کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی سامانه برای مقابله با بی‌حجابی

4 فروردين 1402 ساعت 19:01


گروه سیاسی: امام جمعه شیراز از راه‌اندازی سامانه «مردم‌رسی» برای مقابله با بی‌حجابی در این شهر خبر داد.
لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: بی حجابی مقدمه بسیاری از معضلات اجتماعی است از این رو شیراز به عنوان یکی از اثر گذار‌ترین شهر‌های کشور باید در این موضوع پیش قدم شده تا مبارزه با بی حجابی را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش مهر، امام جمعه شیراز متذکر شد: یکی از اقداماتی که در استان فارس و شهر شیراز در راستای مقابله با بی حجابی صورت گرفته است راه اندازی سامانه‌ای با عنوان «مردم رسی» است.دژکام تاکید کرد: در این سامانه مردم مباحث خود را در خصوص بی حجابی و کشف حجاب متذکر شده و افرادی که در این حوزه آموزش دیده‌اند نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام خواهند کرد.
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: انجمن‌های مردم نهاد در این گونه فعالیت‌های اجتماعی باید تقویت شوند این در حالی است که اصناف نیز همکاری خوبی داشته و توانسته‌اند نقش مؤثری در کاهش عرضه لباس‌های هنجار شکنانه داشته باشند.
به گفته نماینده، ولی فقیه در استان فارس با توجه به حلول ماه مبارک رمضان مؤمنان در جامعه نسبت به تذکر لسانی اقدام کرده، زیرا این اقدام اولین گام در امر به معروف و نهی از منکر و نشان دهنده حساسیت آنان به معارف اسلامی است.
وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید متذکر شد: باید تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار در کنار مردم قرار گرفته تا مطالبات رهبری در جامعه محقق شود و بتوان با مهار تورم نسبت به هدایت سرمایه به سوی تولید اقدام کرد.
دژکام به دعا کردن، سختی کشیدن در گرسنگی و تشنگی، صدقه دادن، کمک به ایتام، احترام به بزرگتر‌ها و رسیدگی به خویشاوندان در ماه مبارک رمضان به عنوان کار‌های خوب این ماه اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که در کشور ما باید انجام شود برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی است تا فرد فقیر نیز به خواسته‌هایش برسد و یکی از راه‌های آن صدقه دادن است و این کار در ماه مبارک رمضان به طور ویژه باید دنبال شود.


کد مطلب: 393919

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/393919/راه-اندازی-سامانه-مقابله-بی-حجابی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir