و علنی خود را مبنی بر اقدام نظامی علیه تهران، در چارچوب تلاش‌ها برای بازداشتن جمهوری اسلامی از تشدید برنامه‌های هسته‌ایش، افزایش داده است.
طی هفته‌های گذشته کشف آثار اورانیوم ۸۴ درصدی در سایت هسته‌ای فردو به نگرانی‌ها پیرامون برنامه اتمی ایران دامن زده است.رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرده است که این آژانس به تحقیقات در این زمینه ادامه می‌دهد.اما این مقام ارشد اسرائیلی که نامش فاش نشده، به آکسیوس گفت که اسرائیل این مقادیر اندک اورانیوم ۸۴ درصدی را معنی‌دار نمی‌داند، زیرا تهران اورانیوم با چنین درصد غلظتی را جمع‌آوری نکرده است.
یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی ماه گذشته به اعضای کنگره آمریکا گفت که جمهوری اسلامی برای غنی‌سازی اورانیوم با غلظت مورد نیاز برای تولید بمب اتمی، فقط به ۱۲ روز زمان نیاز دارد.
آکسیوس نوشت با این حال، آمریکا معتقد است جمهوری اسلامی تصمیمی برای ازسرگیری برنامه تسلیحاتی خود نگرفته است.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها