به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۹۴۴۹۹

قیمت عسل طبیعی با موم در مشهد و سراسر کشور چقدر است؟

گروه کسب و کار: قیمت عسل طبیعی با موم در مشهد و سراسر کشور به موارد مختلفی مثل کیفیت و نوع محصول، میزان عرضه آن، هزینه‌های زنبورداری و نقش واسطه‌ها در بازار عرضه بستگی دارد.
قیمت عسل طبیعی با موم در مشهد و سراسر کشور چقدر است؟
هر آنچه که باید در مورد رنج قیمت عسل طبیعی با موم بدانید
یکی از بهترین مواد غذایی طبیعی که مصرف آن همیشه در تمام گروه‌های سنی و برای سلامتی افراد پیشنهاد داده می‌شود، انواع عسل طبیعی است. کشور ما با توجه به طبیعت گسترده و متنوعی که دارد از پتانسیل بالایی برای تولید عسل طبیعی برخوردار است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 سالیانه حجم قابل توجهی از این محصول توسط تولید کنندگان داخلی عرضه می‌شود. یکی از مهمترین فاکتورها در تهیه عسل طبیعی قیمت است که امروزه تنوع بالای محصولی باعث عرضه این محصول با قیمت‌های مختلفی شده است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.


انواع عسل طبیعی

فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت عسل طبیعی با موم
یکی از مواردی که بسیاری از افراد در خرید عسل طبیعی با آن درگیر هستند، طبیعی بودن این محصول است. اگرچه تعداد مراکز تولید کننده و عرضه کننده عسل طبیعی کوهی کمتر از گذشته شده است ولی همچنان بسیاری از مراکز در کشور وجود دارند که محصولاتی کاملا طبیعی و با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کنند. قیمت عسل طبیعی با موم نیز مانند بسیاری از مواد غذایی که در بازار عرضه می‌شود به موارد متنوعی بستگی دارد. در ادامه به برخی از فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت عرضه این محصول در سال با موم اشاره خواهیم کرد.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

حجم خرید عسل طبیعی
یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار روی قیمت عسل طبیعی با موم، حجم خرید محصول توسط خریداران است. کسی که هدف خرید او عسل در حجم عمده است، می‌تواند محصول را با قیمتی ارزان تر از خرید خرده تهیه کند. تفاوت قیمت خرید عسل در حجم عمده با همان نوع محصول در حجم‌های کمتر در بسیاری از مواقع بسیار زیاد است. هر چقدر حجم خرید محصول بیشتر باشد، قیمت آن برای خریدار ارزان تر و به صرفه تر خواهد بود. مخاطبان خرید عسل طبیعی در حجم‌های عمده معمولا تاجران، مغازه داران و عرضه کننده‌های این محصول به دست مصرف کنندگان هستند.
برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی با موم در حجم‌های عمده و خرد باید با مراکز تولید کننده و عمده فروشان اصلی ارتباط برقرار کرد. این مراکز به دلیل تولید و فروش انبوه عسل‌های طبیعی، محصول را با حاشیه سود مناسب عرضه می‌کنند. البته موارد دیگری نیز در تعین قیمت این محصول نقش دارند که با توجه به نیاز خریدار از اهمیت بیشتری برخوردارند.

نوع و کیفیت عسل
مهمترین فاکتور قابل بررسی در قیمت عسل طبیعی با موم، نوع و کیفیت محصول است که به ترتیب برای مصرف کننده و عرضه کننده از اهمیت بالایی برخوردار است. تمام افرادی که قصد خرید این محصول را دارند، به دنبال نمونه‌هایی با کیفیت بالا می‌باشند. اهمیت استفاده از عسل طبیعی در تغذیه به دلیل خواص قابل توجهی است که در آن وجود دارد. راههای مختلفی برای بررسی کیفیت عسل طبیعی گون وجود دارد که قابل اعتماد ترین آن نتیجه آزمایشگاهی می‌باشد. با توجه به درجه خلوص عسل در آزمایش‌هایی که روی آن انجام می‌شود، می‌توان میزان خلوص و کیفیت آن را تشخیص داد. میزان خلوص عسل طبیعی مستقیما روی قیمت عرضه آن در حجم‌های عمده و خرد تاثیرگذار است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 


قیمت عسل طبیعی بدون موم
یکی دیگر از موارد مهم که تعیین کننده قیمت عسل طبیعی با موم است، نوع این محصول است. امروزه عسل‌های تک گیاه و چند گیاه با خواص مختلف توسط فعالان این حوزه تولید می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. عسل‌های تک گیاه مثل عسل زرشک، یونجه، مرکبات و..از گل و گیاه‌های تک گرفته شده که خواص همان گیاه را نیز دارد. عسل‌ چهل گیاه ترکیبی از انواع گیاهان موجود در منطقه است که زنبور عسل اقدام به جمع آوری شیره آنها کرده است. هر کدام از این عسل‌های طبیعی دارای خواص مخصوص به خود هستند و می‌توانند برای رفع بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال می‌توان عسل یونجه را به افراد کم خون و دارای ضعف عضلانی پیشنهاد کرد. عسل زرشک مناسب افرادی است که مشکل فشار و چربی خون دارند. قیمت هر کدام از این عسل‌ها با توجه به میزان تولید و نیاز بازار به آن متغیر است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

منطقه یا شهر برداشت کننده
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی قیمت عسل طبیعی با موم تاثیرگذار باشد، محل یا منطقه تولید این محصول است. اگرچه منطقه تولید عسل را نمی‌توان دلیل منطقی بر قیمت عرضه این محصول در نظر گرفت ولی هنگام فروش برای بسیاری از خریداران مهم است. معمولا هر چقدر منطقه تولید عسل دست نخورده تر و طبیعی تر باشد، قیمت عسل طبیعی آن نیز بالاتر است. در منطقه‌های محافظت شده، طبیعت آن کاملا دست نخورده است و هیچ گونه آلودگی شیمیایی توسط انسان در گیاه و خاک آن صورت نگرفته است. این امر مستقیما روی کیفیت گیاه و عسل جمع آوری شده از آن تاثیرگذار است.

نوع بسته بندی و تاثیر آن روز قیمت عسل طبیعی با موم
در کنار تولید عسل طبیعی با کیفیت، نحوه عرضه آن نیز برای مخاطب اهمیت دارد و می‌تواند روی رنج قیمت آن تاثیرگذار باشد. بعد از تولید عسل طبیعی، نوع عرضه و نحوه بسته بندی آن در اولویت‌های بعدی برای فروش بهتر این محصول قرار می‌گیرد. فروش عسل در یک ظرف پلاستیکی بی کیفیت بدون هیچگونه نام و نشانی برای بسیاری از خریداران جالب نیست و آن را ترجیح نمی دهند. در کنار یک بسته بندی بی کیفیت و بی نام و نشان از عسل طبیعی اگر یک محصول با بسته بندی استاندارد، نام برند، تاریخ تولید و مشخصات دیگر قرار گیرد، قطعا نمونه دوم مخاطب بالایی خواهد داشت.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

آیا قیمت عسل طبیعی با موم معیار یا کیفیت بودن آن است؟
یکی از ملاک‌هایی که بسیاری از افراد در تعیین کیفیت عسل در نظر می‌گیرند، رنج قیمت محصول است. قیمت عسل طبیعی با موم نمی تواند دلیل بر کیفیت صد در صدی محصول باشد. بسیاری از افراد سودجو نیز از این فرصت استفاده کرده و محصولات خود را با قیمت عرضه بالایی به فروش می‌رسانند. عسل‌های طبیعی که دارای بهترین کیفیت بوده و کاملا طبیعی تولید می‌شوند نیز دارای رنج‌های قیمتی مشخصی هستند. بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری و خرید از افراد سودجو، مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های فروش معتبر است. بررسی قیمت عسل طبیعی از چندین مرکز معتبر باعث می‌شود تا نسبت به رنج قیمت عرضه این محصول در بازار مطمئن بوده و با آگاهی بهتر نسبت به خرید آن اقدام کرد.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

بهترین روش تشخیص عسل طبیعی و با کیفیت
تنوع محصول در بازار باعث شده تا رنج قیمت عسل طبیعی در بازار بسیار متنوع باشد و در بسیاری از مواقع نتوان محصول اصل را به راحتی تشخیص داد. بسیاری از افراد با روش‌های مختلف و البته عجیب و غریب ادعا می‌کنند که می‌توانند نوع عسل طبیعی از تقلبی را تشخیص دهند. این روش‌ها در بین افراد معمول شده و حتی به آن باور صد در صدی نیز دارند. ولی واقعیت این است که با هیچ کدام از روش‌های عملی که افراد ادعا دارند، نمی توان کیفیت و خلوص عسل را تشخیص داد. تنها روش درست برای بررسی کیفیت عسل و اطلاع از میزان خلوص آن، آزمایشگاه است. می‌توان مقداری از عسل را برای انجام اقدامات لازم به آزمایشگاه فرستاد تا با بررسی‌هایی که روی آن انجام می‌شود، میزان خلوص و منابع موجود در آن مشخص شود.
قیمت عسل طبیعی با موم با توجه به میزان مواد موجود در آن و درصد خلوص آن قیمت گذاری می‌شود. از جمله مواد موجود در عسل طبیعی که در نتیجه‌های آزمایشگاهی مشخص می‌شود، شامل میزان ساکارز، رطوبت، هیدروکسی متیل فورفورال، گلوکز، فروکتوز...است. هر کدام از این مواد دارای استانداردهای مخصوص به خود هستند که در برخی از عسل‎های طبیعی خاص نیز نمی‌توان به حد استاندارد لازم رسید. به عنوان مثال میزان ساکاروز استاندارد در عسل‌های طبیعی زیر 5 درصد است در صورتی که در عسل کنار که جزء موارد خاص می‌باشد این درصد بالای 5 است و محصول نیز کاملا طبیعی می‌باشد.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

تفاوت قیمت عسل طبیعی با موم و بدون موم
یکی دیگر از مواردی که باعث شده قیمت عسل طبیعی با موم در بازار تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشد، موم‌دار یا بدون موم بودن محصول است. یکی از باورهایی که در بین بسیاری از مردم وجود دارد این است که عسل موم دار طبیعی تر است. همین امر باعث شده تا بسیاری از فروشنده‌های سودجو از این فرصت استفاده کنند و محصول خود را به صورت موم دار و با نام عسل صد در صد طبیعی به فروش برسانند. این را باید عنوان کرد که موم دار بودن یا نبودن عسل هیچگونه تاثیری روی طبیعی بودن یا نبودن آن ندارد. بسیاری از عسل‌های موم دار که عرضه می‌شوند، عسل تغذیه بوده و طبیعی نیستند.
کسانی که نسبت به این موارد اطلاعات لازم را داشته باشند، رنج قیمت عسل طبیعی را بدون توجه به موم دار بودن محصول و فقط از روی کیفیت آن بررسی خواهند کرد. خرید عسل موم دار یک امر کاملا سلیقه ای بوده و به علاقه و مزاج افراد بستگی دارد. با توجه به چند دلیل که توسط برخی از تولید کنندگان و افراد متخصص در تولید عسل عنوان می‌شود، بهتر است عسل موم دار را فقط از مراکز و نمایندگی‌های معتبر خریداری کرد. استفاده از موم‌های غیر طبیعی یا استفاده چندین باره از موم داخل عسل‌ها دیده شده و پیشنهاد می‌شود که اقدام به خرید عسل موم دار از افراد و مراکز ناشناس نشود.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980


 
قیمت عسل طبیعی با موم و نحوه زنبورداری
بسیاری از افراد اطلاعات کاملی در مورد تعیین قیمت عسل طبیعی با موم ندارند. تولید عسل توسط زنبور انجام می‌شود ولی هزینه‌های بسیار زیادی دارد که همگی روی قیمت عرضه محصول در بازار تاثیرگذارند. تولید عسل به صورت غریزی و در کندوهای طبیعی خودشان یک امر کاملا زمان بر است. چنین شرایطی باعث ایجاد شغل زنبورداری و تولید عسل در جهان شده است. انجام برخی از مراقبت‌ها باعث می‌شود تا فرآیند تولید عسل اصولی تر و با نظم بالایی انجام گیرد. انجام این کارها باعث می‌شود تا تولید مقدار عسل نیز بیشتر می‌شود.
یکی از موارد مهمی که روی قیمت عسل طبیعی با موم تاثیر بالایی دارد، هزینه‌های مختلف زتبورداری است. پرورش زنبور یا همان زنبورداری یک کار پر هزینه است که نیازمند مراقبت‌های مختلفی است. هدف اصلی زنبورداری، مراقبت اصولی برای بهره وری بیشتر از زنبورها و تولید مقدار بالای عسل است. فرد زنبوردار باید بتواند از زنبورها به درستی مراقبت کند تا آنها را از مرگ و میر نجات داده و میزان تولید عسل را افزایش دهد. یکی از کارهای مهم برای مراقبت از زنبورها و جلوگیری از مرگ و میر آنها، استفاده از داروها و سموم مختلف است. خرید این داروها در مراحل مختلف دارای هزینه‌های بالایی برای زنبورداران است که روی قیمت فروش عسل تاثیرگذار خواهد بود.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

از دیگر موارد مهمی که در مرحله نگهداری از زنبورها روی قیمت عسل طبیعی با موم نقش دارد، ایجاد شرایط لازم برای تغذیه درست زنبورها است. زنبورها تا یک فاصله مشخصی از کندوها دور می‌شوند تا بتوانند از شهد و گرده گل‌ها تغذیه کنند. در شرایط و مناطقی که پوشش گیاهی به اندازه کافی وجود نداشته باشد یا شهد گل‌ها تمام شود، زنبورداران برای تامین غذا دچار مشکل می‌شوند. در چنین شرایطی زنبورها از عسل ذخیره شده در کندوها به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر این عسل باید توسط زنبوردار از کندو خارج شود تا آن را در بازار عرضه کند. در چنین شرایطی زنبوردارها مجبور به جابجایی کندوها به مناطق گرمتر با پوشش گیاهی مناسب می‌شوند. جابجایی کندوها نیز برای آنها هزینه‌هایی را در بردارد که روی قیمت فروش عسل طبیعی تاثیرگذار است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

موارد مختلفی مثل مشخصات و کیفیت محصول، نحوه بسته بندی، مقدار عرضه و هزینه‌های زنبورداری را در این محتوا عنوان کردیم که همگی روی قیمت عسل طبیعی با موم تاثیرگذارند. جدا از تمام این موارد، افراد و مراکز واسطه گر نیز نقش مهمی در تعیین قیمت فروش این محصول دارند. شرکت‌های واسطه که محصول را از تولید کننده تهیه و به دست مصرف کننده می‌رسانند همیشه نقش اصلی در افزایش قیمت عسل را ایفا می‌کنند. در بسیاری از شرایط اگر عسل مستقیما از مراکز تولیدی به دست مصرف کننده برسد، تا این اندازه افزایش قیمت در بازار ایجاد نخواهد شد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها