کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بیماری دیابت سن مهم‌تر است یا وزن؟

8 فروردين 1402 ساعت 10:59


گروه سلامت:یک مطالعه جدید در Northwestern Medicine توصیه می‌کند که محققان در موضوع دیابت باید روی سن تمرکز کنند. به گفته محققان نورث وسترن (Northwestern) غربالگری همه بزرگسالان ۳۵ تا ۷۰ ساله، بدون توجه به وزن، بیشترین نسبت بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت و دیابت را در ایالات متحده شناسایی می‌کند. دکتر متیو اوبراین محقق ارشد تحقیق در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن گفت: همه گروه‌های اصلی اقلیت‌های نژادی و قومی با وزن‌های پایین‌تری نسبت به بزرگسالان سفیدپوست به دیابت مبتلا می‌شوند و این بیماری برای آمریکایی‌های آسیایی نمود بیشتری دارد.


این مطالعه ۲۴ مارس در ژورنال پزشکی پیشگیرانه آمریکایی منتشر شده است.محقق اوبراین گفت: ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، زیرا ما فکر می‌کنیم اضافه وزن یا چاقی دلیل اصلی دیابت است.گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) در حال حاضر توصیه می‌کند فقط افراد ۳۵ تا ۷۰ ساله که دارای اضافه وزن یا چاق هستند غربالگری شوند.

اما اگر ما در مورد آزمایش دیابت بر اساس وزن تصمیم گیری کنیم، برخی افراد از گروه‌های اقلیت نژادی و قومی که در وزن‌های پایین‌تر به پیش دیابت و دیابت مبتلا می‌شوند را تشخیص نخواهیم داد و مقابله با این بیماری به تأخیر می‌افتد.تشخیص دیرهنگام به این معنی است که کنترل بیماری سخت‌تر است و افراد با احتمال بیشتری به عوارض دیابت در قلب، چشم و کلیه‌ها مبتلا می‌شوند، هزینه‌ها افزایش می‌یابند و در عین حال خطر مرگ بیشتری نیز دارند.

اوبراین گفت: دیابت وضعیتی است که در آن اختلافات غیرقابل قبول نژادی و قومی وجود دارد. به همین دلیل است که ما به یک رویکرد غربالگری نیاز داریم تا برابری را به حداکثر برساند.اگر بتوانیم همه را زودتر شناسایی کنیم به ما کمک می‌کند تا این اختلافات و نتایج بدی را که به دنبال دارد کاهش دهیم.تقریباً نیمی از بزرگسالان ایالات متحده به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت مبتلا هستند که یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی است.

به طور کلی، ۸۱ ٪ از بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت از ابتلا به این بیماری آگاه نیستند و ۲۳ ٪ از موارد دیابت تشخیص داده نشده باقی می‌مانند.تا ۷۰ درصد از بزرگسالان دارای زمینه مساعد دیابت در نهایت به دیابت مبتلا می‌شوند.بزرگسالان آسیایی-آمریکایی مبتلا به پیش دیابت و دیابت بیشترین احتمال را دارد که فراموش شوند.
بزرگسالان آسیایی آمریکایی اغلب با وزن طبیعی به دیابت و پیش دیابت مبتلا می‌شوند.

در نتیجه آن‌ها محتمل‌ترین گروه نژادی هستند که در دستورالعمل‌های اخیر ۲۰۲۱ برای غربالگری پیش دیابت و دیابت نادیده گرفته می‌شوند.بر اساس این مطالعه جدید تخمین زده می‌شود که ۶ میلیون آمریکایی آسیایی به پیش دیابت یا دیابت مبتلا هستند و تشخیص داده نشده اند.

این اولین مطالعه‌ای است که به بررسی پیامدهای برابری سلامت توصیه‌های غربالگری فعلی می‌پردازد.
محققین Northwestern عملکرد بالینی توصیه غربالگری پیش دیابت و دیابت USPSTF ۲۰۲۱، و همچنین سن متناوب و شاخص توده بدن (BMI) را بررسی کردند.یافته‌ها نشان می‌دهد که غربالگری همه بزرگسالان ۳۵ تا ۷۰ ساله، صرف‌نظر از وزن یا شاخص توده بدنی، در همه گروه‌های نژادی و قومی به طور یکسان انجام می‌شود.
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تنها نیمی از بزرگسالان با زمینه دیابت آزمایش می‌شوند.اوبراین گفت: اتخاذ تصمیمات غربالگری تنها بر اساس سن نیز برای پزشکان ساده‌تر است و ممکن است منجر به پذیرش بیشتر این رویکرد غربالگری شود.


کد مطلب: 394485

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394485/بیماری-دیابت-سن-مهم-تر-یا-وزن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir