به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۹۴۱۳۰

دوشنبه دراغلب مناطق کشوربارش خواهیم داشت

دوشنبه دراغلب مناطق کشوربارش خواهیم داشت
گروه جامعه: رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارندگی روز دوشنبه در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران، محورهای مواصلاتی تهران و سمنان و مازندران شدید خواهد بود.
 
«صادق ضیاییان» رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  در مورد آخرین پیش بینی‌ها در خصوص شرایط جوی کشور توضیح داد: امروز (پنجم فروردین ماه) به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش‌هایی را در استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، کرنانشاه، همدان، مرکزی، ارتفاعات رشته البرز؛ محورهای مواصلاتی بین استان‌های دیگر با استان مازندران و گیلان خواهیم داشت. این بارش‌ها خفیف و بیشتر در بعد از ظهر اتفاق می‌افتد. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه با بیان اینکه یکشنبه (ششم فروردین ماه) سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: بارش‌های یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر مشاهده خواهد شد. 

ضیاییان با اشاره به بارندگی‌های پیش رو در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود، توصیه کرد: هموطنان مسافر در این استان‌ها اگر در چادرهای مسافرتی اقامت دارند توجه کنند که این بارش‌ها شدید خواهد بود و نباید در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق کنند. افزایش سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن آب در استان‌هایی که بارندگی شدید است، وجود دارد. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در روز یکشنبه وزش باد شدید در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و شمال فارس خواهیم داشت. او افزود: در روز دوشنبه (هفتم فروردین) در اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت. بارندگی روز دوشنبه در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران؛ محورهای مواصلاتی تهران و استان سمنان و مازندران شدید خواهد بود. 
ضیاییان بیان کرد: مسافران نوروزی به لغزندگی جاده‌ها در اثر بارندگی در روز دوشنبه توجه داشته باشند. در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش‌ها ممکن است به صورت برف باشد. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: در این روز در شهرها بحث آبگرفتگی معابر در اثر بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود و این موضوع در استان‌هایی که بارندگی شدید است، اتفاق می‌افتد. 
ضیاییان در ادامه اظهار کرد: وزش باد شدید نیز در استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در روز دوشنبه قابل پیش بینی است. امکان رویت پدید گرد و خاک به صورت محلی نیز در همین زمان در برخی استان‌ها وجود دارد.
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها