به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۹۳۹۹۰

قیمت عسل طبیعی کوهی در سال 1402 و راهنمای خرید

گروه کسب و کار: در این مقاله شما را با قیمت عسل طبیعی کوهی در سال 1402 و راهنمای خرید این محصول آشنا می‌کنیم.
قیمت عسل طبیعی کوهی در سال 1402 و راهنمای خرید
قیمت عسل طبیعی کوهی در سال 1402
آیا قصد خرید عسل وحشی را دارید و به دنبال بهترین کیفیت و قیمت عسل طبیعی کوهی هستید؟ در این صورت از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه بمانید تا ضمن اطلاع از قیمت عسل طبیعی کوهی، با هر آنچه نیاز است درباره این محصول بدانید آشنا شوید.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 قیمت عسل طبیعی کوهی یکی از موارد بسیار مهم برای خریداران است. باید بگوییم که این قیمت می‌تواند تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار بگیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اما بهتر است پیش از پرداختن به قیمت این محصول، شما را با این عسل با کیفیت و تفاوت آن با سایر عسل‌ها آشنا کنیم.


قیمت عسل طبیعی کوهی در سال 1402

عسل کوهی چیست و چه تفاوتی با سایر عسل‌ها دارد؟
عسل طبیعی کوهی که با نام عسل وحشی نیز شناخته می‌شود، با کیفیت ترین و گران ترین نوع عسل است. همانطور که میدانید در زنبورداری‌ها، کندوهای آماده ای قرار دارند که زنبورهای اهلی درون آن‌ها عسل تولید می‌کنند. یکی از اصلی ترین تفاوت‌های عسل کوهستان با سایر عسل‌ها نیز در همین موضوع است. در واقع عسل کوهی به همراه موم آن به صورت طبیعی توسط زنبورهای وحشی بر روی مکان‌هایی همچون صخره‌ها، درختان و ... تولید می‌شود. به همین دلیل نیز این عسل‌ها محدود و کمیاب هستند. به طوری که خریداران معمولا از چند ماه قبل این محصولات را پیش خرید می‌کنند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
از طرفی معمولا به دست آوردن این عسل‌های ناب نیازمند عبور از مناطق صعب العبور است و ممکن است شکارچیان این عسل‌ها خطراتی همچون وجود حیوانات وحشی یا مار را به جان بخرند. این موضوع یکی از دلایل گران تر بودن قیمت عسل طبیعی کوهی نسبت به عسل‌های پرورشی است.

انواع عسل کوهستان طبیعی کدامند؟
•    عسل طبیعی کوهی تنه درختی: زنبورهای تولید کننده این نوع عسل کندوهای خود را درون تنه‌های خالی درختان یا درز صخره‌ها و مکان‌های کم نور می‌سازند. شیرینی کم و بوی ملایم از جمله مهمترین ویژگی‌های عسل طبیعی کوهی تنه درختی است.
•    عسل طبیعی کوهی شاخه ای: این محصول یکی از پر خاصیت ترین انواع عسل وحشی است. این عسل‌های کمیاب به دلیل شکل خاص کندو، امکان تقلب را بسیار پایین آورده اند. عسل طبیعی کوهی شاخه ای دارای رطوبت بالایی است و در دمای پایین خیلی زود رس می‌بندد.
•    عسل کوهی مانوکا: این نوع عسل در مناطق بکر و جنگلی نیوزلند و استرالیا برداشت می‌شود. زنبورهای تولید کننده این عسل از شهد درخت مانوکا تغذیه می‌کنند. این محصول به دلیل کیفیت بالا و خواص زیادی که دارد، به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می‌شود. قیمت عسل طبیعی کوهی مانوکا به دلیل وارداتی بودن کمی بالاتر از سایر عسل‌ها است.
در یک دسته بندی دیگر، می‌توان عسل ارگانیک کوهی را با توجه به نوع شهد گل تقسیم بندی کرد. در واقع انواع عسل گون طبیعی با توجه به شهدی که زنبور از آن تغذیه کرده است، می‌توانند خواص متفاوتی داشته باشند. با توجه به پوشش گیاهی منطقه، این عسل‌ها در دو دسته تک گل یا چند گل قرار می‌گیرند. این محصولات از نظر ویژگی‌هایی همچون میزان ساکارز، رنگ، بو و ... متفاوتند. بنابراین با توجه به خواص متفاوت آن‌ها، هر کدام از این عسل‌ها به منظور خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برداشت عسل طبیعی در چه فصلی انجام می‌شود؟
عسل‌ها در دو فصل بهار و پاییز برداشت می‌شوند. زمان برداشت هر نوع عسل به میزان زیادی به تغذیه زنبورها وابسته است. همانطور که گفتیم به دلیل کمیاب بودن عسل کوهستان، قیمت عسل طبیعی کوهی بالاتر از سایر عسل‌ها است. به طوری که معمولا این محصولات را از چند ماه قبل پیش فروش می‌کنند و در فصل برداشت، آن‌ها را به دست مشتریان می‌رسانند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

عسل طبیعی کوهی چه رنگی است؟
رنگ عسل طبیعی کوهی با توجه به پوشش گیاهی منطقه متفاوت خواهد بود و از عسل بی رنگ تا عسل زرد و قرمز متغیر است. بنابراین نمی توان یک رنگ مشخص را به عنوان ویژگی عسل کوهستان بیان کرد. زیرا این محصولات در مناطق گوناگون کشور با پوشش‌های گیاهی متنوع برداشت می‌شوند و طبیعتا از نظر رنگ دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال عسل آویشن قرمز رنگ است در حالی که عسل اقاقیا به صورت بی رنگ مشاهده می‌شود. نکته مهمی که درمورد رنگ عسل طبیعی باید بدانید این است که هر چه میزان آنتی اکسیدان عسل بالاتر باشد، رنگ آن تیره تر خواهد بود.

 
رنگ عسل طبیعی کوهی

عسل وحشی در کدام مناطق کشور تولید می‌شود؟
یکی از تفاوت‌های عسل وحشی و عسل پرورشی مربوط به زنبورهای تولیدکننده آن‌ها است. زنبورهایی که عسل کوهستان تولید می‌کنند معمولا نسبت به زنبورهای عسل معمولی دارای جثه ریزتری هستند. این زنبورها در استان‌های گوناگون جنوبی و برخی استان‌های شمالی ایران وجود دارند. از اصلی ترین مناطق زندگی این حشرات می‌توان به استان فارس، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان، گیلان، کرمان و ... اشاره کرد. همچنین عسل کوهی طبیعی تنه درختی که در مناطق غربی کشور برداشت می‌شوند، دارای متقاضیان زیادی هستند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

آیا عسل طبیعی کوهستان شکرک می‌زند؟
پاسخ کوتاه به این سوال بله است! عسل یک ماده خوراکی اشباع شده از مواد قندی است. به همین دلیل قطعا تحت شرایط محیطی مناسب، شکرک می‌زند. زمان شکرک زدن عسل‌ها متفاوت است. این موضوع به عوامل زیر بستگی دارد:
•    نوع عسل: اینکه زنبور برای تولید عسل از چه گیاهی تغذیه کرده است نقش مهمی در زمان شکرک زدن محصول دارد. در واقع مقدار قند شهد گیاهان مختلف، متفاوت است. هر چه میزان گلوکز آن‌ها بیشتر باشد، احتمال اینکه عسل زودتر شکرک بزند بیشتر می‌شود.
•    رطوبت: میزان آب موجود در بافت عسل رابطه مستقیمی با مقدار قند آن دارد. به همین دلیل هر چه رطوبت بیشتر باشد، احتمال اینکه عسل زودتر شکرک بزند نیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال عسل‌های کوهی که در مناطق شمالی کشور برداشت می‌شوند و دارای رطوبت بالایی هستند، نسبت به عسل‌های جنوب سریعتر شکرک می‌زنند.
•    دما: دمای کندوی عسل حدود 35 درجه است. عسل در این دما از پایداری مناسبی برخوردار است و شکرک نمی زند. هر چه این دما پایین تر بیاید، احتمال رسوب کردن مواد قندی بیشتر می‌شود و شکرک زدن عسل تسریع می‌شود.
•    فیلتر عسل: درون عسل‌های خامی که فیلتر نشده اند و حرارت ندیده اند، مواد خارجی مختلفی وجود دارند. این مواد می‌توانند شکرک زدن عسل را تحریک کنند.

منظور از عسل خام چیست؟
منظور از عسل طبیعی خام همان محصولی است که به صورت مستقیم از کندو برداشت شده است. این عسل حاوی موادی همچون بدن زنبور، گرده گل و ... است و هنوز فیلتر نشده است. همچنین احتمال شکرک زدن و رس بستن آن بالا است. به همین دلیل معمولا فروشندگان عسل این محصولات خام را فرآوری می‌کنند. نحوه فرآوری عسل به این صورت است که در اثر حرارت دادن، رنگ آن زیباتر می‌شود و از شکرک زدن آن نیز جلوگیری می‌شود.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
البته حرارت باعث می‌شود آنزیم‌ها و خواص عسل ارگانیک خام تحت تاثیر قرار بگیرند. بنابراین حرارت باید به صورت غیر مستقیم به عسل بخورد و محصول نهایتا تا دمای 40 الی 50 درجه گرم شود. در غیر این صورت، عسل تمامی فواید خود را از دست خواهد داد. متاسفانه عسل‌های بازاری گاهی تا بیش از 60 درجه حرارت می‌بینند. بنابراین بهتر است خرید خود را از فروشنده معتمدی انجام دهید که از کیفیت بالای عسل ارائه شده توسط آن و نحوه فرآوری محصول اطمینان داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل، عسل کوهی خام و فرآوری نشده را تهیه کنید.
 

عسل یونجه طبیعی

خواص عسل کوهی چیست؟
عسل طبیعی کوهی حاوی قند، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آهن، روی و آنتی اکسیدان‌ها است. عسل علاوه بر اینکه به عنوان یک شیرین کننده طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به عنوان یک عامل ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد باکتری نیز استفاده شود. به طوری که در گذشته برای ضد عفونی کردن محل زخم و بسیاری از مصارف دارویی و درمانی دیگر مورد استفاده بوده است. از جمله مهمترین خواص این خوراکی شگفت انگیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    آرام بخشی و کمک به بهبود کیفیت خواب
•    داشتن خواص ضد التهابی و مفید برای درمان عفونت‌های ویروسی
•    کمک به درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش
•    مفید برای بیماران قلبی و عروقی
•    کاهش احتمال ابتلا به سرطان با خواص آنتی اکسیدانی
•    مفید در درمان کم خونی
•    افزایش تمرکز و بهبود حافظه

آیا خواص عسل وحشی با سایر عسل‌ها متفاوت است؟
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با توجه به قیمت عسل طبیعی کوهی، آیا خواص این محصول با سایر عسل‌ها متفاوت است؟ به عنوان یک پاسخ صادقانه باید بگوییم که این خواص تقریبا مشابه خاصیت عسل‌هایی است که به صورت طبیعی توسط زنبوردار در کندو تولید شده اند. دقت کنید که طبیعی بودن عسل معیار مهمی برای تعیین خواص آن است. در واقع تمامی خاصیت‌هایی که برای این ماده غذایی شگفت انگیز برشمرده می‌شود، مشروط به تولید طبیعی آن است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
منظور از عسل طبیعی محصولی است که یا توسط زنبور طبیعی در کوهستان ساخته شده یا اینکه در زنبورداری تولید شده است مشروط به اینکه تغذیه زنبور از شهد طبیعی گل‌ها انجام شده باشد و زنبوردار غذای مورد نیاز زنبورها را از آب و شکر تامین نکرده باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که قطعا نوع شهد گل استفاده شده برای تغذیه زنبور نقش اساسی در خواص عسل تولید شده خواهد داشت.

بهترین عسل برای افراد دیابتی کدام است؟
مقدار قند فروکتوز موجود در عسل طبیعی نسبت به میزان گلوکز آن بیشتر است. این قند برخلاف گلوکز برای افراد دیابتی مضر نیست. به همین دلیل نیز می‌توان گفت افراد دیابتی با مصرف برخی از انواع عسل می‌توانند از فواید بی نظیر آن بهره مند شوند. البته تمامی خواصی که برشمرده شد تنها برای عسل‌های طبیعی و خام صدق می‌کند. بنابراین نباید در عسل‌های تقلبی و بازاری به دنبال این خواص شگفت انگیز بگردید. مصرف عسل‌های زیر برای افراد دیابتی توصیه می‌شود:
•    عسل آویشن
•    عسل زرشک
•    عسل گشنیز
•    عسل شوید
همچنین اگر قصد دارید عسل طبیعی را با توجه به برگه آزمایش عسل تهیه نمایید، به این نکته توجه کنید که محصولاتی با ساکارز زیر 3 برای افراد دیابتی انتخاب مناسبی هستند.

چگونه عسل کوهی طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟
متاسفانه امروزه به دلیل بالا بودن قیمت عسل طبیعی کوهی، فروش عسل‌های تقلبی بسیار زیاد شده است. به همین دلیل خریداران به دنبال راهی برای تشخیص عسل طبیعی کوهی از عسل تقلبی هستند. فرق بین عسل طبیعی و تقلبی این است که در انواع تقلبی، زنبورها به جای مصرف شهد گل، از آب و شکر تغذیه می‌کنند. همانطور که گفته شد، تغذیه زنبورها تاثیر مستقیمی روی خواص عسل تولید شده توسط آن‌ها دارد. همچنین برخی از تولیدکنندگان با استفاده از موادی همچون آب و شکر، عسل‌های تقلبی را در کارگاه تهیه کرده و به فروش می‌رسانند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
بنابراین بسیاری از مشتریان این سوال را از ما می‌پرسند که چگونه باید عسل طبیعی کوهی را از نوع تقلبی آن تشخیص دهیم؟ به طور کلی باید گفت که علی رغم ادعاهای بی اساسی که برای شناخت عسل اصل از نوع تقلبی وجود دارد، تنها می‌توان دو راه را بدین منظور پیشنهاد کرد:
1.    خرید عسل از فروشنده معتبر و معتمد
2.    انجام آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های مخصوص
همچنین راه‌های جانبی دیگری همچون توجه به اندازه سوراخ کندوهای عسل نیز وجود دارند. در واقع به دلیل اینکه زنبورهای وحشی نسبت به زنبورهای عسل اهلی دارای اندازه کوچکتری هستند، اندازه سلول‌های موم بافته شده توسط آن‌ها نیز کوچکتر است. البته تشخیص این موضوع نیازمند داشتن تجربه در این زمینه است و معمولا خریداران عادی این توانایی را ندارند.

قیمت عسل کوهی طبیعی چقدر است؟
به طور کلی قیمت عسل طبیعی کوهی نسبت به سایر انواع این محصولات بالاتر است. دلیل این موضوع نیز دشوار بودن جمع آوری این عسل‌ها و کمیاب بودن آن‌ها است. البته نمی توان قیمت را معیاری برای تشخیص اصل بودن عسل در نظر گرفت. با این حال می‌توان گفت که قطعا قیمت عسل طبیعی کوهی نسبت به سایر عسل‌ها بالاتر است و ارزان بودن این محصولات نشان دهنده تقلبی بودن آن‌ها است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

اما نمی توان گفت هر عسلی که گران است، اصل خواهد بود! همانطور که گفته شد، به دلیل بالا بودن قیمت این محصولات، تقلب در آن‌ها زیاد است. عوامل گوناگونی می‌توانند بر قیمت عسل طبیعی کوهی تاثیر بگذارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:
•    نوع عسل: کیفیت عسل و نوع آن رابطه مستقیمی با قیمت محصول دارد. به عنوان مثال عسل‌های تک گل به دلیل دشوارتر بودن تهیه، نسبت به عسل‌های چند گل دارای قیمت بالاتری هستند. باید بگوییم که منطقه برداشت عسل نیز می‌تواند نقش مهمی در کیفیت و قیمت عسل طبیعی کوهی ایفا کند.
•    بسته بندی: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بر قیمت عسل طبیعی کوهی اثر بگذارد، بسته بندی این محصول است.
•    تولید داخل یا وارداتی: برخی از عسل‌های کوهی وارداتی هستند. معمولا عسل‌های وحشی وارداتی دارای قیمت بالاتری هستند.

مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
با توجه به تنوع کیفیت این محصولات، نمی توان یک مبلغ ثابت را برای تمامی عسل‌های کوهی طبیعی ذکر کرد. شما می‌توانید برای استعلام قیمت عسل طبیعی کوهی، با ما در تماس باشید. به عنوان نکته پایانی به شما توصیه می‌کنیم که این محصولات را از تولیدکنندگان بی واسطه خرید کنید تا ضمن اطمینان از اصل بودن محصولات، هزینه کمتری را پرداخت نمایید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها