به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۳۹۴۰۶۴
جام جهانی کار پورتو و کونسیسائو را خراب کرد؛

ویروس‌کشی مهدی طارمی در تیم ملی!

ویروس‌کشی مهدی طارمی در تیم ملی!
گروه ورزشی: به نظر می‌رسد که ستاره‌های پورتو پس از رقابت‌های جام جهانی روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند. روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود تصویر بزرگی از مهدی طارمی را روی جلد برده و تیتر "ویروس جام جهانی" را برای آن انتخاب کرده است.
این روزنامه روی جلد اول خود نوشته است: عملکرد مهدی طارمی و تأثیر او بر خط حمله قهرمان پرتغال، دچار افت شد. مهاجم ایرانی تا پایان دسامبر، طی 23 بازی موفق به زدن هجده گل شد و از ابتدای سال میلادی تاکنون و در هفده دیدار، تنها چهار گل برای پورتو به ثمر رسانده است.
1835420
* در این گزارش آمده است:

پس از تساوی یکشنبه برابر براگا، سرجیو کونسیسائو به انتقاد از وضعیت و شرایط تیمش پرداخت. فرم اخیر پورتو خوب نبوده است. آن‌ها در 6 بازی اخیر خود تنها 2 پیروزی را کسب کرده‌اند. ضمن اینکه اختلاف با بنفیکا به عدد 10 رسیده است.
آن‌ها با شکست برابر اینتر، از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز کنار رفته‌اند. اما علت این افت در پورتو چیست؟ در واقع می‌توان گفت که فقدان اثربخشی سابق تا عملکرد ضعیف چند بازیکن روی این مسئله تأثیرگذار است.
به نظر می‌رسد که پورتو اثر بلند مدت حضور برخی از بازیکنان در جام جهانی را حس می‌کند. نتایجی که آن‌ها کسب کرده‌اند، چندان مثبت نبوده و نیاز بوده است تا ستاره‌های پورتو در این خصوص پاسخگو باشند و همین مسئله فشار روی آن‌ها را افزایش داده است.
1835417
جام جهانی پیامدهایی برای کونسیسائو داشت. په‌په و اوستاکیو با مصدومیت از قطر برگشتند، طارمی نیز به نوبه خود دچار افت شدیدی در گلزنی شد. از ابتدای سال، این بازیکن ایرانی در 17 بازی تنها 4 گل به ثمر رساند. در حالی که تا پایان دسامبر، او در 23 بازی 18 گل وارد دروازه حریفان کرده بود.
مهدی تنها یک مثال برای این موضوع است. اولا باید گفت که این جام جهانی در شرایطی غیرمعمول برگزار شد که یک سوم فصل فوتبالی در پرتغال سپری شده بود. چرا که همواره این پیکارها در پایان فصل برگزار می‌شد.
ریکاردو گومز، یک روانشناس ورزشی در گفت‌وگو با اوجوگو می‌گوید: تغییر زمان برگزاری جام جهانی در افت ستاره‌های پورتو تأثیر دارد. چرا که بازیکن در باشگاه و در تیم ملی، اهداف متفاوتی برای رقابت دارد. این تغییر ذهنیت، می‌تواند منجر به یک وقفه در آمادگی ذهنی و بدنی شود.
این روانشناس ادامه داد: همه این مسائل باعث اضطراب و استرس می‌شود. عواملی که به نوع کسب نتیجه بستگی دارند. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، انگیزه‌ای در تمام وجود بازیکن ایجاد می شود. اما اگر نتایج کسب شده برخلاف میل شما باشد، اوضاع فرق می‌کند. در این مرحله، شرایط باشگاه پورتو در خوشایندترین حالت خود قرار ندارد.
1835418
او اظهار داشت: اما چیزهای زیادی وجود دارد که بر روح بازیکن سنگینی می‌کند: آسیب دیدگی، خستگی انجام بازی‌های متعدد، حذف ناعادلانه در لیگ قهرمانان و پاسخگویی بابت این ناکامی‌ها. بازیکنانی که در تمرینات پورتو می‌مانند، می‌توانند خود را شارژ کنند اما بازیکنان ملی‌پوش که از عناصر مهم تیم هستند، سفر می‌کنند، برای کشورهایشان به میدان می‌روند و این فرسودگی روحی و جسمی انباشته می‌شود.
اوجوگو در ادامه اضافه کرده است: عدم موفقیت بازیکنان در جام جهانی عواقب خود را روی پورتو نشان داده است. باید به یاد داشته باشید که په‌په و اوستاکیو با مصدومیت برگشتند و اگر چه طارمی سالم بود، اما عملکرد او در گلزنی به شدت کاهش یافته و از میانیگن 0.78 گل در هر بازی به 0.23 رسیده است.
1835421
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها