به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۹۳۷۹۶

ویدئویی از تیر خلاص به ۶ دلفین در ساحل

ویدئویی از تیر خلاص به ۶ دلفین در ساحل
گروه فیلم: مرکز حفاظت از پستانداران دریایی روز سه‌شنبه در فیس بوک اعلام کرد که هشت دلفین معمولی در سی آیل سیتی، نیوجرسی به گل نشسته‌اند. با این حال مقامات این نهاد سپس اعلام کردند که دو دلفین مرده‌اند.
شش دلفین باقی مانده از سوی دامپزشکان مورد ارزیابی قرار گرفتند و تصمیم بر آن شد که برای جلوگیری از رنج بیشتر آن‌ها، معدوم شوند.
به گفته مقامات محلی ، هشت دلفین پس از گیر کردن در ساحل آیل سیتی، نیوجرسی، جان خود را از دست دادند و این سؤالاتی را در مورد علت مرگ آنها برانگیخت.

...

به گفته مرکز مطالعاتی پستانداران دریایی، هنوز علت خودکشی این دلفین ها و خروج شان از آب به سمت شن های ساحلی دلفین‌های براق و خاکستری کامن مشخص نیست. بعد از مرگ دو دلفین نر از این گله ۶ دفینی ، سرانجام تصمیم بر این شد که دیگر اعضای گله هم برای عذاب نکشیدن ، کشته شوند.
این مرکز اعدام کرد، یک دامپزشک شش دلفین در حال مرگ را معاینه کرد و تشخیص داد که مرگ آنها بهترین گزینه برای جلوگیری از رنج بیشتر است، زیرا بازگشت آنها به اقیانوس فقط مرگ اجتناب ناپذیر آنها را طولانی می کند.
این هشت دلفین برای کالبدگشایی به آزمایشگاه ایالت نیوجرسی منتقل شدند. مرکز مطالعاتی پستانداران دریایی در اواخر شب سه‌شنبه به تماس‌هایی که به دنبال اظهار نظر درباره علت حادثه بودند، پاسخ نداد.
این مرکز گفت: "ما هم مثل همه مردم برای مرگ دسته جمعی این حیوانات زیبا غمگینیم و امیدواریم که کالبد شکافی ها به ما کمک کند تا دلیل به گل نشستن آنها را پیدا کنیم."
هفته قبل هم دو دلفین دیگر که یکی از آنها دلفین کوچکی بود به شکل مشابه ای خودکشی کردند و به گل نشستند و جان باختند.
اگرچه دلفین های معمولی از گونه های در خطر انقراض نیستند اما مرگ و میر این حیوانات در هفته های اخیر مردم محلی را نگران کرده است.
حالا پرسش اساسی درباره علت مرگ این حیوانات زیباست.آلن نسنسون که در نزدیکی ساحلی که روز سه‌شنبه در آن دلفین‌ها پیدا شد، زندگی می‌کند، به ABC ۶ گفت: «در تمام ۳۰ سال زندگی‌ام در اینجا، فقط یک دلفین بزرگ و بزرگ را دیده‌ام که از آب بیرون افتاده بود و برای نجاتش مجبور شدیم شسته شود اما این اتفاق واقعا عجیب است.»
به گزارش آسبری پارک پرس، چندین نفر از ساکنان محلی حدس می زنند کارهایی که خارج از ساحل انجام می شود، مانند نقشه برداری سونار کف اقیانوس یا استفاده از کاتالیزورها می تواند دلیل این بر هم خوردن آرامش زندگی دلفین ها باشد. »
نهنگ ها نیز در ماه های اخیر در امتداد خط ساحلی شمال شرقی با خطر مواجه شده اند. به گفته اداره ملی اقیانوس های آمریکا ، از اوایل دسامبر، حداقل ۲۳ نهنگ مرده در امتداد ساحل شرقی، از جمله ۱۲ نهنگ در نیوجرسی و نیویورک، در ساحل به گل نشسته اند. بررسی‌های پس از مرگ نشان می‌دهد برخورد با کشتی‌ها احتمالاً علت بسیاری از این مرگ‌هاست.
با این وجود مردم محلی پروژه ساخت توربین های بادی را یکی از دلایل این مرگ های مشکوک می دانند. اداره حفاظت از محیط زیست نیوجرسی هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام فعالیت‌های «توربین های بادی بر روی دریا » برای پستانداران دریایی ایمن هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها