به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۷ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۹۴۳۹۱

گچساران کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

گروه گردشگری:
گچساران کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟
آیا رزرو هتل‌های گچساران می‌تواند انتخاب جالبی برای تعطیلات باشد؟ سفر به گچساران یا تجربه این شهر باستانی چطور؟ در این مطلب کوتاه قصد داریم شما را با شهر گچساران و جاهای دیدنی آن بیشتر آشنا کنیم. گچساران یکی دیگر از نقاط بکر و کمتر دیده شده کشور ایران است که جاذبه‌های فوق العاده‌ای دارد. در این مطلب کوتاه با معرفی جاهای دیدنی گچساران با ما همراه باشید.

گچساران کجاست؟
شهر گچساران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است. شهر گچساران به نام شهر آب و آتش معروف شده، دلیل این موضوع داشتن میدان‌های متعدد نفت و گاز است. از سمتی چون گچساران در ارتفاعات قرا ردارد، به آن بام نفتی ایران نیز می‌گویند. آب و هوای شهر گچساران معتدل و خشک است و در منطقه گرمسیر قشلاقی قرار گرفته است.

چهار طاقی خیرآباد
چهار طاقی خیرآباد در فاصله 50 کیلومتری شهرستان گچساران قرار گرفته است. قدمت این بنا به دوران ساسانیان باز می‌گردد و معماری جالبی دارد. معماری این بنا نمادی از سیاست، مذهب و حتی نوع حکومت دوران ساسانیان را به تصویر می‌کشد. این ساختمان باستانی در روستای ده ناصر و در نزدیکی شهر گچساران قرار گرفته است. مهم نیست هتل گچساران را در کدام نقطه از شهر رزرو کنید، شما درهر نقطه‌ای از شهر که باشید کمتر از یک ساعت با چهارطاقی خیرآباد فاصله دارید.

منطقه حفاظت شده کوه خامین
منطقه حفاظت شده  کوه خامین در فاصله 30 کیلومتری شهر گچساران و در شهرستان دو گنبدان قرار گرفته است. مساحت این منطقه که به یک پارک جنگلی بزرگ شباهت دارد، نزدیک به 26 هزار هکتار است. این منطقه پوشش گیاهی منحصربه‌فردی دارد و با درختانی مثل بلوط،  زالزالک، انجیر وحشی، کلخنگ و گون پوشیده شده است. جالب است بدانید که منطقه حفاظت شده کوه خامین زیستگاه جانورانی مثل پلنگ، خوک وحشی، سمور وحشی و گرگ است. کوه خامین با هدف نگه‌داری و محافظت از حیواناتی پلنگ، بز، پازن، قوچ، میش و کبک دری در سال 1378 به عنوان منطقه محافظت شده اعلام شد. فاصله منطقه حفاظت شده کوه خامین تا هرکدام از هتل‌های گچساران در بیشترین حالت سی دقیقه رانندگی است.

روستای مارین
روستای مارین در فاصله 36 کیلومتری شمال گچساران قرار گرفته است. روستای مارین از دو سمت شمال و جنوب غربی به ترتیب به دو کوه ولی گنج  و کوه کاردی می‌رسد. خود روستا در میان یک دره قرار گرفته و کوهستان اطراف آن را احاطه کرده است. این روستا علاوه بر این یکی از جاذبه‌های تاریخی گچساران به حساب می‌آید، یکی از مناطق محبوب طبیعت‌گردان است. فاصله روستای مارین تا هرکدام از هتل‌های گچساران در بیشترین حالت چهل دقیقه رانندگی است.



روستای دیل

یکی دیگر از روستای بکر و جذاب گچساران روستای دیل است. این روستا که در نزدیکی گچساران قرار گرفته است، نزدیک به 850 متر از دریا فاصله دارد. همین موضوع باعث شده که هوای این منطقه نسبت به سایر نقاط گچساران معتدل تر باشد. روستای دیل بهاری مطبوع و زمستان‌های بارانی دارد. در بازدید از این روستا علاوه بر لذت بردن از آرامش طبیعت می‌توانید از جاهای دیدنی گچساران مثل گنبدان گبر در چرزو، تنگ آسیاب، قلعه برج، ده بزرگ و قلعه شاه بهمن دیدن کنید.

آبشار گنج بنار
یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعی گچساران آبشار گنج بنار است. این آبشار در فاصله 30 کیلومتری شهر گچساران و در دامنه کوه خاییز قرار گرفته است. ارتفاع آبشار گنج بنار 30 متر است. منطقه نزدیک به آبشار گنج بنار به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی این جاذبه، هوای معتدل‌تر و بافت گیاهی متنوع‌تری دارد. فاصله آبشار گنج بنار تا هرکدام از هتل‌های گچساران در بیشترین حالت سی دقیقه رانندگی است.



فلای تودی، ارزانترین مرجع رزرو هتل‌های گچساران
فلای تودی ارزانترین سایت برای رزرو هتل‌های داخلی و خارجی است. مهم نیست قصد رزرو چه هتلی را دارید! برای رزرو متنوع ترین هتل‌های داخلی وارد سایت فلای تودی شوید. شما می‌توانید هر هتلی را در هر نقطه‌ای از ایران در این سایت با ارزان‌ترین قیمت رزرو کنید. به کدام شهر می‌خواهید سفر کنید؟ کافی است جستجوی کوتاهی در این سایت انجام دهید تا متوجه تنوع اقامتگاه‌ها و از آن مهم‌تر قیمت‌‌های فلای تودی ‌شوید. چه نوع اقامتگاهی می‌خواهید؟ هتل آپارتمان،‌هاستل یا هتل پنج ستاره ؟ چه قیمتی مدنظرتان است؟ چندنفر هستید یا در چه نقطه‌ای از شهر می‌خواهید اقامت داشته باشید؟ همه چیز برای رزرو اقامتگاه مناسب شما فیلتر شده است. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها