به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۹۳۹۴۵

چند توصیه برای مراقبت از سلامتی در فصل بهار

چند توصیه برای مراقبت از سلامتی در فصل بهار
گروه سلامت: بهار زمان خوبی برای تجدید نظر در رژیم غذایی، فعالیت بدنی، روال خواب و بسیاری موارد دیگر است. این فصل از سال زمانی برای بررسی عادت‌هایی است که ممکن است شما را از آن چیزی که می‌خواهید باشید، بازدارند و انگیزه‌ای است برای ایجاد عادت‌های جدیدی که به شما کمک می‌کنند نسخه بهتری از خودتان شوید.اگر می‌خواهید در این بهار کمی بیشتر به سلامت و تندرستی خود توجه کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، توصیه های زیر را فراموش نکنید:

* میوه‌ها و سبزیجات تازه و مناسب فصل بخورید.
بهار و تابستان زمان بسیار خوبی برای گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات تازه و فصلی در رژیم غذایی است. محصولات آب‌وهوای گرم‌تر مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای، کدو سبز و انواع توت‌ها همگی مملو از ریزمغذی‌هایی هستند که بدن به آنها نیاز دارد.

* آب کافی مصرف کنید.
وقتی هوا گرم‌تر است، بدن شما می‌تواند رطوبت بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهد حتی اگر احساس نکنید که عرق می‌کنید. کم‌آبی بدن در صورت شدید شدن می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به‌همراه داشته باشد. کم‌آبی می‌تواند باعث خستگی، کاهش انرژی و سردرد شود. یکی از مزایای نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا گاهی اوقات به فرونشاندن برخی از نشانه‌های گرسنگی کمک می‌کند.

* بیرون بروید و حرکت کنید.
ما از نظر ژنتیکی برای لذت‌ بردن از فضای باز طراحی شده‌ایم. این کار تمام حواس را درگیر می‌کند و تاثیر زیادی بر خلق‌وخو و عزت نفس دارد. بیرون‌ رفتن می‌تواند سطح ویتامین D را به لطف نور خورشید افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض نور همچنین به ترشح سروتونین در بدن کمک می‌کند که می‌تواند خلق‌وخو را بهتر کند.

* از پوست و چشم‌ها محافظت کنید.
فراموش نکنید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند به چشم و پوست شما آسیب برساند. به‌ همین‌ دلیل استفاده از محافظ مناسب در برابر آفتاب که شامل استفاده از عینک آفتابی، لباس محافظ و کرم ضد آفتاب است، مهم است. کرم ضد آفتاب باید هرچند ساعت یکبار تجدید شود؛ به‌خصوص اگر عرق یا شنا می‌کنید. متخصصان استفاده از ضد آفتابی با طیف گسترده SPF۳۰ تا SPF۵۰ را توصیه می‌کنند.

* مراقب برنامه خواب خود باشید.
یکی از عادت‌های بدی که برای تنظیم ساعات خواب باید کنار بگذارید، گذراندن زمان زیادی در مقابل کامپیوتر، تلفن یا لپ‌تاپ درست قبل از خواب است. راه‌های دیگر برای مرتب‌ کردن روال قبل از خواب عبارتند از ورزش‌ نکردن یا خوردن وعده‌های غذایی زیاد در عرض دو ساعت قبل از خواب، اجتناب از مصرف الکل و اجتناب از کافئین در بعدازظهر. هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید.

* مراقب آلرژن‌ها (هم در داخل و هم در خارج خانه) باشید.
در داخل خانه فرش‌ها و گرد و غبار را هر روز از آلرژن‌ها پاک کنید. اگر در خارج از خانه علائم آلرژی را تجربه می‌کنید، پس از گذراندن وقت در خارج از خانه، با استفاده از محلول نمک بینی، مواد حساسیت‌زا را از مجرای بینی خود خارج کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها