به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۹۳۸۵۰

خواص برگ سنا برای لاغری و کاهش وزن

خواص برگ سنا برای لاغری و کاهش وزن
گروه سلامت: یکی از صدها خواص برگ سنا این است که باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، طریقه مصرف برگ سنا برای لاغری را در ادامه ملاحظه کنید.به گزارش منیبان؛ «سنا» گیاهی است که بیشتر به شکل بوته‌ای است و از برگ آن استفاده می‌شود. جنس گیاه به نام Cassia است و از خانواده نخود است. با خواص برگ سنا برای لاغری در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

خواص برگ سنا
سنا گیاهی است که خاصیت ملین‌کنندگی دارد و برای درمان یبوست توصیه می‌شود. این گیاه توسط سازمان غذایی و دارویی آمریکا به‌عنوان ملینی خانگی و گیاهی تأیید شده است. بااین‌حال چای سنا برای لاغری و عاملی برای پاک‌سازی سموم از بدن به کار می‌رود. بیشتر گونه‌های برگ سنا را در جهت درمان یبوست و لاغری استفاده می‌کنند. برگ همه گونه‌ها به‌خاطر وجود ترکیباتی به نام «انتراکینون‌ها» تلخ است.

واردات سنا به دلیل مصرف بالا
با وجودی که گونه‌ای از سنا در جنوب ایران و در حوالی خلیج‌فارس می‌روید، ولی به دلیل نیاز زیاد به این گیاه، عمده آن وارداتی است. گرچه گونه ایرانی و نوع وارداتی از نظر گیاه‌شناسی با هم متفاوت هستند، ولی از نظر خواص ضد یبوست مشابه هستند. چای سنا به‌وسیله دم‌کردن برگ گیاه سنا تهیه می‌شود. گیاه سنا دارای گل‌ها و غلاف زردرنگ است. این گیاه در مناطق بیابانی رشد می‌کند.

در کشورهای مختلفی این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های تنفسی قدمت چندین‌ساله دارد. طرف‌داران سنا اعتقاد دارند که این گیاه تأثیر بسزایی در روان‌کنندگی دارد که دفع سموم را از بدن تسریع می‌کند.خیلی از مردم از برگ‌های این درخت مستقیما دمنوش تهیه کرده و می‌نوشند. بهتر است چای سنا را از فروشگاه‌های معتبر تهیه بفرمایید. چای کیسه‌ای و یا چای سنا عاری از رزین‌ها و ترکیبات آلاینده است.

خواص برگ سنا برای لاغری و کاهش وزن
یکی از راه‌هایی که افراد برای لاغرشدن به سمت آن گرایش دارند، استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش وزن و لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود، مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک‌کننده‌های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که قبل از استفاده از این گیاهان برای لاغرشدن باید به ورزش و نوع تغذیه نیز توجه داشت. یکی از گیاهان دارویی مؤثر استفاده از برگ سنا برای لاغری است.

طبق نظر پزشکان طب سنتی و طبیعت‌درمانگران، برای برطرف‌کردن چاقی شکم، اولین درمانش سنای مکی و گل سرخ است. به این منظور بایستی، برگ سنا و گل سرخ را مخلوط و مانند چای معمولی دم‌کرده و مصرف شود. سنای مکی این خاصیت را دارد که چربی بدن اعم از چربی خون، چربی دور شکم و کبد چرب را درمان و از بدن خارج می‌کند. البته همه مسهل‌ها این خاصیت را دارند ولی سنا این خاصیت را بیشتر دارد و اثرگذارتر است.

نحوه تأثیر برگ سنا برای لاغری
سنا با تأثیرات متقابلی که بر باکتری‌های مجاری گوارشی دارد، منجر به بروز انقباضات روده‌ای می‌شود. این انقباضات در اثر آنتراکینون‌ها به وجود می‌آید که در سنا وجود دارند. همچنین برگ سنا حاوی گلیکوزیدها (گروهی از ترکیبات ارگانیک) است، این ترکیبات با نرم کردن ماهیچه‌ها به هنگام عبور غذاهای هضم شده از روده‌ها، در قالب ملین عمل می‌کنند و بدین ترتیب به افزایش حجم مدفوع و خروج آن از روده کمک می‌کنند. پروسه مذکور به‌واسطه زنجیره‌ای از اسیدهای چرب انجام می‌گیرد که باعث بهترشدن عمل گوارش، تخمیر و نیز تبدیل موفقیت‌آمیز گلیکوزیدها به عوامل ملینی می‌شود و از این طریق به کاهش وزن و لاغرشدن کمک می‌کند.
برچسب ها: کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها