به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۳۹۴۲۵۲
یک حریف آشنا در فینال تایلند؛

عجیب: همه فینال‌های ایران مقابل ژاپن!

عجیب: همه فینال‌های ایران مقابل ژاپن!
گروه ورزشی: طی چهار سال گذشته یک حریف نام‌آشنا در حساس‌ترین مراحل رقابت‌های فوتبال و فوتسال آسیا مقابل تیم‌های ملی ایران قرار گرفته که یک نیمه‌نهایی بسیار مهم و یک فینال حیثیتی را بُرده، اما امروز ایرانی‌ها امیدوار هستند این طلسم مقابل این قدرت آسیایی شکسته شود تا جام بگیرند.
شکست تلخ ۳ بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ که صعودش به فینال می‌توانست منجر به قهرمانی تیم ملی ایران شود و مدت‌ها بعد، باخت ۳ بر ۲ شاگردان وحید شمسایی در فینال آسیایی ۲۰۲۲ که غیرمنتظره و ناباورانه بود، دو رقابت حساسی بود که تیم‌های زیرمجموعه فدراسیون به سامورایی‌ها واگذار کردند؛ ولی امروز هم باید یک جدال مهم دیگر برابر همین تیم برگزار کنند.
1835647
این شکست تلخ از جام ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل ژاپن در ذهن هواداران فوتبال ایران مانده؛ دیداری که اجازه نداد تیم ایران به فینال برسد و شانس قهرمانی پیدا کند
جدا از شکست‌های دیگری که تیم‌های ایران مقابل ژاپن داشتند (مثل باخت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و خداحافظی والیبالیست‌های ایران از این رقابت‌ها)، در مسابقات حساس فوتبال و فوتسال طی سالیان اخیر همواره به این حریف نامدار باخته‌ایم؛ اما امروز ساحلی‌بازان ایران امیدوار به پایان این روند و کسب قهرمانی هستند.

1835650
قاب خوشحالی کاپیتان ژاپن هم در فینال فوتسال آسیا برای هواداران ایرانی تلخ بود؛ زمانی‌که جام از دست شاگردان شمسایی رفت و سامورایی‌ها یک برد مهم دیگر کسب کردند
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که سه مسابقه دور نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند را با کسب سه پیروزی متوالی مقابل ازبکستان، امارات و مالزی پشت‌سر گذاشته و به‌عنوان صدرنشین گروه B راهی دور یک‌چهارم نهایی شده بود، بعد از دو برد قاطع و پُرگل برابر بحرین و عمان، امروز باید به مصاف تیم ژاپن برود.
سامورایی‌ها نیز که در جام ملت‌های فوتبال ساحلی صدرنشین گروه C شدند و بالاتر از لبنان، چین و اندونزی قرار گرفتند، در شرایطی به بازی فینال راه پیدا کردند که از سد امارات میزبان (حریف ایران در مرحله گروهی) عبور کردند و از ساعت ۱۷:۳۰ امروز باید مقابل شاگردان علی نادری قرار بگیرد.
1835646
در آخرین تقابل ساحلی بازان ایران مقابل ژاپن که شاگردان نادری به برتری چهار بر سه در وقت اضافه رسیدند، مهدی شیرمحمدی، محمد محمدپور، حمید بهزادپور و امیرحسین اکبری توانستند گلزنی کنند.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که در آخرین دوره جام بین قاره‌ای در امارات موفق به شکست برزیل در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی شده بود، در دور گروهی همین رقابت‌ها در آبان‌ماه ۱۴۰۱ یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود را مقابل ژاپن برگزار کرد که پس از تساوی سه بر سه در وقت‌های معمول، در وقت اضافه توانست با زدن یک گل به برتری برسد و امروز هم امیدوار است همین برد را تکرار کند.
در شرایطی که جام جهانی ۲۰۲۳ امارات در اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه امسال برگزار می‌شود و صعود ساحلی‌بازان ایران و ژاپن به این بازی‌ها قطعی شده، اما این دو تیم امروز برای کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در تایلند مقابل هم قرار می‌گیرند که شاگردان نادری امیدوار هستند طلسم ناکامی‌های ایران برابر این حریف را در آسیا بشکنند و جام را بالای سر ببرند.
1835694
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها