کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تار موی بتهوون درباره مرگ او چه می‌گوید؟

4 فروردين 1402 ساعت 9:43


گروه فرهنگی: محققان به دنبال یافتن علت اصلی مرگ یک آهنگساز معروف هستند.به گزارش شفقنا، لودویگ ون بتهوون تقریباً ۲۰۰ سال پیش پس از یک عمر آهنگسازی برخی از تأثیرگذارترین آثار موسیقی کلاسیک در وین درگذشت. از آن زمان، زندگی نامه نویسان به دنبال توضیح علل مرگ آهنگساز آلمانی در سن ۵۶ سالگی، کاهش شنوایی پیشرونده و مبارزه او با بیماری مزمن بودند.

 
یک تیم بین المللی از محققان که توالی ژنوم بتهوون را با استفاده از تارهای موی او تعیین کردند، اکنون ممکن است پاسخ هایی داشته باشند. آنها گفتند که نارسایی کبد یا سیروز علت احتمالی مرگ بتهوون به دلیل عوامل متعددی از جمله مصرف الکل او بوده است.مارکوس نوتن از مؤسسه ژنتیک انسانی در دانشگاه بن آلمان گفت: ما علل ژنتیکی احتمالی سه مجموعه علائم اصلی او را بررسی کردیم – کاهش شنوایی پیشرونده، علائم گوارشی و بیماری کبدی که در نهایت منجر به مرگ او به دلیل نارسایی کبدی شد.

به گفته نوتن، بتهوون یک تمایل ژنتیکی قوی به بیماری کبدی داشت و توالی هایی از ویروس هپاتیت B در موهای او شناسایی شد. نوتن گفت: ما معتقدیم که این بیماری از تداخل ژنتیکی، مصرف مزمن الکل و عفونت هپاتیت B ناشی شده است.محققان هشت تار مو را که گفته می‌شود متعلق به بتهوون هستند، تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که پنج تا از آنها «تقریباً مطمئناً معتبر هستند».


کد مطلب: 393841

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393841/تار-موی-بتهوون-درباره-مرگ-او-می-گوید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir