کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جستجوی ۱۶ هزار کودک ربوده‌شده اوکراینی

5 فروردين 1402 ساعت 19:03


گروه بین الملل: اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت، از ربوده شدن ۱۶ هزار و ۲۰۰ کودک اوکراینی توسط روسیه اطلاع دقیقی در دست دارد. او این اقدام روسیه را "جنایت جنگی" خواند و گفت، اتحادیه اروپا در جستجوی محل نگهداری این کودکان است.
دادستان‌‌های دیوان کیفری بین‌المللی لاهه (ICC) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مسئول ربوده شدن کودکان اوکراینی می‌دانند و حکم بازداشت بین‌المللی رهبر روسیه را صادر کرده‌اند.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا  از برگزاری قریب‌الوقوع کنفرانس بین‌المللی پیرامون ربوده شدن کودکان اوکراینی توسط روسیه خبر داد.
فون در لاین زمان و محل برگزاری این کنفرانس را اعلام نکرد اما اقدام روسیه را "دیپورت دسته‌جمعی کودکان" دانست و گفت: «آنچه اتفاق افتاده است، به‌یادآورنده رویدادی وحشتناک از تاریک‌ترین دوران تاریخ ما است.»
به گفته رئیس کمیسیون اروپا تاکنون ۱۶ هزار و ۲۰۰ کودک اوکراینی توسط روسیه ربوده شده‌اند که از این تعداد تنها ۳۰۰ کودک بازگشته‌اند.
فون در لاین همچنین گفت اتحادیه اروپا می‌خواهد فشارهای بین‌المللی را برای انجام همه اقدامات ممکن جهت شناسایی محل نگهداری این کودکان اعمال کند. او همچنین افزود اتحادیه اروپا با همکاری لهستان و اوکراین ابتکار تازه‌ای را در این رابطه آغاز کرده است.اتحادیه اروپا می‌خواهد با سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد نیز همکاری کند تا اطلاعاتی در مورد کودکان ربوده‌شده اوکراینی به دست آورد.
فون در لاین در پایان اولین روز نشست سران اتحادیه اروپا تاکید کرد: «این موضوع در مورد کودکانی نیز صدق می‌کند که در آنجا به فرزندخواندگی پذیرفته شده یا در نزد خانواده‌ها نیز نگهداری می‌شوند.»
دادستان‌های دیوان کیفری بین‌المللی لاهه ولادیمیر پوتین را مسئول ربودن و انتقال کودکان از مناطق اشغالی اوکراین به روسیه می‌دانند. مسکو به نوبه خود مدعی است که این کودکان را از خصومت و درگیری نجات داده و به روسیه آورده است.



 


کد مطلب: 394086

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394086/جستجوی-۱۶-هزار-کودک-ربوده-شده-اوکراینی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir