به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۷ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۳۹۴۴۳۸

انفجار در نزدیکی وزارت خارجه طالبان 

انفجار در نزدیکی وزارت خارجه طالبان 
گروه بین الملل: در نتیجه یک «حمله انتحاری» در نزدیک وزارت خارجه حکومت طالبان در کابل دست‌کم شش نفر کشته چندین نفر دیگر زخمی شده‌اند.
خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل در توییتی نوشته است که یک «مهاجم انتحاری» قبل از رسیدن به هدف در نزدیک ایست امنیتی در چهارراه ملک اصغر، حوزه دوم شهر کابل هدف حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت.
او افزوده در پی کشته شدن مهاجم، مواد انفجاری همراه او نیز منفجر شد که در نتیجه آن «۶ غیرنظامی» کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند و در این رویداد ۳ نیروی امنیتی طالبان نیز زخمی شدند.بیمارستان موسوم به «امرجنسی» در کابل در توییتی گفته است ۲ کشته و ۱۲ زخمی به این مرکز آورده شده که یک کودک نیز در میان آن‌ها است.گفته شده که انفجار در یک ایست بازرسی در خیابان وزارت امور خارجه در زمانی رخ داده که کارکنان این وزارت در حال خارج شدن بودند.ویدیویی پس از انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد ظاهرا انفجار در دروازه ورودی مرکز تجارتی داوودزی، همجوار با ساختمان وزارت خارجه رخ داده است.
طالبان هرچند هویت افراد کشته‌شده در این انفجار را منتشر نکرده اما فردین برمکی، از دیپلمات‌های پیشین وزارت خارجه افغانستان در توییت‌هایی عکس‌هایی از همکاران سابق خود را منتشر کرده و گفته که در انفجار جان باخته‌اند. او نوشته است که اسدالله امیری و امان‌الله سلیم که به کار شان پس از بازگشت طالبان در این وزارت ادامه می‌دادند در این رویداد کشته شده‌اند.
هیچ گروهی تاکنون مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. اما معمولاً مسئولیت حملاتی از این دست علیه طالبان را شاخه خراسان گروه داعش به عهده می‌گیرد.
دو ماه پیش نیز در ۱۱ ژانویه انفجاری در برابر ساختمان وزارت خارجه در کابل رخ داد که شماری زیادی از کارمندان و دیپلمات‌های دولت پیشین که با بازگشت طالبان به قدرت همچنان به کار خود ادامه می‌دادند، کشته و زخمی شدند. شاخه خراسان گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آن حمله را برعهده گرفت.
از زمانی که طالبان در آگوست ۲۰۲۱ با سقوط دولت مورد حمایت آمریکا و غرب به قدرت بازگشتند، هرچند امنیت به طرز چشمگیری بهبود یافته است، اما گروه داعش به تهدید و چالشی جدی برای حکومت طالبان مبدل شده است.
نیروهای ویژه طالبان در هفته‌های اخیر عملیات‌ها و یورش‌های شبانه متعدد علیه «مخفیگاه‌های داعش» در کابل، بلخ و شهرهای دیگر راه‌اندازی کرده‌اند و می‌گویند شمار زیادی از افراد داعش را دستگیر کرده یا کشته‌اند.محمد داوود مزمل، والی طالبان در بلخ چند هفته قبل از سوی یک مهاجم انتحاری کشته شد که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت. این بلندپایه‌ترین مقام طالبان بود که در یک حمله داعش کشته شد.
اداره استخبارات طالبان اعلام کرد که عامل ترور  مزمل «تبعه تاجیکستان» بوده است.
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها