کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش خودروهای الکتریکی رکورد زد

5 فروردين 1402 ساعت 14:27


گروه اقتصادی: فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ درصد در سطح جهان افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید. با این حال، وسایل نقلیه الکتریکی فعلا فقط ۱۴ درصد از کل فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند.به گزارش ایسنا، فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ درصد در سطح جهان افزایش یافت و رکورد دیگری را ثبت کرد و عوامل متعددی از جمله افزایش انتخاب مدل و بهبود باتری خودرو، یارانه‌های دولتی و قیمت بالای نفت به این رشد کمک کردند.
 

تردد میلیون‌ها خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ در جاده‌ها می‌تواند گرمایش جهانی را به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کند و تا اواسط قرن انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند. شورای بین‌المللی حمل‌ونقل پاک عنوان کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون شارژر، از جمله ۶.۲ میلیون شارژر عمومی، برای برآورده کردن این تقاضا ضروری است. دولت‌ها بسیاری از مهم‌ترین اهرم‌های محرک این تحول را کنترل می‌کنند اما شهرها نیز نقش مهمی خواهند داشت.

تقاضا برای خودروهای برقی ممکن است در سال‌های آینده افزایش یابد زیرا تعدادی از کشورها و همچنین ایالت‌های ایالات‌متحده توافق کردند که فروش خودروهای موتور احتراقی جدید را طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ممنوع کنند و چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، اهداف بلند پروازانه‌ای را برای کربن‌زدایی اعلام کرده است.

شهرها می‌توانند با اطمینان از اینکه زیرساخت‌های کافی در همه محله‌ها در دسترس است، نقش مهمی در تشویق پذیرش خودروهای الکتریکی ایفا کنند. البته با وجود کاهش قیمت و گزینه‌های بیشتر مدل در سال‌های اخیر، هزینه همچنان یک مانع بزرگ برای مالکیت خودروهای برقی است.بر اساس گزارش ویفروم، برخی از شهرها فراتر از هزینه را در نظر گرفته‌اند و امکانات رفاهی را برای رانندگان خودروهای برقی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، رانندگان خودروهای برقی از پارکینگ رایگان و دسترسی به خطوط ویژه استفاده می‌کنند.


کد مطلب: 394038

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394038/فروش-خودروهای-الکتریکی-رکورد-زد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir