به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۹۴۴۸۱

ورزش کردن درمان جدی افسردگی است

ورزش کردن درمان جدی افسردگی است
گروه علمی: در حالی که مدت‌هاست می‌ دانستیم که ورزش می‌ تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشد و مجموعه ‌ای از مزایای سلامتی دیگر ارائه می ‌دهد، یافته های یک مطالعه جدید نشان می‌ دهد: باید ورزش به عنوان یک گزینه درمانی جدی برای افسردگی در نظر گرفته شود.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه داده‌های ۴۱ مقاله را بررسی کرد که ۲۲۶۴ فرد مبتلا به افسردگی را ردیابی کردند تا دریابند ورزش چگونه بر علائم آنها تأثیر می ‌گذارد. محققان دریافتند که اثرات ورزش بر افسردگی به اندازه کافی قابل توجه است که باید به عنوان گزینه درمانی برای این بیماری ارائه شود.

آندریاس هیسل (Andreas Heissel) محقق دانشگاه پوتسدام در آلمان و پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: ما نتایج بزرگ و قابل توجهی پیدا کردیم. ما انتظار داریم که این بررسی منجر به شکل گیری دستورالعمل ها و توصیه های جدید برای ورزش به عنوان یک گزینه درمانی اصلی شود.

در این رابطه، اما فیلیپه شوچ (Felipe Schuch) استاد دانشگاه سانتا ماریا در برزیل و یکی دیگر از محققان این مطالعه گفت که داده‌ها نشان می ‌دهند که ورزش نتایج بهتری از درمان‌هایی که امروزه به طور منظم برای افسردگی تجویز می ‌شود، مانند دارو و گفتار درمانی، ارائه می ‌دهد.

محققان گفته اند: یافته های آنها بزرگترین مطالعه تا به امروز در مورد تأثیر ورزش بر افسردگی و علائم افسردگی بوده است. دانشمندان افزودند که باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا ورزش را به عنوان درمان اصلی برای افسردگی در نظر بگیریم که در همان سطح روان‌درمانی و دارو درمانی توصیه می ‌شود.

محققان معتقدند: هر نوع ورزش کمک می کند، اگرچه برخی از انواع خاصی در درمان افسردگی موثرتر از سایرین هستند. مطالعاتی که محققان مورد بررسی قرار دادند شامل انواع مختلف ورزش از پیاده روی گرفته تا تمرین با وزنه در میان سایر موارد بود.

به گفته پژوهشگران، ورزش از هر نوعی به بهبود علائم افسردگی کمک کرد اما برخی از آنها به ویژه موثر بودند. محققان خاطرنشان کردند که تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی و همچنین تمرینات تحت نظارت و گروهی با شدت متوسط تأثیرات زیادی بر کاهش علائم افسردگی داشتند.

پژوهشگران دریافتند: تجزیه و تحلیل آنها شواهدی مبنی بر ورزش به عنوان یک گزینه درمانی احتمالی برای تعداد زیادی از بیماران مبتلا به افسردگی، به ویژه کسانی که نمی توانند از دارو یا روان درمانی به عنوان درمان استفاده کنند، ارائه می دهد. محققان در خاتمه افزودند: دستورالعمل های به روز شده برای درمان افسردگی و تصمیمات بالینی معمول باید یافته های این مطالعه را در نظر بگیرند.
برچسب ها: ورزش افسردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها